کد مطلب: ۵۶۴۵۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بانک‌های تهران تعطیل هستند؟

بانک‌های تهران تعطیل هستند؟

تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل اعلام شده اما تا نیمه امروز حتی بانک‌مرکزی و شبکه بانکی هم نمی‌دانند مشمول این تعطیلی‌ها می‌شوند یا نه؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنا بر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است. این را علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرده است.

اما آیا این تعطیلی شامل بانک‌ها هم می‌شود؟ ظاهرا تا این لحظه مشخص نشده است و حتی روابط عمومی بانک‌مرکزی هم به تجارت‌نیوز اعلام می‌کند که هنوز اطلاع ندارند!

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی نیز در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال پیگیری هستیم تا بدانیم بانک‌ها هم مشمول این تعطیلی می‌شوند یا نه؟ اما این احتمال وجود دارد ما تعدادی باجه را فعال بگذاریم و مابقی را تعطیل کنیم.

او ادامه می‌دهد: کرونا به شدت به کارمندان بانکی آسیب زده است و متوسط مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در میان کارمندان بانک، نسبت به جمعیتشان بیشتر از متوسط کشته‌شدگان کرونا در سطح کشور، به نسبت جمعیت کل، است.

جمشیدی تاکیدکرد: هر زمان بخش‌های مختلف تعطیل می‌شود، مردم برای انجام کارهای عقب‌افتاده بانکی خود به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و ازدحام ایجاد شده، کارمندان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که ظاهرا بازار متشکل ارزی هم که تنها مرجع رسمی کشف نرخ اسکناس ارز در ایران است، برای تعیین تکلیف درباره تعطیلی‌ منتظر اطلاع از وضعیت شبکه بانکی است.

پیش از این هم به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق اعلام کردند که بانک‌ها دست کم تا پایان مرداد ماه در روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند. اقدامی که فعالان بازارها از جمله بازار ارز آن را عامل رکود معاملات و تجارت خوانده بودند چرا که با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه تنها سه روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برای ارتباط با بخش‌های تجاری خارج از کشور باقی می‌ماند و اینمساله واردات کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در حالی که خبر تعطیلی شش روزه تهران منتشر شده بخش‌های اقتصادی تا این لحظه در بلاتکلیفی به سر می‌برند. تجارت‌نیوز با روشن شدن وضعیت فعالیت بانک‌ها این خبر را به روز رسانی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط ادارات دولتی تعطیلند ـ شرکتهای خصوصی دایر هستند و تا زمانی که دولت به طور واضح اعلام نکند تعطیل نمیکنند

  • ناشناس

    ادارات بانک ملت که شیفت هستن .الکی حرف از تعطیلی زدن

  • ناشناس

    دولت نالایق بی تدبیر حق تعطیلی بانکهارا ندارد

  • ناشناس

    ای باباکدوم دولت کدوم قانون

  • بانکی

    لطفا اطلاعیه بانک مرکزی را منتشر کنید:
    به اطلاع هموطنان گرامی می رساند بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه شعب بانکهای دولتی و خصوصی در استان‌های تهران و البرز از روز سه شنبه مورخ ۲۹ تیر ۱۴۰۰ تا پایان روز یکشنبه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۰ تعطیل است.بر این اساس با عنایت به فعالیت سایر شعب بانک ها در استان های دیگر و در راستای تسهیل مبادلات مالی مشتریان، سامانه های پرداخت بین بانکی نظیر ساتنا و پایا به جز روز جمعه مورخ ۱ مرداد ۱۴۰۰، فعال بوده و مشتریان محترم می‌توانند با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک اقدام به انجام تراکنش های غیر حضوری نمایند.

  • ناشناس

    من کارمند پست همه روزها حتی ۵شنبه باید بیایم اونم تاساعت۴ بعدازظهر

  • ناشناس

    کرونا را سیاسی کرده اند تا به طریقی به خواسته های خود برسند

    • ناشناس

      خر تو خره دیگه

  • ناشناس

    بازار تعطیل اما چک ها و اجاره خانه و اجاره مغازه ها به روال معمول باز است …این به چه معناست ؟ من نمی‌دانم و نمی فهمم !!

  • ناشناس

    ما حقوق هامون چجوری بگیریم؟