کد مطلب: ۳۹۲۵۶۱

بدهی میلیاردی بیمه دی به ایثارگران

بدهی میلیاردی بیمه دی به ایثارگران

مدیر شعبه خراسان رضوی بیمه دی با اشاره به بدهی 40 میلیاردی بیمه دی به خانواده‌های ایثارگران و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان، می‌گوید: تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا در بازه زمانی سه ماهه تمامی مطالبات ایثارگران و مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت و تسویه کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که به داروخانه یا مطب دکتری مراجعه کرده و با اطلاعیه ای با تیتر درشت مواجه شده باشید که با فلان بیمه یا کارکنان اداره یا نهاد خاصی قرارداد نداریم.

اتفاقی که این روزها به دلیل تشدید مشکلات مالی بیمه ها بیشتر هم شده و هرازگاهی صدای گلایه به حق اقشار مختلف مردم را در می آورد، فلان مرکز درمانی از پذیرش بیماران دارای بیمه‌ای خاص خودداری می‌کند یا داروخانه‌ای با رفتاری دور از احترام از ارائه نسخه دارویی جانبازان به بهانه معوقات یا لغو قرارداد خودداری می‌کند.

این موضوع مدت زیادی است که ایثارگران را هم درگیر کرده و مشکلاتی برای این افراد به وجود آورده است. طی روزهای اخیر تعداد زیادی از خانواده جانبازان، شهدا و ایثارگران با ارسال پیامک به سامانه حرف مردم، از مشکلات عدیده ای که بدهی بیمه دی برای روند درمانی آنها ایجاد کرده گله دارند؛ مشکلاتی که برای عده ای از این قشر بسیار حاد و اضطراری شده و شرایط را برای آنان سخت کرده است.

ماجرای مشکلات درمانی و بیمه ای ایثارگران از آن جا شروع شد که از مهر سال ۹۶ با اتمام قرارداد بنیاد شهید با بیمه ایران، بیمه دی با انعقاد قراردادی مسئولیت بیمه درمان تکمیلی، پذیرش خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید در مراکز طرف قرارداد بنیاد و پرداخت مطالبات درمانی آن ها را بر عهده گرفت، در این مدت خانواده‌های شاهد و ایثارگر همواره با مشکلات فراوانی در زمینه دریافت دارو و مطالبات خود از شرکت بیمه مواجه بوده اند، اما طی ماه‌های اخیر شرایط برای ایثارگران سخت تر شده و مدتی است که این افراد موفق به دریافت مطالبات و هزینه های درمانی خود نشده اند.

به طوری که با مراجعه ایثارگران و خانواده های آنان، شرکت بیمه هربار نبود بودجه را بهانه کرده است. خانواده های ایثارگران، مراکز درمانی، بیمارستان ها و آزمایشگاه های طرف قرارداد در استان به میزان 40 میلیارد تومان از شرکت بیمه دی طلب دارند. مسئولان بیمه دی حل این مشکل را منوط به تامین اعتبار از سوی دولت و تامین نقدینگی ذکر می‌کنند.

آن طور که از گفته های مدیر شعبه خراسان رضوی بیمه دی پیداست مشکل نقدینگی در کشور دامان این شرکت را نیز گرفته و باعث شده چندین ماه از معوقات خانواده های ایثارگران و مراکز درمانی طرف قرارداد با این شرکت پرداخت نشود و مشکلات عدیده ای را برای ایثارگران و خانواده آن ها ایجاد کند و تعداد زیادی از جانبازان و افراد تحت پوشش بنیادشهید برای مسائل درمانی خود دچار مشکل شده اند که با مراجعه به برخی مراکز درمانی، امکان دریافت خدمات را ندارند.

پیگیری از استانداری و تهران برای پرداخت مطالبات ایثارگران

مهدی شریعتی فر مدیر شعبه خراسان رضوی بیمه دی با اشاره به بدهی 40 میلیاردی بیمه دی به خانواده های ایثارگران و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان، می‌گوید: تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا در بازه زمانی سه ماهه تمامی مطالبات ایثارگران و مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت و تسویه کنیم.

وی با بیان این که معوقات ایثارگران و مراکز درمانی مشکلی کشوری است اظهار می‌کند: در خراسان رضوی ما موضوع پرداخت مطالبات ایثارگران را از استانداری و تهران پیگیری کردیم که ان شاءا… در بازه زمانی سه ماهه بتوانیم پرداخت و تسویه حساب کنیم.وی تصریح می کند: مشکلات درمان هم یکی، دو تا نیست، اما در خراسان رضوی سعی بر این شده خدمات مناسب و خوب ارائه شود و این کار صورت گرفته است، اگر مشکل نقدینگی کشوری نبود ما در استان مشکلی نداشتیم.

مدیر شعبه خراسان رضوی بیمه دی با بیان اینکه تمام مطالبات خانواده‌های ایثارگران و مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمه دی تا پایان سال پرداخت شده است، تاکید می‌کند: از ابتدای سال 98 تاکنون رقمی حدود 52 میلیارد تومان معوقات ایثارگران و مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، دارو خانه ها و پزشکان پرداخت شده است.

