کد مطلب: ۱۲۱۹۶۰

عواقب بلند مرتبه سازی در شهرها

عواقب بلند مرتبه سازی در شهرها

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بلندمرتبه‌سازی در تهویه طبیعی شهرها اختلال ایجاد می‌کند، گفت: طی هماهنگی با شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم‌ گرفته شد بلند مرتبه‌سازی در تهران موقتاً تعطیل شود. داود پرهیزکار امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سازمان هواشناسی و سازمان نقشه‌برداری کشور در حوزه‌های پژوهشی، کاربردی و امور توسعه‌‌ای و

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بلندمرتبه‌سازی در تهویه طبیعی شهرها اختلال ایجاد می‌کند، گفت: طی هماهنگی با شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم‌ گرفته شد بلند مرتبه‌سازی در تهران موقتاً تعطیل شود.
داود پرهیزکار امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سازمان هواشناسی و سازمان نقشه‌برداری کشور در حوزه‌های پژوهشی، کاربردی و امور توسعه‌‌ای و مشاوره‌ای اظهار داشت: حوزه کاربری سازمان هواشناسی بسیار گسترده است و همه اقشار جامعه از داده‌ها و اطلاعات ما استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه هواشناسی بین مردم و مسئولان نسبت به گذشته ارتقاء یافته است گفت: سازمان هواشناسی در شورای عالی مدیریت بحران به عنوان عضو ثابت حضور دارد و رئیس این سازمان به عنوان تنها عضو غیروزیر در این شورا فعالیت ثابت انجام می‌دهد.

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در شورای عالی آب حضور مستمر داریم،گفت: داده‌های ما در مرکز ملی خشکسالی مبنای کار شورای عالی آب است.

وی به کم بارشی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بارش تجمعی کل کشور در 9 سال اخیر زیر حد نرمال بود و در سال گذشته به 2 درصد زیر نرمال رسید. ضمن آنکه در سال زراعی جاری حدود 40 درصد کم بارشی داریم.

پرهیزکار بیان کرد: در حوزه مدیریت شهری بلندمرتبه‌سازی ، آلودگی هوا، باران‌های اسیدی و تابش UV سازمان هواشناسی فعالیت‌های خاص دارد.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در شورای عالی معماری و شهرسازی فعالیت می‌کنیم گفت: بلندمرتبه سازی موجب اشکال در تهویه طبیعی می‌شود که این راه در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح کردیم که تصمیم گرفته شد بلند مرتبه سازی در تهران موقتا تعطیل شود.

وی با اشاره به شرایط آلودگی هوا اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا با دو عامل منبع آلاینده و شرایط جوی مواجه هستیم؛ اگر شرایط جوی پایدار باشد و آلودگی تولید شود هوا نیز طبیعتا آلوده می‌شود.

پرهیزکار با بیان اینکه مبنای تصمیم‌گیری برای اقدامات شهری در زمینه آلودگی هوا هستیم گفت: مدیریت شهری به اطلاعات داده‌های هواشناسی وابسته است و رویکرد مردم به هواشناسی مثبت شده است.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پورتال سازمان هواشناسی جز 10 پورتال پربازدید سایت‌های دولتی است گفت: تلاش کرده‌ایم با دقت در شیوه‌های پردازشی، پس پردازشی و مدل‌ها، داده‌ها را به واقعیت نزدیک کنیم.

وی به پدیده اقیانوسی المینو اشاره کرد و گفت: حوزه فعالیت ما از پدیده‌های با طول 10 متر تا پدیده‌های با طول بیش از 10 هزار کیلومتر است به عنوان مثال پدیده اقیانوسی المینو با یک پدیده جوی هموار حرکت می‌کند و ترکیب این دو «انسو» است که گسترده مکانی آن 10 هزار کیلومتر در دو طرف اقیانوس آرام و در منطقه استوایی است.

پرهیزکار یادآور شد: 10 نوسان بزرگ در کل کره زمین داریم که هر کدام می‌توانند روی آب و هوای شهرهای دیگر موثر باشند. ما نه تنها داده‌های منطقه‌ را نیاز داریم که نیازمند داده‌های جهانی نیز هستیم.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: قوی‌ترین ابر رایانه‌ها در اختیار سازمان هواشناسی جهانی قرار دارد و در تمام دنیا اینگونه است؛ امروز ما ابر کامپیوترهای جدیدی داریم که 14 ترافلاپس توان پردازشی دارد که در هیچ جای دیگر کشور وجود ندارد. ضمن آنکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان برنامه ششم توان پردازشی کامپیوترهای ما هزار برابر افزایش یابد.

به گزارش فارس،وی گفت: علت بالا بودن توان پردازشی کامپیوترهای ما ناشی از وجود روش‌های چجدید در حل معادلات جو است که این روش‌ها بسیار هزینه‌بر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.