کد مطلب: ۷۴۷۱۸۴

برای بررسی لایحه بودجه هنوز وقت داریم

برای بررسی لایحه بودجه هنوز وقت داریم

دولت سیزدهم هنوز لایحه بودجه را به مجلس به طور کامل ارائه نکرده است و برخی نمایندگان معتقدند که هنوز وقت برای بررسی بودجه داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که زمان کافی برای بررسی لایحه بودجه وجود دارد و دولت هنوز برای این کار وقت دارد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر دولت لایحه بودجه را به صورت کامل به مجلس ارائه کند هنوز زمان کافی برای بررسی کامل لایحه بودجه وجود دارد.

مهدی طغیانی در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: اگرچه باید سیاست‌های لایحه بودجه بر اساس قانون برنامه توسعه تدوین شود اما ابلاغ دیرهنگام سیاست‌های کلی عملا باعث شد که دولت زمان کافی برای تدوین برنامه هفتم نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در مورد لایحه بودجه می‌توان بر اساس سیاست های کلی برنامه ششم لایحه بودجه را بررسی کنیم تا دولت بتواند در سال آینده بر اساس آن عمل کند.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: دولت می تواند به سرعت برنامه هفتم را تدوین و به مجلس تقدیم کند تا ماه‌های آینده در صحن علنی بررسی شود، البته این کار دشواری‌های خاص خود را دارد و نمی توان به سهولت بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم را تدوین کرد.

وی اضافه کرد: می‌توان با تمدید برنامه ششم توسعه، دولت در شش ماه اول سال بر اساس آن عمل کند و بعد از مصوب شدن برنامه هفتم ، شش ماه دوم سال دولت برنامه های خود را بر اساس برنامه هفتم عملیاتی کند.

نماینده مردم اصفهان در مورد بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: اگر دولت لایحه بودجه را به صورت کامل به مجلس ارائه کند هنوز زمان برای بررسی کامل لایحه بودجه وجود دارد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت با بیان اینکه مبنای قانونی عدم وصول بودجه روشن نیست گفت: با اعلام وصول و توزیع بودجه بین نمایندگان محترم، ایشان فرصت بیشتری برای بررسی کارشناسی بودجه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۲ منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین شده است، تصور اینکه برنامه پنجساله کشور را می‌توان دو سه ماهه نوشت، منطبق با واقعیات موجود و یک نظر کارشناسی شده نیست.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.