کد مطلب: ۲۰۰۶۳۵

بریگزیت؛ بزرگترین تهدید برای آینده ان‌اچ‌اس

بریگزیت؛ بزرگترین تهدید برای آینده ان‌اچ‌اس

بیش از ۱۰۰ مقام منتخب از پنج حزب سیاسی انگلیس با هشدار درباره تبعات بریگزیت روی سرویس ملی بهداشت و درمان گفتند خروج از اتحادیه اروپا بزرگترین تهدید علیه این سرویس محسوب می‌شود.

به گفته آنها مردم باید تصمیم بگیرند که آیا تاثیر بریگزیت بر سیستم درمانی بهای سنگینی برای پرداخت است یا خیر.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست روزنامه ایندیپندنت رسیده است، نمایندگان پارلمان، پارلمان اروپایی، مجلس اعیان و قانونگذارانی از حزب کارگر، لیبرال دموکرات‌ها، حزب سبز، حزب ملی اسکاتلندی و حزب پلاید کامری ولز گفتند، یک بریگزیت سخت چالش‌هایی را در دهه‌های آتی برای سرویس ملی بهداشت (ان‌اچ‌اس) ایجاد می‌کند و ممکن است به خصوصی‌سازی بیشتر منتهی شود.

آنها گفتند، کاهش رشد اقتصادی، خروج از نهادهای بهداشتی کلیدی اتحادیه اروپا، از دست دادن نیروها و افزایش سختی واردات مواد مورد استفاده در درمان سرطان موجب می‌شود تا سرویس بهداشت تحت فشار بی‌حدی قرار بگیرد و جان بیماران به خطر بیفتد.

در این نامه که به امضای حامیان کمپین اروپاگرای «بریتانیای باز» هم رسیده، آمده است: همزمان با ادامه فشار بحران زمستان هر روز بیشتر واضح می‌شود که بزرگترین تهدید یک بریگزیت سخت برای ان‌اچ‌اس است و دلیل آن هم واضح است.

بریگزیت همچون یک تشدیدکننده استرس عمل می‌کند و برای دهه‌های آتی چالش‌هایی که این سرویس بهداشت با آن مواجه می‌شود، تشدید می‌کند.

آنها می‌گویند به‌رغم ادعاهای پوچ مبنی بر اینکه پس از بریگزیت هر هفته ۳۵۰ میلیون پوند دیگر در ان‌اچ‌اس سرمایه‌گذاری می‌شود، از زمان رفراندوم اتحادیه اروپا به دلیل کاهش رشد اقتصادی همین مقدار خسارت وارد شده است.

به گفته آنها، این به معنای کاهش دریافت مالیات و از دست دادن درآمد برای ان‌اچ‌اس است. آنها گفتند: نسل‌های آتی این سوال را می‌پرسند که چرا وقتی سرویس درمانی به دنبال منابع بیشتر بود، ما به عنوان یک کشور یک عملیات ملی برای کاهش اقتصادمان در پیش گرفتیم؟

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.