خبر مهم:

کد مطلب: ۷۰۷۱۷۵

بررسی رشد بازار جهانی بلبرینگ

بررسی رشد بازار جهانی بلبرینگ

در سال‌های اخیر و با پیشرفت روند تکنولوژی، تولید خودرو نیز در سراسر جهان افزایش داشته، لذا از نظر فناوری، رشد تولید خودرو، رشد بازار بلبرینگ در صنعت خودرو را در نیز در سراسر جهان هدایت می‌کند.

از تجهیرات مزرعه، قطعات خودرو و ماشین آلات خانگی گرفته تا تجهیزات هوافضا و دفاعی، می توانید کاربردهای بلبرینگ را ببینید. بلبرینگ ها در خودرو در چند کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند؛ در بخش های داخلی، توپی چرخ، سیستم انتقال و موتور خودرو، می توان از بلبرینگ های مختلف و در کاربردهای متعدد در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. در سال های اخیر و با پیشرفت روند تکنولوژی، تولید خودرو نیز در سراسر جهان افزایش داشته، لذا از نظر فناوری، رشد تولید خودرو، رشد بازار بلبرینگ در صنعت خودرو را در نیز در سراسر جهان هدایت می کند.

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ ها نوعی عنصر ماشینی هستند که با پشتیبانی از حرکت نسبی، به کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک در دستگاه ها کمک می کنند. از بلبرینگ ها معمولا در صنعت های مختلف و متعدد مانند اتومبیل ها، ماشین آلات معدن، توربین های بادی، تجهیزات کشاورزی، و به طور کلی ماشین آلات، استفاده می شود. به عنوان مثال در خودرو ها برای اطمینان از این که وسایل نقلیه الکتریکی و یا سایر انواع خودروها، بدون مشکل کار می کنند، از بلبرینگ استفاده می شود. با توجه به موارد گفته شده، حتما متوجه شده اید که با توجه به افزایش استفاده از بلبرینگ در صنایع مختلف، بازار بلبرینگ با سرعتی سریع در حال رشد است. هم چنین پیشرفت های تکنولوژیکی، کارایی کلی و ماندگاری را به محصولات بلبرینگ در صنعت خودرو اضافه کرده است.

چه چیزهایی صنعت بلبرینگ را رشد داده است؟

تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی در درجه اول ناشی از افزایش فروش خودرو و افزایش پذیرش این وسایل نقلیه بوده است. به طور متوسط، یک خودروی سواری دارای ۳۵ یاتاقان است که با توجه به مدل وسیله نقلیه و فناوری پرکاربرد آن، به کارگیری آن در خودرو متفاوت است. جدید ترین پیشرفت های فناوری در گیربکس های دوکلاچه اتوماتیک، نصب سه بلبرینگ اضافی، دو شفت اصلی گیربکس دوم، و یکی روی دوکلاچه را ضروری می سازد. هم چنین توسعه یاتاقان های با ظرفیت بالا در ترکیب با عملکرد بهتر روانکاری، رشد بازار بلبرینگ ها را افزایش می دهد.

یاتاقان ها برای رساندن انرژی به چند عنصر در حال چرخش و حفظ ویژگی های باربری دستگاه های مختلف مکانیکی، مهم هستند. افزایش تقاضا برای راه حل های تخصصی برای برآوردن نیازهای خاص صنعت، مانند سیستم های پشتیبانی هواپیما، مترگاز و تجهیزات تصویربرداری پزشکی، رشد بازار بلبرینگ را به طور قابل توجهی، افزایش می دهد. عواملی مانند افزایش استفاده از بلبرینگ در راه آهن و کارخانه های نورد و به دنبال آن، افزایش استفاده از بلبرینگ در موتور، تمایل به برق رسانی خودرو و تقاضا برای یاتاقان در انتقال دائمی متغیر، یکی دیگر از دلایلی است که رشد بازار جهانی بلبرینگ را افزایش داده است. از طرفی باید دانست که رشد بازار جهانی بلبرینگ ها، به دلایلی نظیر آسیب های ناشی از خودروهای الکتریکی، نوسان قیمت مواد خام، افزایش برق رسانی خودرو و هزینه های گران قیمت تعمیر و نگهداری، با مشکل مواجه می شود.

9

در صنعت بلبرینگ ها، وسایل نقلیه سبز و توسعه مداوم آن ها در صنعت خودرو، و نیز ظهور واحد های سنسور یاتاقان و پیشرفت و بهبود فناوری های ساخت افزودنی و مواد برای ساخت بلبرینگ، از جمله عواملی هستند که فرصت های سود آوری برای رشد بازار جهانی بلبرینگ را در آینده به ارمغان می آورند.

نقش محصولات در رشد بازار بلبرینگ ها

در سال ۲۰۲۱، بخش رولبرینگ سهم درآمدی بیش از ۴۵ درصد را به خود اختصاص داد. رولربرینگ ها در کاهش اصطکاک دورانی، تحمل بار های محوری و شعاعی و تحمل بار های محوری محدود و بارهای شعاعی قوی نسبت به جایگزین های خود کارآمدتر هستند. با این حال پیش بینی می شود که بخش بلبرینگ ها با سریع ترین روند در سال های آینده توسعه یابند؛ چراکه بلبرینگ ها سطح تماس کمتری داشته و اصطکاک را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

از آن جایی که بلبرینگ ها می توانند با بارهای محوری و شعاعی استفاده شوند، به سرعت در خودروهای ۴ و ۲ چرخ مورد استفاده قرار می گیرند. لذا در میان تمام برینگ ها، تقاضا برای بلبرینگ ها، آن هم به دلیل افزایش استفاده از یاتاقان های ساچمه ای توسط خودروهای سبک، در حال رشد است. هم چنین با توجه به این که تولید خودرو های سبک جهانی در سال های آینده، به دلیل مصرف سوخت کمتر، رو به افزایش است، بلبرینگ ها با قیمت کمتر و ماهیت فشرده در این بخش به خودروسازان ارائه می شوند.

کمپانی های مختلفی اقدام به تولید و عرضه برینگ ها در سراسر جهان می کنند؛ در این میان خرید و فروش بلبرینگ چینی و بلبرینگ های ژاپنی بیشتر در میان فعالان این صنعت شناخته هستند. هر چند سوئد نیز با معرفی برند skf به دنیا، توانست توجه فعالان را به خود جلب کند؛ اما تعدد برندهای تولیدکننده برینگ در ژاپن و چین غیر قابل انکار است. اگر شما هم علاقمد به دنبال کردن اخبار و مقالات صنعتی در حوزه خودرو، یاتاقان و بلبرینگ ها هستید، می توانید با وبسایت هایی با موضوع صنعتی و نمایندگی های معتبر و متخصص در این زمینه در ارتباط باشید. کارشناسان دیجی برینگ با هدف ارائه محصولات باکیفیت و مرغوب به شما عزیزان، آماده راهنمایی و پاسخگویی به مشتریان هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.