کد مطلب: ۵۹۰۵۸۱

بسته‌بندی‌های جذاب و پرفروش زعفران

بسته‌بندی‌های جذاب و پرفروش زعفران

زعفران گیاهی است که حساسیت‌های خاصی دارد و به سرعت آسیب می‌بیند و از بین می‌رود بنابراین باید بسته‌بندی خوبی داشته باشد. برای بسته‌بندی زعفران باید پکی در نظر گرفته شود که هم به‌خوبی از زعفران محافظت کند و هم برای مشتری جذاب باشد.

زعفران یکی از ادویه‌هایی می‌باشد که قیمت و ارزش بالایی دارد و این ارزش تا آنجاست که زعفران با نام طلای سرخ شناخته می‌شود قیمت بالا و ارزش غذایی و دارویی این گیاه سبب شده است که بسته‌بندی آن نیز بیشتر از سایر محصولات غذایی برای تولیدکنندگان حائز اهمیت باشد . زعفران گیاهی است که حساسیت‌های خاصی دارد و به سرعت آسیب می‌بیند و از بین می‌رود بنابراین باید بسته‌بندی خوبی داشته باشد. برای بسته‌بندی زعفران باید پکی در نظر گرفته شود که هم به‌خوبی از زعفران محافظت کند و هم برای مشتری جذاب باشد زیرا همیشه بسته‌بندی محصول است که حرف اول را در جلب نظر مشتری می‌زند پس برای فروش بیشتر این طلای سرخ باید بهترین بسته‌بندی را انتخاب کنیم حال می‌خواهیم درباره زعفران و بسته‌بندی‌هایی که سبب پرفروش شدن زعفران در بازار می‌شوند توضیحاتی بدهیم.

خلاصه‌ای درباره گیاه زعفران

زعفران در جهان طرفداران زیادی دارد که باعث شده این گیاه یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها شود ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران است که حدود ۹/۰ از زعفران جهان را تولید می‌کند. این گیاه قدمتی ۳۵۰۰ ساله دارد که در طی این سال‌ها همیشه ایران در صدر تولیدکنندگان آن قرار داشته است. زعفران با نام علمی کرکوس ماتیوس شناخته می‌شود. نام گل زعفران زرپران است و زعفرانی که ما مصرف می‌کنیم کلاله‌ی این گیاه می‌باشد زعفران خواص دارویی بسیاری دارد که از مهمترین آنها می‌توان خاصیت آرامش بخش بودن آن را نام برد.

چرا زعفران را بسته‌بندی می‌کنند؟

همان طور که گفتیم زعفران گیاه باارزش و حساسی است و نمی‌توان آن را به صورت فله به بازار عرضه کرد بنابراین بسته‌بندی مهمترین اصل در عرضه‌ی زعفران به بازار می‌باشد پک زعفران باید به گونه‌ای باشد که بتواند در مدتی که زعفران درون آن نگهداری می‌شود ازاین گیاه در برابر عوامل شیمیایی، فیزیکی و خارجی یا زیستی محافظت کند.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات داخلی و صادراتی

عوامل خارجی یا زیستی : این موارد شامل گردو غبار، ویروس ومیکروب موجود درمحیط و… می‌باشد که ممکن است به زعفران آسیب برسانند.

عوامل شیمیایی : زعفران به مرور با عوامل شیمیایی ماند اکسیژن، نور و رطوبت ترکیب می‌شود و این ترکیب بر طعم، بو و سایر ویژگی‌های این محصول تاثیر می‌گذارد پس باید بسته‌بندی آن طوری تولید شود که عواملی مثل هوا، نور و نم از آن عبور نکند.

عوامل فیزیکی : منظور از عوامل فیزیکی همان خطرات احتمالی حین حمل ونقل زعفران می‌باشد. ضربه‌های احتمالی هنگام جابجایی ممکن است بسته‌بندی زعفران را خراب کرده و زعفران داخل پک دچار آسیب شود استفاده از بسته‌بندی محکم و مقاوم این احتمالات را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

زیباترین بسته‌بندی‌ها و تأثیر آنها در فروش بیشتر

یک بسته‌بندی مدرن و جذاب می تواند مشتری را تحت تأثیر قرار داده و او را به خرید ترغیب کند امروزه با نوآوری در صنعت بسته ‌بندی زعفران بازار رقابت این محصول داغ می‌باشد و هریک از تولیدکنندگان تلاش می‌کنند بهترین و مدرن‌ترین نوع بسته‌بندی را ارائه بدهند.

