کد مطلب: ۶۳۹۸۲۶

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲/ ایران و کره به دنبال شکستن رکوردها و طلسم‌ها

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲/ ایران و کره به دنبال شکستن رکوردها و طلسم‌ها

ایران و کره جنوبی در شرایطی به مصاف هم می‌روند که پیش از این صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده‌اند و حالا به دنبال شکستن رکوردها و طلسم‌ها هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از تسنیم ، تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود قطعی شدن صعودش به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ، با هدفی دیگر باید پیکارهای انتخابی این رقابت‌ها را دنبال کند. شاید حفظ رکورد شکست‌ناپذیری اتفاقی خوشایند برای تیم ملی باشد، به خصوص اینکه اگر ایران در مصاف با کره جنوبی به این مهم برسد، حسرت یکی از غول‌های شرق آسیایی برای غلبه بر ایران، همچنان ادامه‌دار خواهد بود، با این حال هدف بزرگ‌تر شاید رسیدن به جایگاهی بهتر برای قرعه‌کشی جام جهانی باشد.

ایران و کره جنوبی در شرایطی دیدار برگشت را در سئول برگزار می‌کنند که دیدار رفت دو تیم در تهران با تساوی یک - یک خاتمه یافت. دیداری که تنها نتیجه غیر از برد تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ در ۱۵ بازی اخیر است تا این مربی رکوردی فوق‌العاده را از خود به جای بگذارد. در کنار این اتفاق، ایران سریع‌ترین صعود تاریخ یک تیم آسیایی به جام جهانی را نیز رقم زد و حالا برای رسیدن به جایگاهی مناسب باید به مصاف رقیب سنتی خود برود.

تیم ملی فوتبال ایران که رتبه نخست آسیا و ۲۱ جهان را در اختیار دارد، برای ارتقای رنکینگ خود، چاره‌ای جز پیروزی مقابل کره جنوبی و لبنان ندارد تا کار خود را برای افزایش امتیاز کرده باشد. با توجه به اینکه سیدبندی تیم‌ها در قرعه‌کشی روز ۱۲ فروردین ماه جام جهانی، براساس رنکینگ فیفاست، این مسئله می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند تا شانسی برای حضور در سید دوم مسابقات و احتمال قرار گرفتن در گروهی بهتر را داشته باشد، اما به شرطی که تیم‌هایی با رنکینگ بهتر از ایران امتیاز از دست داده یا به جام جهانی صعود نکنند.

تیم ملی با این پیش‌فرض کار بسیار دشواری برای رویارویی با کره دارد، چرا که علاوه بر علیرضا جهانبخش که کاپیتان تیم و گلزن ایران در بازی رفت بود، سامان قدوس و مهدی طارمی هم به کرونا مبتلا شده و حتی در اردوی تیم ملی هم حضور ندارند. غیبت صادق محرمی و سعید عزت‌اللهی نیز به دلیل محرومیت باعث پنج تغییر اجباری در ترکیب تیم ملی شده است و باید دید کادر فنی برای جایگزین این نفرات چه خواهد کرد، چرا که هر پنج بازیکن در بازی‌های اخیر، جزو نفرات ثابت ترکیب بودند و نقش مؤثری هم در موفقیت ایران ایفا کردند.

در سوی دیگر میدان، کره جنوبی قرار گرفته که از آخرین بردش مقابل ایران سال‌ها می‌گذرد و این اتفاق برای آخرین بار، در وقت‌های اضافه جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر رخ داد و حالا آنها در مسیر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، می‌خواهند طلسم‌شکنی کنند و ایران را بعد از ۱۱ سال شکست دهند. برای این کار نیز انگیزه زیادی دارند و علاوه بر طلسم‌شکنی، دنبال صعود به‌عنوان صدرنشین گروه هم هستند. کاری که شاید دشوار باشد، اما قطعاً کره‌ای‌ها مانند همیشه دنبال فرصتی هستند تا از غیبت پنج بازیکن اصلی ایران استفاده کرده و به هدف خود برسند.

تیم ملی فوتبال کشورمان هم‌اکنون با ۲۲ امتیاز صدرنشین بلامنازع گروه A انتخابی جام جهانی در منطقه آسیاست و کره جنوبی با ۲۰ امتیاز تیم ملی کشورمان را تعقیب می‌کند. آنهم در شرایطی که هر دو تیم صعود خود را قطعی کرده‌اند و الان فقط جنگ صدرنشینی دارند. کره جنوبی از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه جام جهانی سئول به دنبال پیروزی در این جنگ است و نمی‌خواهد فرصت را از دست بدهد، اما نباید فراموش کرد که تیم ملی با اسکوچیچ نباختن را یاد گرفته و تاکنون در بازی‌های مختلف بدون مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، علیرضا بیرانوند و دیگر ستاره‌ها به پیروزی رسیده است. پس ممکن نیست که اکنون نیز هراسی از غیبت پنج بازیکن اصلی‌اش داشته باشد و باید دید دیدار برگشت دو تیم، چه نتیجه‌ای به دنبال دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.