کد مطلب: ۴۶۸۹۸۳

بررسی شیوه‌های فروش نفت در شرایط تحریم

بررسی شیوه‌های فروش نفت در شرایط تحریم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی فروش نفت در شرایط تحریم و تاکید بر ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت با هزینه‌ها و ریسک کمتر در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در جلسات امروز کمیسیون انرژی سه محور ارائه گزارش عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حوزه انرژی کشور توسط سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه، بررسی اثرات تحریم در تجارت حوزه انرژی کشور خصوصا فروش نفت ایران (ارائه توسط یکی از وکلای شرکت‌های نفتی) و ارائه مطالب مرتبط با حوزه انرژی در سازمان بازرسی کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حوزه انرژی کشور در بخش نفت، گاز، برق، توان طراحی و ساخت، بومی‌سازی و اجرای پروژه‌های استراتژیک مشابه ستاره خلیج فارس و بخشی از فازهای پارس جنوبی توسط قرارگاه ضمن آشنایی اعضای محترم کمیسیون انرژی با این ظرفیت‌ها پیشنهاداتی به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و فعال‌سازی طرح‌های پتروپالایشگاهی و طرح های حوزه صنعت برق و بهره‌وری در مصرف انرژی ارائه گردید.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مشکلات و موانع موجود نیز تشریح شد و کمیسیون انرژی نسبت به حل و فصل مشکلات همکاری و مساعدت خود را اعلام نمود و مقرر شد جلسات کارشناسی بین قرارگاه و اعضای کمیسیون برقرار شود تا پیشنهادات موثری که امکان ظرفیت‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد کرد را به صورت عملیاتی دنبال کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در بخش دوم روش‌های مختلف تجارت در شرایط تحریم توسط یکی از استادان دانشگاه از وکلای شرکت‌های نفت و گاز بررسی شد و خصوصا موضوع تحریم نفت و فروش نفت در این شرایط با جزئیات بررسی و بر ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت با هزینه‌ها و ریسک کمتر تاکید شد.

وی افزود: در بخش سوم جلسه نیز گزارش مدیران و کارشناسان بخش نفت و گاز سازمان بازرسی کل کشور ارائه شد که به‌طور خاص چشم‌انداز وضعیت تولید و مصرف گاز، وضعیت پروژه های توسعه میادین نفتی، پروژه‌های گازهای فلر، وضعیت حمایت از تولید داخل در صنعت نفت و همین طور چالش های اجرای قانون استفاده از منابع مردمی در صنایع پایین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی بررسی شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.