وی می‌افزاید: مشکل بنیاد شهید و خانواده ایثارگران مشکل ما نیز هست و ما در کنار هم هستیم و می خواهیم به خانواده ایثارگران و شهدا خدمت کنیم اگر مشکل نقدینگی برطرف شود مشکلات حل می شود.

شریعتی فر همچنین درباره اضافه دریافتی برخی از بیمارستان های دولتی از خانواده شهدا و ایثارگران نیز می‌گوید: بیمارستان‌های دولتی باید بر مبنای ضوابط دولت خدمات ارائه کنند، من از آنها می‌پرسم که شما با چه مجوزی از خانواده ایثارگران و شهدا مبلغی اضافه دریافت می‌کنید؟ این اظهارنظر عجیب در حالی است که بیمه خود باید پیگیر رفع این مشکل بیمه شدگان باشد نه این که در این زمینه از بیمارستان ها پرسشگری کند. البته دانشگاه علوم پزشکی نیز به عنوان متولی باید پاسخ گوی این موضوع باشد.

پرداخت معوقات درمانی ایثارگران خراسان رضوی تا پایان سال 97

محمدجواد غلامپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز با بیان اینکه تمامی مطالبات جامعه ایثارگران تا اسفند سال گذشته پرداخت شده است، اظهار می‌کند: به علت نبود تامین اعتبار در سال جدید فقط بخشی از این مطالبات پرداخت شده است و در اسنادی که ایثارگران پرداخت کرده اند خود بیمه دی به این جامعه ایثارگری بدهکار است.

وی می‌افزاید: داروخانه ها هم بیش از پنج تا شش ماه است که طلب دارند، پزشکان هم بیش از یک سال است که طلب خود را دریافت نکرده اند، ضمن این که ایثارگران از بنیاد شهید هیچ گونه مطالبه ای ندارند و مطالبه آن ها از بیمه دی است. وی تصریح می کند: امیدواریم با تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات و پرداخت معوقات مراکز طرف قرارداد، شرایط ارائه خدمات درمانی به ایثارگران همراه باتکریم و در شأن این عزیزان فراهم شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: خدمات درمانی ایثارگران تحت پوشش بیمه سلامت و تکمیلی آن ها تحت پوشش بیمه دی است.

2 پیشنهاد برای رفع مشکل

به هرحال این مشکل که برای همه ایثارگران تحت پوشش بیمه دی به وجود آمده، به هر نحوی باید رفع شود. در این زمینه دو پیشنهاد مطرح می‌کنیم. یکی این‌که استاندار خراسان رضوی همانند تدبیری که سال گذشته برای بیمه شدگان سلامت استان انجام شد و مشکل آنها را رفع کرد، در این زمینه هم ورود کند و نگذارد مشکل بیمه‌ای و درمانی ایثارگران بیش از این بر آن فشار بیاورد.

پیشنهاد دیگر هم این‌که، بیمه ایثارگران به شرایط گذشته برگردد؛ بازگشت به قرارداد بیمه ای ایثارگران در دوران بیمه ایران و کاهش مشکلات درمانی این افراد ، مطالبه ای است که باید به صورت جدی بررسی شود.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    سلام
    واقعا کسی نیست پیگیری کنه چرا بدهی به بار اورده
    الان بیمه عمر سال 96 پدرم رو نریختن میگن بنیاد بدهی داره به بیمه البرز
    ماتفاوت حق پرستاری رو سال 95 پرداخت نکردن رفتم پیگیری میگن بنیاد به بیمه ایران بدهی ملیاردی داره
    الان هم پول فاکتورها ی واریز شده رو بیمه دی نمیده و دارو ها رو جز تعرفه بازار سیا میفروشه میگه بنیاد بدهی به بار اورده
    چرا باید خانواده شهدا و جانبازان قربانی این بدهی بنیاد شهید انقلاب اسلامی بشونننننند و پول طلب شان گرو بدهی بنیاد شهید باشه
    چرا مدیر عامل بنیاد شهید که از لحاظ مدیرییتی صفره رو عوضش نمیکنن تا بدهی به بار ننیارن

    • ناشناس

      هر موقعی پول شمارا دادند بگو منم برم بگیرم منم بابام دو ماه تو ای سی سو بود ۲۷ملیون خرجش شود هرچی شما دیدید به ماهم دادند تازه بیمارستان یک هفته یک بار میگفت ۳ملیون بریزید به حساب حالا بابا من یکم پول داشت بد بخت اونا که مریض تو بیمارستان دارند و پول ندارند

    • جواد

      هر موقعی پول شمارا دادند بگو منم برم بگیرم منم بابام دو ماه تو ای سی یو بود ۲۷ملیون خرجش شود هرچی شما دیدید به ماهم دادند تازه بیمارستان یک هفته یک بار میگفت ۳ملیون بریزید به حساب حالا بابا من یکم پول داشت بد بخت اونا که مریض تو بیمارستان دارند و پول ندارند

  • دانیال

    محسن جان کشور پول نداره و بعد شما شخص متهم میکنید