کد مطلب: ۸۰۹۵۶۱

بررسی طرح «سرباز حرفه‌ای» در مجلس

بررسی طرح «سرباز حرفه‌ای» در مجلس

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برای حل مشکل دانشجویانی که خارج از کشور هستند و به خاطر مسئله سربازی نمی‌توانند به کشور بازگردند در کمیسیون امنیت ملی بحث شد و تصمیم بر این شد که با ستاد کل نیروهای مسلح کمیته‌ای تشکیل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فداحسین مالکی ، درباره آخرین وضعیت بررسی طرح مجلس برای «ساماندهی خدمت سربازی» گفت: درباره موضوع سربازی در کشور ما نگاه‌های متفاوتی وجود دارد اما آن چیزی که مسلم این است که نظام، دولت و مجلس نسبت به رفع مشکلات جوانان در این حوزه باید حرفی برای گفتن داشته باشند و موانعش برطرف شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور مثال ما تعدادی دانشجو در خارج از کشور داریم که ایرانی‌ هستند و دل‌شان می‌خواهد به کشور بیایند اما موضوع سربازی‌شان مطرح است، این‌ موضوعی است که در کمیسیون امنیت ملی بحث شد و تصمیم بر این شد که با ستاد کل نیروهای مسلح کمیته‌ای تشکیل شود که این کمیته هم تشکیل شد.

وی با اشاره به این‌که بحث بعدی در شمولیت افراد میزان تحصیلات آنان است، عنوان کرد: بحث بعدی ما این است که از نیروهای تحصیلکرده‌ای که وارد نظام سربازی می‌شوند تحت عنوان «سرباز حرفه‌ای» استفاده شود و آن هم مکانیزم کار خودش را دارد و قرار شد در مورد آن موضوع صحبت شود.

مالکی عنوان کرد: نکته بعدی دوره سربازی است که در موردش هنوز تا به حال تصمیم نهایی گرفته نشده است بخشی از این قسمت می‌ماند که ستاد کل در جلسات نظر دهد، بخش دیگر هم مرتبط با دستگاه‌های دیگر در این موضوع است.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که اغلب هم دولت و هم مجلس خصوصا مجلس نظرشان بر این است که این مسئله سروسامان بگیرد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.