کد مطلب: ۵۲۶۴۴۹

عضو شورای عالی بورس:

دامنه نوسان تا قبل از انتخابات باز می‌شود

دامنه نوسان تا قبل از انتخابات باز می‌شود

عضو شورای عالی بورس گفت: به نظر می‌رسد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، دامنه نوسان با یک روند تدریجی باز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس در رابطه با تاثیر روند انتخابات ۱۴۰۰ بر بازار سرمایه اظهار کرد: اگر ما یک بررسی داشته باشیم دولت ۲۳۹ هزار میلیارد تومان از بازار بدهی، سهام و مالیات درآمد کسب کرده است.

او بیان کرد: رئیس جمهور بعدی باید یک نگاه بهتری به بازار سرمایه داشته باشد.

عضو شورای عالی بورس در رابطه با دامنه نوسان گفت: از قبل دامنه نوسان و حجم مبنا در دست سازمان بورس و هیئت مدیره بود، اما در رابطه با دامنه نامتقارن بررسی‌های زیادی صورت گرفت.

سلاح ورزی گفت: نگاه غالب این است که دامنه نوسان باید با یک روند تدریجی باز شود، خود سازمان بورس هم برنامه‌هایی در این رابطه دارد.

او بیان کرد: به نظر می‌رسد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این امر اتفاق بیفتد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فعلا با محدوده های حمایت و مقاومت سر کارمون گذاشتن با این تورم چنصد برابری ،

  • ناشناس

    شاخص با رشد دومیلیون واحدی از چهارصد هزار شروع کرده بود که الان باید محدوده چهار میلیون باشه نسبت به تورم ده الی پونوزده برابری , کدال هم قیمت شرکت ها را با تورم الان محاسبه نمیکنه پس زیاد قابل اعتماد نیست

  • ناشناس

    همین آش و کاسه تا پایان این دولت

  • ناشناس

    سلام وقت مردم رو تلف نکنین با این دامنه نوسان که شبیه به زبون گرفتن بچه کوچیکه نوسان کم هزاران ساعت از وقت رشد سرمایه ها رو نابود میکنه شما مسئول بلند پایه یعنی این واقیعت رو تا حالا نفهمیدین؟؟؟؟؟؟

  • شهریار

    نکته اول: هر کسی که کمترین اطلاعات از دانش اقتصاد و بازار سرمایه داشته باشه به راحتی متوجه این نکته میشه که اون به اصطلاح بورسی که در ایران هست، همه چیز هست غیر از بورس. اصل اول و طلایی هر بورسی اینه که ارزش سهام فقط و فقط با توجه به عرضه و تقاضا مشخص بشه.
    نکته دوم: از آنجایی که ارزش سهام در به اصطلاح بورس ایران توسط عرضه و تقاضا مشخص نمیشه، برداشتن دامنه نوسان،فقط اوضاع را از اینی که هست بدتر خواهد کرد.

  • کاوه

    دامنه نوسان بهانه است…
    مردم چرا فریب میخورید!!؟؟یکدفعه معاملات الگوریتمی رو مقصر ریزش میدونستن و یکبار نوسانگیری روزانه!!
    یکروز ترامپ و روز دیگر بایدن!یکروز برجام و روز دیگه خرجام!!!!
    الان هم به بهانه دامنه نوسان مردم رو سرگرم کردن ولی بدونید که اینها بهانه است و مشکل اصلی دخالت دولته نه دامنه و غیره!!
    چرا وارد بازی این آقایون میشید….

  • تحلیل گر

    درسته چون باز کن شاخص افتهای سنگین خواهد کرد
    دیگر نه تا الان کسی جوابگو بوده نه بعد ان
    دیدید این نقشه برای چی بود
    سرمایه مردم به بازی دادن
    این ماه اون ماه فقط سرکاری بود

  • علي

    در مقطع کنونی را زمان مناسبی برای حذف دامنه نوسان نیست . بازار سرمایه ما در شرایطی پر ابهام به سر می‌برد و حذف دامنه نوسان در وضعیت فعلی از بار مشکلات این بازار نخواهد کاست. شاید انتظار بسیاری از فعالان بازار سرمایه، حذف دامنه نوسان نامتقارن و اصلاح بازار و پایان صف‌های فروش باشد؛ ولی اگر در وضعیت کنونی اقدام به حذف دامنه نوسان کنیم، به سبب این ابهامات و رفتارهای هیجانی سهامداران، احتمال ریزش بازار سرمایه تا محدوده شاخص ۸۰۰ هزار واحدی وجود دارد که این ریزش اصلاً به نفع سهامداران خرد نیست و دوباره متولیان این بازار ناچار به وضع محدودیتی جدید به‌عنوان دامنه نوسان خواهند شد.

  • ناشناس

    این بهانه ها چیه، بخدا که اگه مدیریت دست خود مردم بود، عمرا همچین مشکلاتی پیش نمی اومد، چه بسا که دست چند مدیر رانتی است، دامنه ها روباز کنید، سهام هایی امثال سهام عدالت رو وارد پرتفوی مردم، کنید و مدیریت رو بدست مردم بدهید، بعد ببینید که چجور بورس رشد میکند، تازمانی که دولت دست توی بورس میبرد، هیچ وقت انتظار رشد وخوب شدن بازار را نداشته باشید، فقط مردم میدانند که کی بفروشند و کی بخرند ولی وقتی دست دولت باشد، شاخص بورس بصورت کاذب بالا و پایین میرود و در همچین شرایطی، بازنده مردم هستند و برنده، دولت و بعضی از حقوقی های بانفوذ ولی وقتی شاخص بورس بصورت حقیقی، و با عرضه و تقاضای واقعی، بالا وپایین شود، شک نکنید که برنده واقعی، مردم هستند، حتی بچه دوساله هم این را میداند. باتشکر از تجارت نیوز که همیشه صدای مردم را به گوش مسئولین میرساند.

  • jeje913

    درود بر سهامداران. راه نجات بورس هیچ ربطی به دامنه نوسان یا نقدینگی یا…… ندارد بلکه احتیاج به اجرای قانون ومقررات منطقی و کاملا شفاف دارد. و به سادگی قابل اجراست.بگونه ای که بازاری متعادل ومنطقی و امن ایجاد کرد. و دست سفته بازان و رانتی ها رااز سر بازار قطع کرد . اگر گوش شنوایی هست حاضر هستم در یک برنامه زنده تلویزیونی در حضور کارشناسان سازمان راه حل بدهم و قضاوت را به عهده مردم بویژه سهامداران بگذارم. چون مشکل را در ایجاد و اجرای صحیح و کامل قانون می دانم. اگر قوانین کارآمد باشد و کامل اجرا شود احتیاج به هیچ ناظری نداریم.قوانین باید به گونه ای وضع شود که جلوی رانت و فساد را بگیرد نه دست عده ای برای سوء استفاده باز کند. گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست آن چه البته به جایی نرسد………….