کد مطلب: ۴۵۸۵۵۲

برای رهایی از بیکاری و افسردگی چکار کنم؟

برای رهایی از بیکاری و افسردگی چکار کنم؟

یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در جامعه و در بین جوانان، معضل بیکاری است که اکنون بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. چراغ، نام یکی از پلتفرم‌های جدید آموزش، استخدام و کاریابی است که به تمام افرادی که به دنبال یافتن راهی برای رهایی از بیکاری هستند، کمک خواهد کرد تا به شغل و درآمد خوب در زندگی دست یابند.

بیکاری ، یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی عصر حاضر در تمام کشورهاست و این واقعیت بر کسی پوشیده نیست. در کشور ایران نیز بسیاری از افراد و حتی فارغ‌التحصیلان با مدارک دانشگاهی لیسانس به بالا برای رهایی از بیکاری به هر دری می‌زنند. از سوی دیگر اگر پای صحبت‌های کارفرمایان و مدیران شرکت‌ها بنشینید، خواهید دید که آن‌ها هم همواره از عدم وجود نیروی کار توانمند در مجموعه‌ی خود ابراز نارضایتی می‌کنند. اما به نظر شما چه کسانی به عنوان مقصر اصلی برای این موضوع به حساب می‌آیند؟ آیا ریشه‌ی تمام این مشکلات به جامعه و سیاست‌های نادرست آن برمی‌گردد؟ آیا باید یقه‌ی مسئولین را گرفت که چرا به فکر ایجاد بسترهای مناسب برای چنین مشکلاتی نیستند؟ اگر بخواهیم پاسخی منصفانه و منطقی در پاسخ به چنین سوالاتی بدهیم باید بگوییم که درست است که جامعه وظیفه دارد این امر را تسهیل نماید اما وظیفه‌ی اصلی بر عهده‌‌ی خود شماست.

استخدام کارشناس مالی ، استخدام برنامه‌نویس، استخدام کارمند اداری و هزاران آگهی استخدام دیگر در سایت‌های کاریابی را می‌بینید و با توجه به رشته‌ی تخصصی خودتان برای کارفرمایان رزومه ارسال می‌کنید. اما از این تعداد رزومه‌ای که ارسال می‌کنید، هیچ‌کدام مورد پذیرش واقع نمی‌شوند. احتمالا در این مرحله دچار یاس و ناامیدی شدید می‌شوید و از زمین و زمان بیزار می‌شوید. اما دست نگه دارید. مگر نه اینکه شما انسان هستید و اشرف مخلوقات؟ پس چرا اجازه می‌دهید مشکلات و موانع بر دوشتان سوار شوند و شما را به هر سمت و سویی که می‌خواهند بکشانند؟ توصیه می‌کنیم برای رهایی از بیکاری طرز فکرتان را عوض کنید…

برای رهایی از بیکاری، قدرت اراده را دست کم نگیرید!

یک جمله‌ زیبا و قابل تامل از «دیل هاریسون کارنگی»، نویسنده و سخنران آمریکایی وجود دارد که می‌گوید: "موفقیت در هر زمینه‌ای ارتباط مستقیم با اراده‌ی انسان دارد". در واقع، اراده یکی از ارکان اصلی برای موفقیت در هر کاری به شمار می‌آید. اراده، ریشه‌ خواستن است و از قدیم هم گفتند که خواستن توانستن است. باور کنید یا نه همه چیز به خود شما بستگی دارد! این یک اصل ثابت شده است که افراد با اراده‌ی قوی‌تر می‌توانند حرف را به عمل تبدیل کنند و آرزوها را از جهان خیال به واقعیت مادی بیاورند. اراده! همان کلیدی که قطعاً به شما برای رهایی از بیکاری کمک خواهد کرد.

