خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۴۵۲۳

تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز/ دلیل تعطیلی تهران چیست؟

تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز/ دلیل تعطیلی تهران چیست؟

سخنگوی دولت از تعطیلی ۶ روزه همه ادارات استان‌های تهران و البرز، در بازه زمانی سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا درباره تعطیلی تهران و کرج تصمیمی گرفته شده است یا خیر؟ اعلام کرد: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

وی افزود: بنا بر این مصوبه، تردد از این استان‌ها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی، براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی می‌شود ( تسنیم )

عبور فوتی‌های تهران از مرز ۱۰۰ نفر

روز گذشته، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از عبور فوتی‌های این شهر بر اثر کرونا از مرز ۱۰۰ نفر خبر داده و بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده بود ( ایسنا ).

با وجود اینکه چند روز تا تعطیلات پیش روی عید قربان باقی مانده و مردم از حالا برای سفر در این روزها برنامه‌ریزی می‌کنند، مشخص نیست اضافه شدن تعطیلی چند روزه برای تهران و البرز می‌تواند جلوی شیوع کرونا را بگیرد یا آنکه مانند هفته‌ها، ماه‌ها و سال گذشته، مردم با هر شکل و بهانه‌ای در این روزها بیشتر به مسافرت می‌روند.

بررسی آمارهای منتشر شده رسمی از مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد که اعمال قرنطینه و ممنوعیت تردد بین‌استانی که از آذر ماه سال گذشته آغاز شد، نتوانست به ویژه در ایام تعطیل از سفرهای مردم جلوگیری کند. تنها تعطیلاتی که مردم از خیر مسافرت در آن گذشتند و حتی متقاضی لغو بلیت‌های خود شدند، ایام نوروز سال گذشته بود که به نظر می‌رسید علت آن ترس مردم از ویروس کرونا و ناشناخته بودن آن بود.

آمارهای تردد در ماه‌ها و هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که به غیر از هفته قبل (یعنی در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ تیر ماه)، متوسط تردد وسایل نقلیه مختلف به ویژه ماشین‌های سبک و وسایل نقلیه شخصی مردم در محورهای مواصلاتی کشور روند افزایشی در سال جاری داشته است و تعداد پلاک‌های غیر بومی مشاهده شده در استان‌های مختلف به ویژه شمال کشور نشان از بی توجهی مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و سفر دارد ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه راست میگید پلیس بذارید تو عوارضی اقلا اتوبوسهایی که خصوصی میرند گردش رو جلوشون رو بگیرید جریمه کنید

  • کلام حق

    امروز جاده شمال رو دیدید.؟خجالت بکشید

  • ناشناس

    بجای تعطیلی واکسن بزنن ?

  • ناشناس

    پس چرا شرکتهای خصوصی رو نمیگیدتعطیل کنن وحقوقشونم بدن اجباریش کنیدچرا فقط کارکنان دولت تعطیل یعنی کارگرا آدم نیستن کرونا بگیرن بخدا شوهرم افسردگی گرفته همش کارررر و دوروزم تعطیل باشه گوشه خونه ایم بخاطرکرونا

    • ناشناس

      چراهمه فروشگاهها بازهستند کارگرانشون وفروشنده هاشون به زوربایدبرن سرکار

  • ناشناس

    ماشین های باری هم حق تردد ندارن؟

  • ناشناس

    تعطیل میکنن بعد میگن محدودیت ها از ساعت ۱۸ اعمال میشه یعنی هرکی میخواد مسافت بره تا ۱۸ خارج بشه !!! جل الخالق از این همه مدیریت تو حتی نمیتونی یک مسجد را اداره کنی مملکت را میخوای اداره کنی ؟

  • ناشناس

    از ترس اینکه البرز و تهران شلوغ کنن این کارو کردین شیطونا. فکر کردین ما ابلهیم؟ خداوکیلی کجای دنیا با شیش روز تعطیلی نیم بند و درب و داغون پیک کرونا اومده پایین!؟ یه علت دیگه شم بحران برقه که از ترس اینکه کل مملکت بره رو هوا تعطیل کردین. آره داداش خودتونید…

  • ناشناس

    ببخشیداین تعطیلات فرقی به آزادی زندانیان تهران بزرگ داره؟

  • ناشناس

    مردم مغزتان چرا کار نمیکنه این تعطیلی برای کرونا نیست برای برق که ادارات دولتی برق مصرف نکنند؟

  • Smw

    آخ جون بازم تعطیلی ? دولت مبلغ غرامت تعطیلی کرونا رو میریزه به حساب همه و همه راحت میشینیم تو منزل