کد مطلب: ۲۷۳۳۳۷

برخی اپلیکیشن‌های پولی اپ‌استور رایگان شد

برخی اپلیکیشن‌های پولی اپ‌استور رایگان شد

امروز مصادف با تاریخ ۱۰ ژوئیه سال ۲۰۱۸ میلادی، دهمین سالگرد تولد فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ‌استور اپل است.

سال پیش در تاریخ ۱۰ ژوئیه سال ۲۰۰۸ میلادی بود که اپل تصمیم گرفت با توسعه و عرضه ۵۰۰ اپلیکیشن اختصاصی برای سیستم عامل iOS گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد آغاز بکار کرد و از آن زمان تاکنون نیز بعنوان یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های توسعه و عرضه برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف مخصوص محصولات اپل در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فروشگاه اپ‌استور همواره یکی از بزرگترین منابع درآمدهای میلیون دلاری توسعه دهندگان اپلیکیشن محسوب می‌شود و حالا اپل می‌خواهد دهمین سالگرد آغاز بکار و تولد این فروشگاه موفق و محبوب را در کنار توسعه‌دهندگان جشن بگیرد.

هم اکنون این فروشگاه میزبان بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن و بازی است، این در حالیست که فروشگاه گوگل پلی‌استور میزبانی بالغ بر ۳.۸ میلیون اپلیکیشن و بازی را بر عهده دارد.

تعداد اپلیکیشن‌های فروشگاه اپ‌استور دقیقا یک سال پس از رونمایی و آغاز بکارش، از ۵۰۰ به ۵۰ هزار رسید که در نوع خود رشد خیره‌کننده و قابل ملاحظه‌ای بود.

تعداد اپلیکیشن‌های پولی برای خرید و استفاده برنامه‌ها در مقایسه با کاربران اندرویدی بیشتر است و طبق آمار منتشره، اپ‌استور موفق شده است درآمدی ۱۱.۵ میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی را به خود اختصاص دهد و این بدان معناست که درآمد این فروشگاه اینترنتی تقریبا دو برابر مشابه اندرویدی خود یعنی گوگل پلی‌استور است.

بر اساس این خبر گفته می‌شود اپل به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ‌استور برخی از اپلیکیشن‌های پولی را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

منبع: وب سایت phonearena ۱۰

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.