کد مطلب: ۳۹۱۶۸۵

بررسی استهلاک هیوندا اکسنت / بررسی خودرو اقتصادی هیوندای

بررسی استهلاک هیوندا اکسنت / بررسی خودرو اقتصادی هیوندای

هیوندای اکسنت یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای هیوندای است که در سراسر جهان توانسته جایگاه خوبی میان خودروهای اقتصادی و کوچک به دست آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت هیوندای اکسنت در بازارهای جهانی بین 14 تا 19 هزار دلار است به همین دلیل این خودرو در سراسر جهان به عنوان یک خودرو ارزان قیمت و کم‎مصرف شناخته می‌شود که برای خانواده‌هایی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید و نگهداری از خودرو خود متقبل شوند انتخاب فوق‎العاده‎ای محسوب می‌شود.

به این ترتیب هیوندای این خودرو را به شکلی طراحی کرده است که افرادی که قصد خرید هیوندای اکسنت را دارند نگران استهلاک و هزینه‌های نگهداری از آن نباشند.

اما در ایران داستان هیوندای اکسنت کاملاً با شرایط آن در خارج از ایران متفاوت است. قیمت هیوندای اکسنت در ایران بیش از 300 میلیون تومان است که باعث شده است تا این خودرو عملاً از دسترس خانواده‌های با درآمد متوسط خارج شود و به یک خودرو گران قیمت در ایران تبدیل شود.

قیمت بالای این خودرو سبب شده است که حتی با وجود مونتاژ هیوندای اکسنت در ایران، هزینه نگهداری از این خودرو نیز افزایش شدیدی پیدا کند. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم بیشتر با هزینه‌های نگهداری و استهلاک هیوندای اکسنت در ایران آشنا شویم و شرایط این خودرو دوست داشتنی را بررسی کنیم.

کیفیت ساخت و دوام قطعات هیوندا اکسنت

هیوندای در سال‌های اخیر سعی کرده است مشکلات مربوط به کیفیت پایین‌تر قطعات خود در مقایسه با خودروهای آمریکایی و اروپایی را تا حد امکان کاهش دهد. هیوندا بازار بزرگی در آمریکای شمالی دارد و برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان خود تلاش کرده تا دوام و کیفیت ساخت محصولات خود را متناسب با نیاز آن‌ها افزایش دهد.

از آن جایی که مشتریان ایرانی از لحاظ سلیقه بسیار نزدیک به مشتریان هیوندای در بازارهای آمریکای شمالی هستند، می‌توان ادعا کرد که خودروهای این شرکت از جمله اکسنت در سال‌های اخیر به گزینه‌های محبوب‌تری نزد ایرانیان بدل شده‌اند.

مونتاژ هیوندای اکسنت در ایران نیز باعث نشده است تا از کیفیت ساخت این خودرو چندان کاسته شود. به این ترتیب با خرید هیوندای اکسنت تا مدت‌ها نیازی به تعمیرات اساسی نخواهید داشت و خیال شما از بابت کیفیت ساخت و دوام قطعات این خودرو نیز می‌تواند راحت باشد.

2 16

هزینه نگهداری و قیمت لوازم مصرفی هیوندای اکسنت

در خریدوفروش خودروهای صفر هیوندای اکسنت به دلیل کیفیت ساخت خوب، هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند. تنها هزینه‌های این خودرو مربوط به سرویس‌های دوره‌ای و لوازم مصرفی خودرو است. لوازم مصرفی هیوندای اکسنت به دلیل مونتاژ آن در ایران به فراوانی در بازار موجود هستند. فراوان بودن این لوازم‌ها باعث شده است قیمت آن‌ها نیز نسبت به سایر خودروهای خارجی بازار تا حدود مناسب‌تر باشد.

البته این به معنای ارزان بودن آن‌ها نیست. برای مثال قیمت فیلتر روغن ایرانی هیوندای اکسنت حدود 50 هزار تومان، روغن ترمز بین 70 تا 80 هزار تومان، شمع بین 50 تا 100 هزار تومان و تسمه دینام نیز بین 70 تا 100 در نهایت لوازم‌هایی مانند لنت ترمز نیز قیمتی در حدود 400 هزار تومان دارند.

قیمت لوازم یدکی هیوندای اکسنت

همچون خودروهای صفر، بازار خرید و فروش هیوندای اکسنت دست دوم نیز بسیار شلوغ و پر طرفدار است. خودروهای دست دوم هیوندای اکسنت اکثراً کم مصرف هستند و استهلاک بالایی ندارند. اما چون عمر قطعات هیوندای اکسنت به طور میانگین 3 سال است و احتمال تعویض قطعه و مشکلات این چنینی در این خودروها بیشتر است. به این ترتیب نیاز به لوازم یدکی در این خودروها نیز بیشتر خواهد بود.

وضعیت لوازم یدکی هیوندای اکسنت تقریباً مشابه با لوازم مصرفی این خودرو است و می‌توانید به راحتی قطعات مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنید.

قیمت لوازم یدکی هیوندای اکسنت همچون سایر خارجی‌های بازار بسیار بالا است و خرج زیادی روی دست شما قرار خواهد داد. قیمت سپر عقب این خودرو از 1 میلیون 300 هزار تومان شروع می‌شود علاوه بر این کمک فنر بیش از 1 میلیون تومان، چراغ جلو بیش از 1 میلیون و 300 هزار تومان، گلگیر 750 هزار تومان و … قیمت‎گذاری می‌شوند.

در مجموع اگر مجبور باشید تنها 4 قطعه اصلی جلو خودرو شامل سپر، جلو پنجره، چراغ و مه شکن را تعویض کنید بین 7 تا 12 میلیون تومان بودجه نیاز خواهید داشت. آینه بغل اکسنت نیز قیمتی بیشتر از 1 میلیون تومان دارد. به این ترتیب این خودرو اقتصادی در سراسر جهان می‌تواند به یک خودرو پرخرج در ایران بدل شود.

منبع: ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهرداد

    تهیه و توزیع تمامی قطعات اصلی و فابریکی لوازم یدکی هیوندای – لوازم انواع هیوندای ارسال کالا در همان روز – ضمانت بهترین قیمت