کد مطلب: ۷۳۸۷۲۴

جدال برای جایگاه سوم:

۷ نکته جالب درباره دو تیم کرواسی و مراکش

7 نکته جالب درباره دو تیم کرواسی و مراکش

امشب دو تیم کرواسی و مراکش در دیدار رده‌بندی بازی‌های جام جهانی 2022 قطر به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی از ساعت 18:30 به وقت ایران، در ورزشگاه لوسیل با سوت عبدالرحمن الجاسم، داور قطری آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امشب دو تیم کرواسی و مراکش در دیدار رده‌بندی بازی‌های جام جهانی 2022 قطر به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی از ساعت 18:30 به وقت ایران، در ورزشگاه لوسیل با سوت عبدالرحمن الجاسم، داور قطری آغاز می‌شود.

به بهانه این تقابل جذاب، شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دو کشور و تیم‌های ملی فوتبال آن‌ها در اینفوگرافیک زیر بررسی شده است.

کرواسی مراکش

کرواسی این‌ بار ناکام در رسیدن به فینال

تیم ملی فوتبال کرواسی معروف به «شطرنجی‌ها» تاکنون در پنج دوره از این رقابت‌ها حضور داشته است.گفتنی است کرواسی تا زمان استقلال از یوگسلاوی در سال ۱۹۹۱ فدراسیون فوتبال نداشت.

نخستین بازی ملی این کشور در سال ۱۹۴۰ در برابر سوئیس انجام شد که در نهایت با پیروزی کرواسی و با نتیجه چهار بر صفر به پایان رسید.

کرواسی با نمایشی که در جام‌جهانی 2018 روسیه و جام‌جهانی 2022 قطر از خود نشان داد، اکنون یکی از قدرت‌های فوتبال ملی به حساب می‌آید. تیمی که در این دوره موفق به کنار زدن تیم‌های ملی بلژیک، ژاپن و برزیل مدعی شد.

میانگین سنی تیم ملی حال حاضر کرواسی ۲۷.۶ و میانگین قدی آنان ۱۸۴.۸۸ است. جوسکو گواردیول، دفاع وسط تیم لایپزیگ و کرواسی با قیمت ۶۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن این تیم است.

این تیم با هدایت زلاتکو دالیچ ۵۵ ساله و به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۴۰ هزار پوند در جایگاه دوازدهم فیفا قرار دارد.

نکته حائز اهمیت این است که مودریچ ستاره تیم رئال مادرید آخرین بازی خود را در بستر جام‌های جهانی برای تیم ملی خود به میدان می‌رود.

مراکش شگفتی ساز می‌شود؟

مراکش در ۶ دیدار خود در جام‌جهانی توانست تنها پنج بار دروازه حریفان خود را باز کند. لازم به ذکر است برترین گل‌زن این تیم یوسف النصیری است که تنها ۲ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است.

فارغ از هر نتیجه‌ای که در این دیدار برای شیرهای اطلس رقم بخورد، این تیم تاریخ‌ساز شده است. آن‌ها اولین تیم آفریقایی حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی بوده‌اند.

مراکش با خط دفاعی مستحکمش به جایی رسید که خیلی از تیم‌های بزرگ نزدیکش هم نشدند. وقتی آلمان در مرحله گروهی حذف شد و اسپانیا را همین مراکش کنار زد، حالا شیرهای اطلس در کنار بزرگان دیگری قرار گرفته‌اند.

سومی می‌تواند برای آن‌ها هم پایانی خوش و ارزشمند باشد. دیدار رده‌بندی بیشتر انگیزه مالی دارد و شاگردان ولید الرکراکی هم به این مسئله اشراف دارند.

شروع خوب شیرهای اطلس مقابل کرواسی بود و امیدوارند مقابل همین تیم پایانی خوب داشته باشند.

آمار بازی

کرواسی و مراکش تابه‌حال ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هردو دیدارشان مساوی شده. برای بار اول در سال ۱۹۹۶ در یک دیدار دوستانه که ۲-۲ شد و برای بار دوم در همین جام‌جهانی و در مرحله گروهی که با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت.

کرواسی پیش از این یک مرتبه در دیدار رده‌بندی جام‌جهانی حاضر بوده است. آن‌ها در اولین حضورشان در سال ۱۹۹۸ موفق به شکست هلند با نتیجه ۲-۱ شده و سوم شدند.

نکته قابل توجه در تاریخ جام‌های جهانی این است که هیچ‌وقت دیدار رده‌بندی جام‌جهانی با تساوی بدون‌گل به پایان نرسیده که برنده در ضربات‌پنالتی مشخص شود.

همچنین این دو تیم کرواسی و مراکش با ۳ گل خورده تا پیش از دیدار رده‌بندی از تیم‌های فینالیست یعنی آرژانتین و فرانسه دفاع مستحکم تری دارند.

از ۶ دیدار کرواسی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ این تیم در ۴ دیدار در نهایت مقابل رقبا به تساوی رسیده. نتیجه ۲ دیدار پس از ضربات‌پنالتی مشخص شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.