کد مطلب: ۲۷۶۷۴۶

معاون وزیر راه:

بنادر هوشمند صرفا یک عنوان نباشد

بنادر هوشمند صرفا یک عنوان نباشد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رویکرد هوشمندسازی بنادر، مساله‌ای حساس و راهبردی برای بخش دریایی و بندری است که به کاهش هزینه‌های تمام‌شده حمل‌ونقل می‌انجامد.

محمد راستاد گفت: هدف سازمان بنادر از دنبال کردن پروژه هوشمندسازی بنادر صرفا اطلاق عنوان بندر هوشمند به بنادر کشور نیست، بلکه بهره‌وری مناسب، رسیدن به نرم های جهانی، کاهش هزینه و رقابت‌پذیری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر راه با بیان اینکه برای دستیابی به بنادر هوشمند در افق تعیین شده نباید صرفا به منابع، نیروی انسانی و برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی اتکا کرد، تصریح کرد: از جامعه دریایی و بندری کشور می‌خواهم تا با این موضوع هم راستا و هم صدا شوند و نظرها و پیشنهادهای خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کنند.

راستاد با تاکید بر اینکه مفهوم واقعی بندر هوشمند به درستی درک شود، گفت: برای این پروژه لازم است رویکرد کلان و جامع داشته باشیم. همچنین قرار است کمیته راهبردی هوشمندسازی بنادر در سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل شود.

ارائه مشوق به فعالان و ذی‌نفعان بندری به شرط هوشمندسازی

در این نشست محمدعلی حسن زاده، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز تبادل الکترونیکی اطلاعات بین ذی‌نفعان بندری را پارامتر مهم رقابت‌پذیری و هوشمندسازی بندر عنوان کرد و گفت: امروزه اکثر بنادر دنیا استراتژی تبادل اطلاعات بدون حضور مشتری را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه بندر جبل علی امارات به دنبال ارائه خدمات بندری به صورت صددرصد الکترونیکی است افزود: سازمان بنادر و دریانوردی پس از برگزاری اولین همایش بین‌المللی هوشمندسازی بنادر و با تشکیل شورای راهبردی هوشمندسازی بنادر مقرر کرد تا کلیه فعالیت‌های مرتبط با تبادل الکترونیکی اطلاعات منبطق با این دستورالعمل باشد.

منبع: سازمان بنادر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.