کد مطلب: ۱۵۲۹۶۹

بدهی چین به ۳۰۰ برابر تولید ناخالص داخلی رسید

بدهی چین به ۳۰۰ برابر تولید ناخالص داخلی رسید

کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که میزان بدهی چین در ماه «می» به ۳۰۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.

کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که افزایش بدهی چین بر روی رشد اقتصادی این کشور و اقتصاد جهانی تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیش‌بینی می‌شود میزان بدهی این کشور تا پایان سال جاری میلادی به ۷ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار برسد که از آن به عنوان بدهی بد یا بدهی که توان بازپرداخت آن وجود ندارد، یاد می‌شود.

چند روز پیش صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بدهی چین می‌تواند دلیلی برای بحران مالی بعدی -به دنبال بی‌ثبات شدن بازپرداخت وام‌ها- شود.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، رشد اعتباری چین به دلیل افزایش ریسک‌ها و رشد کند اقتصادی در مسیر خطرناکی قرار گرفته است. مقامات صندوق بین‌المللی پول اظهار داشتند که چین نیازمند رشد ۳ برابری در رتبه اعتباری خود است تا رشد اقتصادی این کشور همانند سال ۲۰۰۸ میلادی شود.

بر همین اساس موسسه فاینناس بین‌الملل اعلام کرد، مجموع بدهی‌های چین تا ماه می سال جاری میلادی معادل ۳۰۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

همچنین نسبت بدهی خانوارهای چینی به بیش از ۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است که بیشترین رقم در تاریخ این کشور است. در حالی که این رقم برای بازارهای نوظهور ۳۵ درصد است.

از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی، چین بعنوان موتور رشد اقتصاد جهانی لقب گرفته و در سال‌های اخیر به بیش از نیمی از رشد افزایش تولید ناخالص داخلی جهان کمک کرده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.