شاید الان بگویید: "آخه عزیز من این جملات الکی انگیزشی و جو دهنده که واسه ما نون و آب نمیشه. ما به دنبال کار هستیم اما کار نیست. اصلا برای رهایی از بیکاری به هر دری که بگی زدیم اما در بسته بود". خب اگر این‌گونه فکر می‌کنید، بیایید به این سوال یک پاسخ قاطع و صادقانه بدهید. شما از یک تا ده، به نیروی اراده‌ی خود چه نمره‌ای می‌دهید؟ برای آن‌که تاثیر اراده در میزان موفقیت خود را دست‌کم نگیرید، داستان زیر را با دقت بخوانید.

یک داستان جالب…

تعدادی از دانشمندان «دانشگاه استنفورد» در ایالت کالیفرنیای آمریکا، در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی آزمایش ساده و در عین حال جالبی را انجام دادند تا بتوانند تاثیر اراده بر موفقیت افراد را بسنجند. آن‌ها کودکانی را برای این آزمایش انتخاب کردند. سپس از آن‌ها خواستند تا یک کار ساده را انجام دهند و در ازای آن برای آن‌ها دو جایزه در نظر گرفتند. جایزه‌ی اول، یک عدد شیرینی بود که فورا آن را پس از اتمام کار به کودک می‌دادند. اما جایزه‌ دوم، دو عدد شیرینی بود که با تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای پس از انجام کار مورد نظر به کودک داده می‌شد. نتیجه‌ آزمایش بسیار شگفت‌انگیز بود؛ کودکانی که برای دریافت پاداش دو برابری صبر کرده بودند، در ادامه‌ی زندگی نیز نسبت به آن‌هایی که در برابر هوس آنی نتوانستند مقاومت کنند و فورا تسلیم شدند، موفق‌تر شدند. راستی، اراده شما برای رهایی از بیکاری چقدر است؟!!

چراغ، بهترین سایت کاریابی برای رهایی از بیکاری!

چراغ ، نام یکی از پلتفرم‌های جدید آموزش، استخدام و کاریابی است که به تمام افرادی که به دنبال یافتن راهی برای رهایی از بیکاری هستند، بسیار کمک خواهد کرد. حالا که عزم خودتان را جزم کرده‌اید و با اراده‌ قوی پا به میدان گذاشته‌اید، می‌توانید در این سامانه‌ هوشمند ثبت‌نام کنید و شغل مورد علاقه‌ خودتان را پیدا کنید و یا بسازید! وقتی از اراده‌ قوی حرف می‌زنیم، منظورمان این نیست که باید کوه‌ها را جابه‌جا کنید. بلکه اراده به این معناست که شما تصمیمی برای زندگی شخصی و کاری خودتان بگیرید و خیلی مصمم بر روی آن تصمیم بایستید. اگر هدفتان پیدا کردن یک شغل خوب و رسیدن به درآمد عالی است، چراغ هرآن‌چه که برای رسیدن به این هدف نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد. این سامانه با تمرکز بر آموزش‌های مهارت محور شما را برای ورود به بازار کار کمک می‌کند.

علاوه بر مهارت‌هایی که برای پیدا کردن شغل خوب و رهایی از بیکاری نیاز دارید، آموزش‌های دیگری هم برای سرمایه‌گذاری صحیح، راه‌اندازی استارتاپ و موفقیت در کسب و کارهای جدید در قسمت آموزش سامانه‌ی هوشمند چراغ برای شما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به‌عنوان مثال در آموزش آنلاین بورس ، نکات لازم برای سرمایه‌گذاری صحیح و رسیدن به سود بالا در بازار بورس را از زبان بهترین اساتید آموزشی می‌آموزید. شما حتی اگر هنوز هم راهی برای رهایی از بیکاری پیدا نکرده باشید، می‌توانید در این دوره‌ی آموزشی بسیار مفید شرکت کنید و سرمایه‌ی خودتان را چند برابر کنید. (حتی اگر سرمایه‌تان ناچیز باشد)! در این آموزش که مفاهیم کلیدی را با زبانی ساده برای شما بیان کرده است، خواهید آموخت که کسب درآمد از بورس اصلا کار سخت و پیچیده‌ای نیست. خلاصه‌ این‌که برای یافتن شغل خوب و رسیدن به درآمد عالی هرآن‌چه که لازم باشد را در چراغ خواهید آموخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.