کد مطلب: ۷۶۵۰۱۰

شرط بخشودگی دانشجویان درگیر در اعتراضات اخیر

شرط بخشودگی دانشجویان درگیر در اعتراضات اخیر

پس از عفو رهبری وزارت علوم از تدوین دستورالعمل بخشودگی دانشجویان درگیر در حوادث اخیر خبر داد. با این همه طی حوادث اخیر شاهد بازداشت و یا اخراج برخی از دانشجویان معترض بودیم، به گونه‌ای که به هنگام ثبت نام ترم جدید از برخی دانشجویان تعهد گرفته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از برنامه این سازمان برای تدوین دستورالعمل برای بخشودگی دانشجویان درگیر در حوادث اخیر در راستای عفو رهبری خبر داد و گفت: ممکن است تنبیهات بخش کوچکی از دانشجویان این حوادث باقی بماند.

دکتر داداش پور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب از تدوین دستورالعمل برای بخشودگی دانشجویان درگیر در حوادث اخیر در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خبر داد و گفت: ما در این رابطه یک جمع بندی را داشتیم و در راستای این جمع بندی سعی خواهیم کرد که حداکثر در این هفته به تصمیمی برسیم و نتیجه را به مقامات تصمیم گیرنده اعلام کنیم. به نظر می‌رسد بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که دانشجویان از همان منظومه فکری رهبری در بحث عفو برخوردار شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: هنوز عدد دقیقی برای بخشودگی تعداد دانشجویان خاطی نداریم شاید شرایط بخش کوچکی از دانشجویان درگیر در حوادث اخیر تایید همان شرایط قبلی باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: تمامی تلاش ما این است بخشودگی، تعلیق و تخفیف را برای همه دانشجویان درگیر در حوادث اخیر فراهم کنیم.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: ممکن است درصدی از دانشجویان باشند که آن تنبیهاتی که در حوزه انضباطی برایشان در نظر گرفته شده است باقی بماند، ولی هنوز آمار این دانشجویان مشخص نیست و سعی کردیم دسته بندی کنیم و متناسب با وضعیت، تصمیماتی بگیریم.

داداش پور افزود: هنوز هیچ داده مشخصی از دانشجویان نداریم که معلوم کند چه تعداد دانشجویان مشمول تنبیهات هستند. همه تلاش ما این است بر اساس منظومه فکری رهبری برای دانشجویان عزیز فرصت را فراهم کنیم تا از شرایط عفو استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: کمیته های انضباطی دانشگاه ها نقش خود را در حوزه عفو یا تخفیف مجازات دانشجویان خاطی ایفا خواهند کرد و این امر شامل دانشجویان دانشگاه آزاد هم خواهد شد؛ به طور کلی عفو رهبری شامل همه دانشجویان است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان گفت: ما در زمینه موارد فوق به یک دستورالعمل مشخص رسیدیم و تلاش میکنیم این دستورالعمل به زودی اعلام شود؛ ممکن است دانشجویی داشته باشیم مشمول عفو قوه قضائیه شده باشد.

منبع:‌ ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.