کد مطلب: ۲۱۲۶۷۰

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز واگذار شد

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز واگذار شد

قیمت پایه هر سهم بیمه البرز برای این بلوک مدیریتی غیر کنترلی مبلغ 1275 ریال تعیین شده بود که با کاهش 228 ریالی از سوی کنسرسیومی متشکل از صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی عشایر و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی خریداری شد.

امروز شنبه 12 اسفندماه 96 تعداد 693 میلیون و 666 هزار و 777 سهم معادل 17.34 درصد از سهام شرکت بیمه البرز توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از دولت جمهوری اسلامی ایران به‌صورت یکجا و نقد و یا 30 درصد نقد و مابقی اقساط شش ماهه طی 4 سال به قیمت پایانی 1047 ریال واگذار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت پایه هر سهم بیمه البرز برای این بلوک مدیریتی غیر کنترلی مبلغ 1275 ریال تعیین شده بود که با کاهش 228 ریالی از سوی کنسرسیومی متشکل از صندوق بازنشستگی کشوری، موسسه صندوق بازنشستگی عشایر و روستائیان و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی خریداری شد.

این کنسرسیوم بطور مستقیم و غیر مستقیم هم اکنون مالک 33.93 درصد از سهام بیمه البرز هستند که با تملک سهم 17.34 درصدی دولت در این سهم به 51.27 درصد سهام کنترلی این شرکت و در نهایت همه کرسی‌های هیات مدیره دست می‌یابند.

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی بودند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله براساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قیدوشرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به شرکت بورس ارائه کرده باشند.

این در حالی است که خریداران باید محدودیت‌های حاکم بر سهامداران شرکت‌های بیمه‌ای از جمله ماده 33 قانون تتسیس بیمه و همچنین شرایط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های بیمه در بورس اوراق بهادار تهران را رعایت کنند.

این معامله درحالی امروز از سوی مجموعه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده که مدیران اصلی آنمها از سوی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شوند.

رئیس‌جمهور روحانی در آخرین نشست خبری خود با بیان اینکه در زمان انتخاب وزیر رفاه، با ربیعی بر سر عدم ورود مجموعه تتمین اجتماعی در بنگاه‌داری شرط کرده عنوان کرده بود: «باید همه دستگاه‌های دولتی و حتی نیروهای مسلح از شرکت داری خارج و بنگاه‌های خود را واگذار کنند.»

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.