درچاپ بسته‌بندی زعفران استفاده از رنگ‌های جذاب و به روز بسیار مهم می‌باشد رنگ‌هایی که زیبایی زعفران را نمایان می‌کنند استفاده از رنگ‌ها گاه می‌تواند حس طعم و مزه بی‌نظیر زعفران را به مخاطب القا کند در چاپ پک زعفران به کار بردن رنگ‌های قرمز، نارنجی، سفید و… جذابیت آنها را دو چندان می‌کند.

مورد دیگری که در بسته‌بندی‌های زعفران اهمیت دارد طراحی آنهاست، استفاده از مدل و طرحی که مشتری را ترغیب به خرید کند. طراحی جعبه‌ی زعفران باید تلفیقی از سادگی و هنر ایرانی باشد. بکار بردن تصاویری مانند زن و مرد ایرانی با پوشش ایران باستان و یا لباس‌ های محلی، تصویر زنان در حال چیدن گل‌های زعفران می‌تواند ایده‌های خوبی در طراحی روی جعبه‌های زعفران باشد. معمولا اگر بخشی از زعفران بسته‌بندی شده توسط مشتری دیده شود بیشتر به خرید آن راغب می‌شود بنابراین در اکثر طراحی و تولید پک‌های زعفران قسمتی در روی بسته‌بندی را طلق شفاف قرار می‌دهند تا زعفران درون جعبه نمایان شود.

گزینه‌ی بعدی که در تولید بسته‌بندی زعفران باید لحاظ کرد استحکام آن است همان طور که گفته شد گیاه زعفران نسبت به عوامل مختلف واکنش نشان داده، فاسد وخراب می‌شود پس باید برای بسته‌بندی آن از پکی محکم و مقاوم استفاده کرد برای بسته‌بندی زعفران جعبه‌های کارتنی مناسب نمی‌باشد زیرا این کارتن ‌ها از چند لایه تولید می‌شوند و ضخامت آنها برای بسته‌بندی زعفران که گیاهی ظریف است مناسب نیست به همین سبب برای تولید جعبه های زعفران از مقوا با گرماژ( ضخامت) بالا استفاده می کنند، مقوا ورقی یک لایه و ظریف است که در شکیل شدن جعبه‌های زعفران بسیار مؤثر می‌باشد و به دلیل قابلیت چاپ بالایی که دارد انواع طرح و رنگ را می‌توان بر آن انجام داد چاپی که روی مقوا اعمال می‌شود چاپ افست نام دارد، این چاپ دارای تنوع رنگ می‌باشد و با کیفیت بالا بر روی مقواها انجام می‌شود. مقواهایی که برای بسته‌بندی می‌توان بکار برد انواع گوناگون دارند که شامل مقوای ایندربرد، کرافت ، پشت طوسی و گلاسه می‌باشند ولی بهترین نوع مقوا که می‌توان برای بسته‌بندی زعفران استفاده کرد مقوای ایندربرد است این مقوا از نظر بهداشتی تایید شده می‌باشد و رنگ سفید این مقوا زیبایی بیشتری به پک‌های زعفران می‌دهد.

به غیر از چاپ خدمات دیگری نیز می‌توان بر روی بسته‌بندی زعفران انجام داد مانند سلفون، طلاکوبی، نقره‌کوبی، برجسته‌سازی که تمام این موارد در جذابیت جعبه های زعفران کمک زیادی می کند. سلفون سبب ماندگاری بیشتر پک ها شده و تا حدودی خاصیت ضدرطوبت آنها را بالا می برد دو نوع سلفون در بسته بندی ها به کار می رود سلفون مات و براق که هر کدام بنا بر سلیقه و نظر مشتری بر روی جعبه انجام می شود اگر به سایت شرکت های بسته بندی مقوایی و کارتنی مراجعه کنید می توانید نمونه کارهای بسته بندی زعفران آنها را مشاهده کنید و در صورت نیاز به تهیه پک برای بسته بندی زعفران خود با توجه به مدل ها و نمونه های موجود، بهترین نوع بسته بندی را انتخاب کنید.

