کد مطلب: ۷۳۲۰۹۲

پای برجام بار دیگر به سازمان ملل باز می‌شود

پای برجام بار دیگر به سازمان ملل باز می‌شود

نشست دوره‌ای شورای امینت سازمان ملل با هدف بررسی اجرای قطعنامه 2231 و همچنین احیای برجام روز دوشنبه 28 آذر 1401 برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در روز 19 دسامبر برای بررسی چهاردهمین گزارش دبیرکل این سازمان درباره اجرای قطعنامه 2231 و برجام خواهد بود.

این خبر را روچیرا کامبوج، سفیر و نماینده دائم هند در سازمان ملل در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد.

بر اساس قطعنامه 2231 گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت این سازمان هر شش ماه یک بار ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که نماینده دائم جمهوری اسلامی در این سازمان هم در این نشست سخنرانی می‌کند.

روچیرا کامبوج ار اول دسامبر ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در آخرین ماه حضور در این شورا بر عهده گرفت. روچیرا کامبوج ار اول دسامبر ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در آخرین ماه حضور در این شورا بر عهده گرفت.

آخرین نشست دوره شورای امنیت سازمان ملل نهم تیرماه برگزار شد.

در این نشست آنتونیو گوترش در رابطه با رفع تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران و حق بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام تاکید کرد.

دور جدید مذاکرات برجام پس از وقفه‌ چند ماهه در تاریخ 13 مرداد در شهر وین از سر گرفته شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و در تاریخ 17 به پایان رسید.

اگرچه در ابتدای دور جدید مذاکرات این‌طور پیش‌بینی شد که برجام در مدت زمان کوتاهی به نتیجه می‌رسد و طرفین به توافق خواهند رسید، اما رفته‌رفته زمان توافق طولانی شد و حالا امیدی به احیای برجام نیست.

علاوه بر اینکه برجام در اغما مانده و وضعیت آن نامشخص است، آمریکا نیز تحریم‌های خود را علیه ایران افزایش داده و در مدت اخیر چندین نهاد و فرد وابسته به دولت ایران را تحریم کرده است.

آخرین اخبار برجام را از تجارت‌نیوز بخوانید.

برای مطالعه بیشتر خبر عناصر نادر معدنی آخرین اهرم فشار ایران در برجام/ چین در زمین آمریکا بازی می‌کند؟ بخوانید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.