کد مطلب: ۳۰۷۹۲۳

برنامه ۳ ساله برای به حداقل رساندن تعداد شهرهای تحت تنش آبی

برنامه 3 ساله برای به حداقل رساندن تعداد شهرهای تحت تنش آبی

وزیر نیرو در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مجالی بود تا با حضور در کمیسیون عمران، نتیجه کار مشترکی را که در ماه‌های اخیر با کمیته آب و فاضلاب این کمیسیون و مرکز پژوهش های مجلس درخصوص برنامه ریزی 3 ساله برای به حداقل رساندن تعداد شهرهای تحت تنش آبی داشتیم، ارائه دهیم.

رضا اردکانیان افزود: این برنامه ناظر بر زیرفصل‌های مهمی در رابطه با تامین، انتقال، توزیع، کاهش هدر رفت و افزایش کیفیت آب در تعداد قابل توجهی از شهرها و روستاهای کشور است که البته نیاز به منابع مالی و احکام قانونی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اضافه کرد: گزارش اجرا و نیازهای این طرح به کمیسیون عمران ارائه و قرار شد در جلسه بعدی با حضور مسئولان مرتبط با مسایل ارزی نظیر بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دنبال شود.

وزیر نیرو ادامه داد: از جمله فرازهای این برنامه بحث توسعه آب شیرین کن‌ها و استفاده از تکنیک‌های نمک‌زدایی برای تامین آب شرب شهرهای جنوبی محور شرق کشور است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس شاهد جهشی در این زمینه باشیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه این جلسه فرصتی برای پاسخ به دو سئوال نمایندگان بود، تصریح کرد: کاهش هدررفت شبکه‌های آبرسانی بویژه در روستاها یکی از سئوالات مطرح شده بود که توضیحات لازم داده شد و برای یک گزارش تفصیلی، مجال یک هفته‌ای تدارک دیده شد.

وی اضافه کرد: سئوال دوم در ارتباط با تامین آب شرب استان سیستان و بلوچستان بود، بویژه منطقه زاهدان و استفاده از منابع آب غیرمتعارف که پاسخ لازم داده شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: وزارت نیرو در ارتباط با موضوع مهم تامین آب شرب استان سیستان و بلوچستان به فکر تامین آب شرب از چاه نیمه‌ها، همچنین منابع آب غیرمتعارف یعنی شیرین‌کردن آب و استفاده از آب دریاست که مناطق مختلفی را رفع مشکل خواهد کرد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: اصلی ترین مورد بحث های مطالعاتی در خصوص آب ژرف در منطقه سیستان در حال اجراست که امیدواریم هر چه زودتر نتایج نهایی آن آماده و اطلاع رسانی شود.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.