خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۳۷۴۲

علت گرانی ارز از نظر رئیس سازمان بازرسی

علت گرانی ارز از نظر رئیس سازمان بازرسی

حسن درویشیان گفت: ما بخشی از گرانی ارز را ناشی از برنگرداندن تعهدات ارزی می‌دانیم، رئیس کل بانک مرکزی تعهدات ارزی را حدود ۲۵ میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. ما به دادستانی کل کشور اعلام کردیم هر کسی که تعهد ارزی داشته و به تکلیفش عمل نکرده، اسامی‌شان را اعلام کند تا ما پیگیری و برخورد کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگویی که با خبرگزاری مهر داشته درباره نوسانات قیمت ارز اظهاراتی کرده که صحبت‌های وی در این‌باره را در ادامه می‌خوانید.

او درباره اقدامات سازمان بازرسی و قوه قضائیه برای بازار ارز و قیمت دلار گفته، یکی از اولویت‌های ما در این دوره‌ی جدید، مسئله محوری است. یعنی توجه به مسائلی که امروز دغدغه‌ی مردم و رهبر انقلاب است.

رئیس سازمان بازرسی ادامه داده، یکی از مسائلی که امروز جزو مشکلات اقتصادی و بخش تولید هست، تسهیلات ارزی است. چه ارز دولتی و چه ارز نیمایی که امروز ما مشکلاتی را در این زمینه داریم. بنابراین سازمان بازرسی، دادستانی کل کشور و معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه‌ی قضائیه با هماهنگی ما موضوعات ارزی را رصد و پیگیری می‌کنند.

وی اظهار کرده، ما مشکلاتی که در این زمینه بوده را دنبال کردیم و به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردیم. ما به دادستانی کل کشور هم اعلام کردیم هر کسی که تعهد ارزی داشته و به تکلیفش عمل نکرده، اسامی‌شان را اعلام کند تا ما حتماً پیگیری و برخورد کنیم.

درویشیان بیان کرده، ما بخشی از گرانی ارز را ناشی از برنگرداندن تعهدات ارزی می‌دانیم. رئیس کل بانک مرکزی تعهدات ارزی را حدود ۲۵ میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. این‌ها ارزهایی است که تعهد داده‌اند که برگردانند و برنگرداندند و مهلت داده شده تا پایان تیرماه آن‌ها را برگردانند.

وی افزوده، ما هم از دو ماه قبل فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی را گرفتیم و داریم دنبال می‌کنیم و دادستانی هم پای کار هست که برخورد قضائی کند. اگر ارزها را برگرداندند که فبها، وگرنه حتماً برخورد قضائی لازم است که انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.