کد مطلب: ۱۲۱۵۵۵

بررسی طرح اشتغالی ۱.۵میلیارد دلاری به تعویق افتاد

بررسی طرح اشتغالی ۱.۵میلیارد دلاری به تعویق افتاد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تعویق بررسی طرح اشتغالی۱.۵ میلیارد دلاری به پس از تعطیلات یک هفته ای مجلس خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیازمند بررسی بیشتر است، ضمن اینکه صندوق توسعه ملی فعلاً این پول را ندارد. محمد حسینی درباره طرح برداشت 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تعویق بررسی طرح اشتغالی۱.۵ میلیارد دلاری به پس از تعطیلات یک هفته ای مجلس خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیازمند بررسی بیشتر است، ضمن اینکه صندوق توسعه ملی فعلاً این پول را ندارد.
محمد حسینی درباره طرح برداشت 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستاییان گفت: طبق برنامه ریزی که داشتیم مقرر شده بود این طرح در هفته جاری در کمیسیون بررسی شود اما به علت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، این جلسه به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: امروز و فردا کمیسیون تلفیق تمام وقت خود را برای اتمام برنامه ششم توسعه خواهد گذاشت . هفته بعد نیز مجلس یک هفته تعطیل است. بعد از تعطیلات مجلس این طرح مورد بررسی قرار می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره ارزیابی اش از این طرح افزود: در حال حاضر یکی از معضلات کشور موضوع بیکاری است. در این زمینه باید اقداماتی انجام دهیم. برای ایجاد یک شغل پایدار در صنعت، رقم بالایی را باید هزینه کنیم. برای اینکه فشار بیکاری کاهش یابد نیاز است در بخش روستایی به مشاغل خانگی پرداخته شود، به عنوان یک سیاست این روش پذیرفته شده است. اما افرادی که بتوانند در مشاغل روستایی عهده دار شغلی بشوند کم هستند. با توجه به اینکه قشر جوان روستا ها کوچ کرده اند، باید بررسی بیشتری صورت گیرد. نگرانی یک روستایی پس از تولید محصول بحث فروش است.

به گزارش تسنیم،حسینی با بیان اینکه باید برای بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی برنامه ریزی شود گفت:صندوق توسعه ملی این مبلغ را در دست ندارد مگر اینکه طرح هایی که در دستور کار داشته است را به تعویق بیندازد تا بتواند این مبلغ را تأمین کند.هزینه اجرای این طرح تعویق طرح های دیگر صندوق است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.