کد مطلب: ۲۴۵۲۴۰

نوبخت:

برنامه متناسب با خروج آمریکا از برجام طراحی شد

برنامه متناسب با خروج آمریکا از برجام طراحی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برنامه متناسب با شرایط بعد از خروج آمریکا از برجام طراحی شد، گفت: بودجه برای وضعیت‌های مختلف تنظیم شده و در شرایط جدید مشکلی نخواهیم داشت.

محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور آمریکا در برجام به جز شر، مانع‌تراشی و مزاحمت چیز دیگری نداشت، افزود: ساختار سیاسی جهان از سه‌شنبه شب شرایط جدیدی پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،نوبخت اظهارداشت: شاید این برای نخستین بار است که به صورت بسیار شفاف، آمریکا با یک رژیم جعلی و ارتجاعی در یک طرف و همه دنیا به سمتی که موضع ایران است، قرار گرفت. سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا از شب گذشته خروج خود را آشکارتر کرد، افزود: آمریکا با این کار خود نشان داد رژیمی که داعیه نوعی مدیریت جهانی را دارد بسیار بی‌ثبات بوده و قدرت تصمیم‌گیری در آنجا مقطعی است.

نوبخت ادامه داد: هیچ کشوری نمی تواند امروز به اعتبار اینکه با آمریکا به توافقی برسد، برنامه خود را برآن اساس تنظیم کند. معاون رئیس‌جمهور گفت: این در حالی است که برای ایران که از یک ظرفیت بزرگ ملی و اتحاد داخلی برخوردار است موقعیتی فراهم شد که بتواند همچنان برنامه‌های توسعه‌ای خود را ادامه دهد.

وی تاکید کرد: براساس تاکید رئیس‌جمهوری، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه متناسب با شرایط خروج آمریکا از برجام را طراحی کرده است. نوبخت افزود: ما بودجه را برای شرایط مختلف تنظیم و در شرایط جدید مشکلی نخواهیم داشت و به صورت عادی و با انسجام داخلی همه برای توسعه و عمران مناطق مختلف کشور گام برمی‌داریم.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص وضعیت ارزی کشور گفت: در زمان حاضر از نظر ارزی در شرایطی هستیم که منابع ما بیش از مصارف است. نوبخت ادامه داد: این نوسانی که پیش آمده در حال کنترل است و براساس آخرین گزارش‌ها تعدادی از کالاها و خدماتی که در گذشته در مجموعه ثبت سفارش‌های ارزی قرار نگرفته بود آنها هم در چارچوب رسمی قرار گرفتند.

سخنگوی دولت افزود: اگر باز هم کالا و خدمتی که مردم به آن نیاز داشته باشند تعریف نشده باشد در سامانه نیما و مدلی که برای تامین ارز وجود دارد شناسایی و برای آن ارز تنظیم می‌شود. معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ما مشکلی نداریم بیان کرد: در گذشته علاوه‌بر تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت نیز تحریم‌های مضاعفی علیه ایران اعمال می‌کردند اما امروز آمریکا تنهاست.

نوبخت افزود: با توجه به اعلام آمادگی اتحادیه اروپا، به نظر نمی‌رسد ایران در شرایط جدید برجام مشکل خاصی داشته باشد. وی ادامه داد: دولت با سیاست اتکا به توان داخلی و اقتصاد درون زا که از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است می‌تواند کشور را مانند گذشته اداره کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آمریکا در ۴۰ سال گذشته چه وقت تحریمی علیه کشور ما نداشته که الان تصور شود این اقدام آمریکا می‌تواند شوکی به اقتصاد ما وارد کند. وی گفت: دولت براساس سیاست‌هایی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده با اقتدار به توسعه و عمران کشور می‌پردازد. نوبخت افزود: در این ارتباط از همه ظرفیت‌های ملی و استانی استفاده می‌شود.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.