کد مطلب: ۱۳۵۵۴۵

بلاتکلیفی نرخ زولبیا و بامیه در آستانه ماه مبارک رمضان

بلاتکلیفی نرخ زولبیا و بامیه در آستانه ماه مبارک رمضان

سه روز به آغاز ماه مبارک رمضان مانده اما هنوز قیمت زولبیا و بامیه به دلیل برخی بی‌برنامگی‌ها بلاتکلیف مانده است و قنادی‌ها با نرخ دلخواه خود این شیرینی را عرضه می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، زولبیا و بامیه همانند دیگر محصولات انرژی‌زا همچون انواع آش، حلیم، شله‌زرد، حلوا و خرما از اقلامی است که روزه‌داران در سفره سحری و افطار خود استفاده می‌کنند و یکی از اقلام پایه سفره ماه رمضان به شمار می‌رود.

با این همه هنوز نرخ این ماده خوراکی روشن نشده است و بازار در حالت بلاتکلیفی و تعیین خودسرانه قیمت به سر می‌برد.

رئیس اتحادیه قنادان کشور گفت: عصر سه‌شنبه قرار بود نرخ عرضه زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان در جلسه کمیسیون نظارت استان تهران مصوب شود اما به دلایلی این کمیسیون برگزار نشد.

«علی بهره‌مند» یادآوری کرد سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قیمت توافقی زولبیا و بامیه را تعیین کرده است.

وی از اعلام نرخ پیشنهادی صنف قنادان و نرخ توافقی تعیین‌شده خودداری کرد و افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان به نظر می‌رسد نشست کمیسیون نظارت استان تهران برای تصویب نرخ زولبیا و بامیه چهارشنبه تشکیل می‌شود.

به گفته وی، قیمت پیشنهادی ما بر پایه آنالیز مواد اولیه، کیفیت تولید و جعبه است بنابراین اگر قنادی‌ها، زولبیا و بامیه را با احتساب وزن جعبه ارائه می‌کنند، این موضوع در آنالیز قیمتی دیده شده است.

پارسال نرخ هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک، نزدیک 115 هزار ریال و درجه دو 105 هزار ریال بود.

طبق آمارهای ثبت شده، هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک و دو در سال 1394 نیز تا 96 هزار ریال، در سال 1393 تا 85 هزار ریال و در سال پیش از آن تا 70 هزار ریال فروخته شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.