کد مطلب: ۲۲۰۸۶۹

بدهی ملی آمریکا از ۲۱ تریلیون دلار عبور کرد

بدهی ملی آمریکا از ۲۱ تریلیون دلار عبور کرد

بدهی ملی ایالات متحده آمریکا برای اولین بار در تاریخ این کشور از مرز ۲۱ تریلیون دلار عبور کرد.

بدهی ملی آمریکا برای اولین‌بار از مرز ۲۱ تریلیون دلار عبور کرد و به یک رکورد جدید رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درهمین حال براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی مقامات آمریکایی مجموع بدهی ملی این کشور به ۲۱.۰۳۱ تریلیون دلار رسیده است. همچنین بدهی فدرال آمریکا از ماه‌فوریه به بعد یعنی همزمان با تصویب قانون تعلیق سقف بدهی بار دیگر با سیر صعودی روبرو شده است.

این قانون به دولت ایالات متحده اجازه می‌دهد به اندازه‌ای که برای تامین منابع مالی امور تصویب شده از سوی کنگره نیاز دارد، قرض کند. برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود تا یکم مارس سال ۲۰۱۹ میلادی با توجه به سرعت فعلی در قرض کردن دولت آمریکا، حداقل یک تریلیون دلار به بدهی ملی این کشور افزوده شود. برای مثال از نهم‌فوریه ماه گذشته میلادی به بعد با برداشته‌شدن سقف بدهی، بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار به بدهی آمریکا فقط ظرف مدت ۶ هفته گذشته اضافه شده است.

میزان قابل توجه بدهی ملی آمریکا نشان‌دهنده کسری بودجه فدرال یا هزینه کرد بیشتری دولت نسبت به درآمد خود است. اما درحال حاضر به میزان بدهی آمریکا سریع‌تر از کسری بودجه این افزوده می‌شود که این حاکی از تامین منابع مالی از سوی فدرال برای وام‌های دانشجویی و برنامه وام‌های مسکن است. برپایه این گزارش، طی ۶ ماه گذشته یک تریلیون دلار به بدهی ملی آمریکا افزوده شده است.

منبع:واشنگتن اگزمینر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.