کد مطلب: ۲۱۱۷۹۱

برنامه توسعه بنادر دریایی در کشور عمان

برنامه توسعه بنادر دریایی در کشور عمان

دولت عمان برنامه توسعه بنادر دریایی این کشور را به عنوان پروژه‌های دارای اولویت در این کشور تایید کرد.

احمد بن محمد الفیتیسی، وزیر حمل‌و‌نقل و ارتباطات عمان، روز گذشته گفت که گسترش بنادر دریایی این کشور یکی از برنامه‌های مهم کشور عمان در مسیر تغییرات اقتصادی این کشور به شمار می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: دولت امیدوار است که در طی برنامه پنج ساله استراتژیک عمان که تا سال ۲۰۲۰ اهداف زیر بنایی خود را محقق سازد که مهم‌ترین آن‌ها گسترش بندرهای دریایی کشور است.

به گفته وزارت حمل‌و‌نقل و ارتباطات، عمان دارای هشت بندر عمده دریایی است که این بنادر از ستون‌های اصلی اقتصاد این کشور به شمار می‌آیند و دولت قصد دارد سرمایه لازم را برای این پروژه‌های توسعه‌ای در نظر بگیرد و عمان را به عنوان رهبری در لچستیک منطقه‌ای تبدیل نماید.

تحت این برنامه، اسکله‌های دریایی به طور قابل ملاحظه‌ای عمیق‌تر خواهد شد و افزایش میزان تبادلات کالایی را به همراه خواهد داشت.

بهبود و توسعه تجهیزات موجود در بنادر دریایی در سراسر کشور نیز برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس این گزارش پیش‌تر نیز طرح توسعه چندین پروژه آغاز شده بود که در این بین می‌توان به پروژه بندر Sohar اشاره کرد که به زودی تکمیل خواهد شد.

الفیتیسی در خصوص توسعه زیر ساخت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای نیز افزود: طول شبکه جاده آسفالت عمان در حال حاضر حدود ۱۴۸۴۰ کیلومتر است. طول جاده‌های توسعه نیافته ۱۷، ۲۸۱ کیلومتر است. تغییر جاده‌های خاک به آسفالت یک طرح زیربنایی است که دولت متعهد به حمایت از آن شده است.

منبع: سیمان‌خبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.