کد مطلب: ۲۷۷۱۸۹

رئیس اتحادیه بنكداران مواد غذايي تهران خبر داد:

برنج خارجی از مهر ماه گران می‌شود

برنج خارجی از مهر ماه گران می‌شود

رئیس اتحادیه بنكداران مواد غذايی تهران اعلام کرد که به جز سه کالا قیمت بقیه کالاهای اساسی ثابت باقی مانده و کمبودی در بازار وجود ندارد. او همچنین از افزایش قیمت برنج‌های خارجی از مهر ماه امسال خبر داد.

رئیس اتحادیه بنكداران مواد غذايی تهران درباره وضعیت و موجودی مواد غذایی در بازار به تجارت‌نیوز گفت: موادغذایی که در بازار وجود دارد با ارز سه هزار و 800 تومانی وارد بازار شده و از این رو هنوز نوسانات نرخ ارز بر قیمت تمام شده کالاهای اساسی تاثیری نگذاشته است. دولت همیشه نسبت به تامین کالاهای اساسی توجه و حمایت لازم داشته و از این رو به‌نظر می‌رسد در نیمه دوم سال‌جاری برخی اقلام با ارز چهار هزار و 200 تومان وارد کشور شود.

محمد آقاطاهر در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه تامین برنج با کمبود یا گرانی مواجه هستیم یا خیر؟ افزود: خوشبختانه در زمینه تامین برنج ایرانی نیز کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و قیمت‌ها همانند گذشته ثابت باقی مانده است. برداشت برنج ایرانی از شمال کشور نیز طی 20 روز آینده انجام می‌شود و بنابراین ظرف یک ماه آتی نیز برنج تازه ایرانی برای عرضه وارد بازار خواهد شد.

وی درباره قیمت حبوبات نیز اظهار کرد: حبوبات نیز اخیرا با نرخ ارز سه هزار و 800 تومان وارد شبکه توزیع شد و کمبود یا گرانی در محصولات همچون نخود، عدس، ماش و … وجود ندارد. از سوی دیگر باید اشاره کرد که اخیرا قیمت کنسروجات، مواد شوینده و رب گوجه فرنگی افزایش یافته است. دلیل گرانی این سه اقلام نیز به مواد اولیه تولید قوطی (بحران مواد پت PET) باز می‌گردد.

آقاطاهر در پاسخ به پرسش دیگری درباره قیمت برنج خارجی گفت: از نیمه دوم سال‌جاری قیمت برنج‌های خارجی گران می‌شود، چرا که از مهر ماه امسال تمام برنج‌های وارداتی با ارز چهار هزار و 200 تومان محاسبه و به بازار عرضه خواهد شد. از آن سو برای واردات برنج و حبوبات نیز بستگی دارد دولت چه سیاست تعرفه‌ای را در نظر بگیرد و چنانچه میزان تعرفه‌ها کاهش یابد بر قیمت تمام شده کالاهای اساسی نیز اثر خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.