کد مطلب: ۳۳۲۴۵۱

صالحی عنوان کرد:

امیدواریم بسته پیشنهادی اروپا تا سال نو میلادی عملی شود

امیدواریم بسته پیشنهادی اروپا تا سال نو میلادی عملی شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به قول اروپایی‌ها برای تحقق بهره‌مندی ایران از شرایط اقتصادی برجام، امیدواریم تا قبل از سال 2019 این وعده عملی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی اکبر صالحی امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم دوازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص تعهدات اروپا، گفت: اروپایی ها مدتی است متعهد شده اند که راهکاری را برای جبران خلا به وجود آمده ایجاد کنند که بهره‌مندی ایران از شرایط اقتصادی برجام محقق شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای پیشنهاد شده تحت عنوان SPV است که مراحل آخر آن طبق گفته اروپایی ها در حال طی شدن است.

صالحی خاطرنشان کرد: آنها به ما گفته‌اند اجماع میان27 کشور کار آسانی نیست ضمن اینکه آمریکایی‌ها همه تلاششان را کرده‌اند که نگذارند این راهکاری که اتحادیه اروپا اتخاذ کرده به سرانجام برسد اما مراحل آن در حال طی شدن است.

وی اظهار کرد: با توجه به قوله‌ایی که اروپایی‌ها داده اند امیدوار هستیم تا قبل از سال جدید میلادی این وعده عملی شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در بروکسل، کنی یته کمیسیونر اتحادیه اروپا و آقای ریستوری گفته بودند که اروپا در نظر دارد برای معاملات نفتی خودش با کشورهای دیگر غیر از ایران که حجمی بالای 300 میلیارد یورو است از این به بعد این معاملات را با یورو انجام دهد.

وی ادامه داد: آقای کنی یته این را اعلام کرد و قبلا هم به ما گفته بود اما اعلام رسمی آن را امروز دیدم.

صالحی افزود: این اتفاق بزرگی است یعنی اتحادیه اروپا تصمیم گرفته نفتی که از سرتاسر دنیا را وارد می کرده و 85 درصد آن را به دلار پرداخت می کرده است، به یورو انجام دهد و این اگر محقق شود اتفاق بزرگی است که دلار در یک شرایط دشواری به عنوان یک واحد پولی جهانی قرار می گیرد و آمریکا از این شرایط یکه تازی خودش جدا خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که اروپایی ها برای بسته پیشنهادی که در حال تدوین آن هستند، با همکاران ما در ایران، در مشورت دایم هستند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.