کد مطلب: ۵۹۴۷۶۳

فاطمی امین:

تا دو سال آینده صنعت خودرو به روز می‌شود

تا دو سال آینده صنعت خودرو به روز می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روابط بین قطعه سازی و خودروسازی روابط غلطی است و باید اصلاح شود، گفت: برنامه‌ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به درستی پیش می‌رود و تا دو سال آینده حتما شاهد صنعت خودرو به روز، در حوزه سوخت و قیمت خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع خبرنگاران درباره بدهی‌های خودروسازان گفت: برنامه مالی ایران خودرو و سایپا که عمده بدهی‌ها و مطالبات مربوط به آن هاست، تعریف شده است. یکی از این بخش‌ها مدیریت جریان نقدینگی خودروسازهاست که درحال حاضر در حال انجام است.

او ادامه داد: بحث دیگر مربوط به کاهش هزینه‌های سر بار خودروهاست و بحث بعدی اصلاح ساختار مالی شرکت هاست که آن هم در حال انجام است.

فاطمی امین بیان کرد: خودرو ساز‌ها میزان انباشته بالایی دارند و بدهی‌های زیادی به قطعه سازان دارند. این واقعیت‌هایی است که وجود دارد.

او نوید داد: برنامه‌ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به درستی پیش می‌رود و تا دو سال آینده حتما شاهد صنعت خودرو به روز، در حوزه سوخت و قیمت خواهیم بود.

فاطمی امین درباره داخلی سازی قطعات خودرو توضیح داد: یکی از ۱۰ طرح برنامه ریزی شده بحث اصلاح ساختار صنعت است. روابط بین قطعه سازی و خودروسازی روابط غلطی است و باید اصلاح شود.

او بیان کرد: ما دنبال مجموعه سازی هستیم یعنی اگر یک خودرو ساز قرار است با ۸ قطعه ساز کار کند هم مدیریت آن، سخت است و هم قیمت و کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

وزیر صمت گفت: در مجموعه سازی، خودرو ساز با حدود ۷۰ مجموعه ساز، کار خواهد کرد و مجموعه سازان با قطعه سازان کار خواهند کرد. این ساختاری است که در اکثر صنایع خودروسازی در جهان موفقیت آمیز بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آهااااااااااا دوساااااااااال فکر نمیکنید خیلی زوده

  • ناشناس

    ?????دس خوش

  • ناشناس

    بله تا دو سال دیگر قیمت پراید را تا یک میلیارد که ببرید صد درصد به روز می شوید

  • ناشناس

    شاپالاخ?

  • ناشناس

    این هفته دوماه بعد دوسال بعد اینا چیه میگی فقط حرف

  • ناشناس

    همین الان این خودرو سازها ۵۰سال عقب هستن دوسال دیگه خودرو سازهای جهانی خودروهای پرنده و برقی رو رو میکنن اینها چی میگن با کجا همسان میشن تا دوسال دیگه دوسال دیگه ۶۰سال عقب میوفتن از صنعت خودرو سازی
    هیچی درست نمیشه با این مسئولین

  • رضا

    خستمون کردین بخدا

  • ناشناس

    تا زماینکه خودرو دست بخش دولتی باشه پیشرفتی رخ نخواهد داد، همونطور که تا حالا ندیدیم.

  • ح م

    من یادمه از سال 62-63 این وعده هارو میشنویم فقط ممکنه جوونهای کم سن و سال باور کنن

  • ناشناس

    تا کی دروغ، شما که گفتید خودرو ارزان می شود یک شبه 57 میلیون افزایش قیمت داشتیم خوب به فکر مردم هستید فقط به فکر دلا لا هستید