کد مطلب: ۷۱۷۶۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دومین بسته حمایت از بورس روی میز معاون رئیس‌جمهور

دومین بسته حمایت از بورس روی میز معاون رئیس‌جمهور

به گفته منابع آگاه اخیرا طرحی با عنوان بسته حمایت از بورس در اختیار معاونت اقتصادی رئیس‌جمهوری قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، منابع آگاه از تهیه بسته‌ای تحت عنوان حمایت از بورس خبر می‌دهند که ظاهرا در اختیار معاون اقتصادی رئیس جمهوری قرار گرفته است.

۲۵ ماه است که بورس روی مدار نزول قرار گرفته است. در این مدت مدیران و مسولان دولتی سعی کردند که با بسته‌های دولتی جلوی ریزش بورس را بگیرند اما هیچ یک کاربردی نبود و باعث شد سرمایه‌گذاران بورسی زیان بیشتری ببینند.

حالا منابع آگاه از ارائه بسته جدیدی به معاونت اقتصادی رئیس‌جمهوری جهت حمایت از بورس خبر می‌دهند. پیگیری‌های تجارت‌نیوز حاکی از در جریان بودن برخی تلاش‌ها در سازمان بورس جهت تهیه این بسته در هفته های اخیر است. برخی منابع خبر دادند که در روزهای گذشته سازمان بورس این بسته حمایتی در اختیار معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی قرار گرفته است.

جزییات دقیقی از این بسته در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته اما به نظر می‌رسد مسئله مالیات بر صادرات محصولات فلزی و برخی از فرآورده‌‌های نفتی از جمله محورهای اصلی این بسته است.

سرنوشت اولین بسته حمایت از بورس

آذرماه پارسال بود که احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد یک بسته حمایتی ۱۰ بندی برای حمایت از بازار سرمایه رونمایی کرد. بسته ۱۰ بندی وزیر اقتصاد در همان زمان هم با واکنش بسیار تند اقتصاددانان مواجه شد. در نهایت نیز نتوانست زمینه را برای رشد بازار سرمایه فراهم کند و بسیاری از سهامداران اعتقاد دارند برخی مفاد این بسته به طور کلی اجرایی نشد.

حال مشخص نیست که جزییات دقیق این بسته چیست. اما با توجه به سرنوشتی که اولین بسته حمایت از بورس دچارش شد انتظار معجزه‌ای از بسته دوم نمی‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقتصاد مداخله ای و دستوری با نرخ بهره بالا ؛ در وزارت اقتصاد افراد دانا و عاقل نایاب است

  • ناشناس

    تعطیلی سازمان بورس به نفع خودتون است نه سهامدار چون فکر کنم سهامداری نمانده باشد

  • حسین احمدیوسفی

    جبران زیان سهامداران بهترین بسته همایتی بورس است آنهم فقط باقراردادن مبلغی به نام سهامداردرپرتقوی واختیاربرداشت اصل محدودبرداشت سودباسهامدارفقط درخریدوفروش سهام خرج شودسهامدارسرگرم معامله می شوداصل پول رانمی تواندبرداشت کنددربورس می ماند

  • رضا

    با سلام
    نماد زشگزا با این همه گزارش فروش عالی در هر ماه
    و گزارش شش ماهه ……و سود آوری شرکت الان 3 سال هست که جلوی رشد سهم را گرفتند
    این سه سال قیمت اجناس چند برابر شده
    ولی قیمت سهم درجا میزنه
    لطفاً رسیدگی کنید

  • ناشناس

    این ها فرق طالبی با خربزه را نمیدانندمیخوان برای بورس بسته حمایتی درست کنند شما ها خودتون و از بورس کنار بکشید بقیه ها پیش کش مطمئن باشید این کنار رفتن شما به نفع بورس است

  • ناشناس

    برخی اعتقاد دارند که باید نقدینگی به بورس تزریق شود در حالی که نقدینگی تنها حباب سهم را بالا می برد و باعث می شود عده ای نیامده خروج بزنند (سهام داران فست فودی) و این طور نقدینگی ورودی بلعیده می شود.
    کار دولت و مجلس باید حمایت از بورس در قالب بسته های حمایتی باشد که قبلا بسته ۱۰ بندی و در حال حاضر هم همان طور که تجارت نیوز می گوید بسته ای جدید در راه است که ان شاء ا… سودمند باشد.
    بسته های حمایتی در صورتی که سهام داران صبور باشند و دید کوتاه مدت را کنار بگذارند در آینده مثمر الثمرتر خواهد بود.

  • ناشناس

    شما رو به جان عزیزانتان خواهش می کنم به عنوان خبرنگار نماینده مردم زیان دیده، از رئیس بورس در مورد سرانجام به ناو رساندن صندوق های دولتی دارایکم و پالایش پیگیری کنید.

  • حسین

    مردم رو بسته بندی کردین با این بسته هاتون .بابا اینها همش کار ۱روزه کارمزد معاملات رو کم کنید نرخ خوراک پتروشیمی ها رو منصفانه کنید و سودهای نقدی رو هم نهایت بعد ۱ماه واریز کنید و کف خرید رو ۳۰۰تومن بکنید.

  • دانيال

    بیمار مرگ مغزی شده حالا شما برو بهترین دارو رو بهش تزریق کن

  • ناشناس

    اگر از اول در بورس دخالت نمی کردند ، بورس حداقل به اندازه تورم رشد میکرد . متاسفانه مدارک تحصیلی کیلویی که آقایان را دکتر و متخصص کرده نتیجه ای جز این ندارد . من خودم یادمه در دوره کارشناسی چند همکلاسی سهمیه ای داشتم که در بعضی از درس ها نمرات خیلی پایینی می گرفتند ولی در ترم تابستانه ( که اون موقع مخصوص سهمیه ای ها بود ) دروس رو با نمرات عالی پاس میکردن ولی هیچی از این درس ها رو نفهمیده بودن .