خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۷۴۷

بانک ها ارز صادرکنندگان را به نرخ واقعی خریداری کنند

بانک ها ارز صادرکنندگان را به نرخ واقعی خریداری کنند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه اثر گذاری مثبت دستور العمل جدید رئیس کل بانک مرکزی را را منوط به این دانست که بانکها ارز حاصل صادرات را به قیمت واقعی آزاد بخرند و نه به قیمتی که خود تعیین می کنند. اسدالله عسگر اولادی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوزبا مثبت ارزیابی کردن این

80c35edc30d4abd86f7decd707bc062e_XL.jpg

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه اثر گذاری مثبت دستور العمل جدید رئیس کل بانک مرکزی را را منوط به این دانست که بانکها ارز حاصل صادرات را به قیمت واقعی آزاد بخرند و نه به قیمتی که خود تعیین می کنند.
اسدالله عسگر اولادی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با مثبت ارزیابی کردن این دستورالعمل بر روند صادرات کشور گفت: در صورتی که این دستور العمل اجرایی شود و بانکها موظف به تبعیت از آن شوند،قطعا بر زنجیره تولید و صادرات اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت.
وی افزود:البته باید بانکها ارز حاصل از صادرات را به نرخ واقعی خریداری کنند و نه نرخی که خود تعیین می کنند.
عسگر اولادی با تاکید بر اینکه در صورت اجرایی شدن شفاف و دقیق این دستور العمل ،می توان امیدوار بود که صادرات غیر نفتی از کشور تکانی بخورد،اظهار داشت:در حال حاضر به بانکها که مراجعه میکنیم ،به ما میگویند که هنوز دستور العمل اعلام شده ،ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: صادر کنندگان امیدوارند ظرف دو الی سه روز آینده این دستور العمل به بانکها ابلاغ شود و البته بانکها به بهانه مشکل منابع از اجرای آن شانه خالی نکنند.
گفتنی است ولی اله سیف در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی گفت: براساس دستورالعملی که هفته آینده ابلاغ می شود، بانک ها مجاز می شوند ارز آزاد مشتری را تحویل گرفته و نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند.همچنین صادر کنندگان می توانند ارز حاصل از صادرات را به بانک بفروشند و یا سپرده گذاری کنند.
وی با اطمینان از اینکه نرخ ارز تا پایان سال یکسان سازی می شود به عزم نظام بانکی برای کمک به تسریع در رونق اقتصادی و تامین مالی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: لازم است کارگروه های استانی با وسواس و دقت کافی تلاش کنند منابع محدود تسهیلاتی به پروژه ها و واحدهای تولیدی که خلق ارزش می کنند، تخصیص یابد تا همگی به نتیجه مطلوب مورد نظر که همان حرکت شتابان تولید و افزایش اشتغال است، دست یابیم.
رییس کل بانک مرکزی از دستگاه های ذیربط دولتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست در مسیر تامین مالی واحدهای تولیدی و ابلاغ دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوط، با هماهنگی کامل گام بردارند تا توفیق کامل حاصل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.