2wsdc 1

بسته‌بندی زعفران صادراتی

مقدار زیادی از زعفران تولید شده درایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود. در سال گذشته ازمیزان زعفران تولید شده در ایران ۷۹% آن صادر شده است که میزان تقریبی آن حدود ۳۲۴ هزار و ۵۸۹ کیلوگرم معادل ۱۹۰ میلیون و ۳۲۲ هزار دلار می‌باشد که چین نخستین خریدار بخش بیشتراین زعفران است. زعفران صادراتی را در بسته‌بندی‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند مانند جعبه‌های پلی کریستال، فلزی، شیشه‌ای. ولی با توجه به حساسیت زعفران به عوامل مختلف و آسیب‌پذیری بالایش پک‌های مقوایی بهترین و مناسب‌ترین نوع بسته‌بندی برای این محصول می‌باشند که مقوای ایندربرد با گرماژ ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم بهترین گزینه برای پک‌های زعفران است.

در بسته‌بندی‌های پلی کریستال، فلزی و شیشه‌ای ممکن است نور، هوا و رطوبت به زعفران درون پک برسد و سبب فاسد شدن آن شود یا اینکه بسته‌بندی‌ها در حین حمل‌ونقل در طول مسیر صادرات بر اثر ضربه آسیب ببینند ولی پک‌های مقوایی اگر به خوبی تولید شوند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای بسته‌بندی زعفران صادراتی می‌باشند زیرا به خوبی از زعفران محافظت می‌کنند و زعفران در این پک‌های مقوایی به ندرت آسیب می‌بیند نکته‌ی مهم دیگر در مورد بسته‌بندی‌های مقوایی قابل بازیافت بودن آنهاست که این موضوع راجب هیچ یک از بسته‌بندی‌های دیگر صدق نمی‌کند، بسته‌بندی‌های مقوایی و کارتنی دوست محیط زیست هستند و به آن آسیبی نمی‌رسانند.

مرتبط بخوانید: استعلام قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه

مورد بعدی قیمت مناسبتر بسته‌بندی‌های مقوایی نسبت به دیگر بسته‌بندی‌های زعفران صادراتی است که همین موضوع سبب شده اکثر تولیدکنندگان زعفران به سمت خرید و تهیه پک‌های مقوایی برای بسته‌بندی محصول خود بروند محاسبه‌ی قیمت بسته‌بندی زعفران با توجه به نوع مقوای انتخابی ، گرماژ مقوا و خدمات دیگر مانند چاپ، سلفون، طلاکوبی و تیراژ انجام می‌شود که در این راستا شرکت‌های تولید کننده کارتن ومقوا در وب‌سایت‌های خود بخش محاسبه آنلاین قیمت را قرار داده‌اند تا تولیدکنندگان زعفران بتوانند به راحتی به این صفحه مراجعه کرده و با وارد کردن ابعاد، جنس و تیراژ جعبه‌ی مورد نظر خود قیمت حدودی آن را بدست آورند.

3wedfv

سخن پایانی:

با توجه به این مقاله دانستیم همان قدر که زعفران ارزش و اهمیت دارد بسته بندی آن نیز مهم می‌باشد و فروش بازار داخلی و خارجی این محصول تا حدود زیادی بسته به نوع و طرح بسته‌بندی آن دارد هر چقدر که یک بسته‌بندی زیبا و جذاب باشد به همان اندازه فروش بیشتری خواهد داشت و در جذب مشتری موفق‌تر است. شرکت‌های بسته‌بندی کارتنی و مقوایی در سال ۲۰۲۱ سعی در تولید بسته‌بندی‌های مدرن و به‌روزتری برای زعفران دارند که در بازارهای جهانی برای صادرات زعفران بیشتر جلب توجه کنند. شرکت‌هایی همانند زرین کارتن، کارتن ساز و کارتن سازی آوین پک که درصدر تولیدکنندگان بسته‌بندی‌های مقوایی وکارتنی قرار دارند. اگر تولید کننده، تجار و یا فروشنده زعفران هستید می‌توانید از موارد ذکر شده در این مقاله در جهت بسته‌بندی زعفران ایده بگیرید و یا با شرکت‌های تولید کننده بسته‌بندی محصولات تماس گرفته و با مشاوره گرفتن از آنها پک مورد نظر خود را تهیه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید عابد

    بله بسیار جالب بود البته به غیر از طراحی و بسته بندی محصول موارد دیگری هم هستند که میتونن تاثیر بسزایی در مورد بازاریابی، برندینگ و فروش محصول بذارن
    مواردی مثل گرافیک و طراحی های هویت بصری، طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین با توجه به پرسونای مشتری، مواردی مثل بهینه سازی محصول و بهینه سازی وب سایت که به اصطلاح به اون سئو گفته میشه مواردی مثل UX و …