کد مطلب: ۲۶۶۱۴۶

بازگشت سرمایه شرط تکمیل پروژه‌های ریلی

بازگشت سرمایه شرط تکمیل پروژه‌های ریلی

عضو کمیسیون عمران مجلس، شرط تکمیل پروژه‌های ریلی را بازگشت سرمایه در آنها خواند و گفت: پروژه‌های ریلی را باید با توجه به مسیرهایی که ترانزیت بین‌المللی داشته و همچنین درصد پیشرفت فیزیکی آنها تکمیل کرد.

یدحسین افضلی با تاکید بر ضرورت توجه به پارامتر بازگشت سرمایه برای کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و ریلی در کشور، گفت: توجه به برگشت سرمایه در پروژه‌ها می‎تواند یکی از مهم ترین مولفه‌ها در بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ناوگان ریلی یکی از شقوق به شدت مقرون به صرفه حمل و نقل بوده که در کاهش قیمت تمام شده کالاها بسیار تاثیر‌گذار است، افزود: توجه به توسعه شبکه ریلی در کشور عامل رقابت در کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات بوده از این رو باید در سرمایه گذاری در پروژه‌های ریلی توجه ویژه‌ای شود.

شبکه ریلی در مهم‌ترین شق حمل‌ونقل باری در کشورهای پیشرفته

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از حمل و نقل بار در کشورهای پیشرفته به وسیله شبکه ریلی انجام می‌شود، تصریح کرد: کلنگ زنی پروژه های ریلی با هدف توسعه این شبکه باید با توجه به برگشت پذیری سرمایه در مدت زمان مشخص صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برگشت سرمایه در شبکه ریلی بستگی به توسعه کافی این شبکه دارد، گفت: توسعه شبکه ریلی یکی از مولفه‌هایی است که برای تولید کننده و مالک صرفه اقتصادی استفاده از این شق حمل و نقل را ایجاد می کند.

گسترده‌تر شدن شبکه ریلی ضریب بازگشت سرمایه را سریع تر خواهد کرد

افضلی با تاکید بر اینکه گسترده تر شدن شبکه ریلی ضریب بازگشت سرمایه را سریع تر خواهد کرد، افزود: اگر ما چند سیستم محدود داشته باشیم بازگشت سرمایه کمتر خواهد بود لذا باید با توسعه شبکه ریلی و آنالیز مسیرهای آن از نظر اقتصادی بهبود وضعیت شبکه ریلی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه انتقال بار از سیستم مواصلاتی بین المللی از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر بوده و بازگشت سرمایه سریع تر است، گفت: هم اکنون در کشورمان بخش خصوصی بخش عمده‌ای از شبکه ریلی را ایجاد کرده و به آنالیز مسیرها می پردازد که در چه مدتی بازگشت سرمایه صورت می گیرد از این رو در مسیرهایی اقدام به سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که برگشت منابع سریع تر باشد.

جذب سرمایه‌گذار در توسعه شبکه ریلی موثر است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با توجه به حجم بالای حمل و نقل در کشور بازگشت سرمایه نیز سریع تر در شبکه ریلی سریع تر صورت می گیرد، تصریح کرد: جذب سرمایه گذار در توسعه شبکه ریلی مهم ترین اقدامی است که می‌تواند کلنگ‌زنی پروژه های حمل و نقلی را تسریع ببخشد.

افضلی با بیان اینکه بخشی از توسعه شبکه ریلی در کشور به واسطه اعتبارات دولتی صورت می‌گیرد، افزود: در این بخش توجه به مسیرهایی که ترانزیت بین المللی داشته و همچنین توجه به پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری به نسبت سایرین دارند باید مورد نظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتخاب هوشمندانه پروژه های ریلی برای کلنگ زنی و بهره برداری لازم است از این رو مسئولان نباید در انتخاب این طرح ها برای تکمیل تحت تاثیر فشارهای محلی و منطقه ای قرار بگیرند.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.