کد مطلب: ۵۹۲۶۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بنزین سهمیه‌ای کی رسید؟ / تعداد جایگاه‌های بنزین ۱۵۰۰ تومانی چقدر است؟

بنزین سهمیه‌ای کی رسید؟ / تعداد جایگاه‌های بنزین ۱۵۰۰ تومانی چقدر است؟

روز سه‌شنبه، سامانه هوشمند سوخت‌گیری در معرض حمله سایبری قرار گرفت. پس از آن شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی چند جایگاه معرفی کرد. این شرکت ادعا کرده بود که مردم با مراجعه به این جایگاه‌ها، می‌توانند بنزین سهمیه‌ای بزنند. اما بنزین سهمیه‌ای، کی به این جایگاه‌ها رسید؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز سه‌شنبه، سامانه هوشمند سوخت‌گیری در معرض حمله سایبری قرار گرفت. پس از آن شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی چند جایگاه معرفی کرد. این شرکت ادعا کرده بود که مردم با مراجعه به این جایگاه‌ها، می‌توانند بنزین سهمیه‌ای بزنند.

مدیر عامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگوی زنده خبری وعده داده بود که قرار است روز شنبه، ۲۱۰۰ جایگاه سوخت سهمیه‌ای توزیع کنند. این رقم امروز به ۳۲۰۰ جایگاه رسید.

با این حال، مشاهدات میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز و گزارش‌های مردم به این رسانه حاکی از این بود که بنرین سهمیه‌ای تا ظهر دیروز در جایگاه‌ها نبوده است. رانندگان حتی دیگر جلوی پمپ‌بنزین‌ها صف‌های طولانی هم نبسته بودند چون تقریبا همه جایگاه‌ها سوخت‌گیری آزاد داشتند.

یکی از رانندگان تاکسی شاکی می‌گفت: به خاطر کارم باید تا حالا به ده‌تا پمپ‌بنزین از این لیست رفتم! هیچ‌کدوم بنزین سهمیه‌ای نداشتند!

برخی رانندگان هم برای پیدا کردن بنزین ۱۵۰۰ تومانی از جایگاهی به جایگاه دیگر بنزین سوزاندند.

یک راننده دیگر با لحنی مضطربانه گفت: می‌گن میدون خراسون بنزین سهمیه‌ای داره! رفتم، نبود! حالا هم مجبور شدم اینجا بیام و آزاد بزنم. آخه نمی‌دونید با این کرایه‌ها، بنزین آزاد اصلا نمی‌صرفه!

مشکلات مردم تا ظهر ادامه داشت و تا نزدیک غروب ادامه داشت. انندگان تاکسی هم که نتوانسته بودند بنزین بزنند، یه‌یک‌باره، نرخ کرایه را خودسر بالا برده بودند.

البته، ماجرا از زبان خود رانندگان تاکسی جور دیگری به نظر می‌آمد. یکی از این رانندگان تاکسی که معتقد بود رسانه‌ها در حق‌شان کم اجحاف نکرده‌اند، می‌گفت: « فکر می‌کنی کرایه زیاد گرفتن خیلی راحته؟ تاکسی‌رانی بفهمه ۱۰۰ تومن بالای نرخ مصوب گرفتیم، برخورد می‌کنه! ولی وقتی بنزین ۳ هزار تومانی زدی، چطوری مسافر را با کرایه قبلی ببری؟ شما فقط بلدید بگید راننده تاکسی‌ها کرایه را بالا بردند اما نمی‌بینید ما هم زندگی داریم!»

با این حال پس از گذشت مدت زمانی تقریبا مشکل حل شد و بنزین سهمیه‌ای تقریبا به تمام جایگاه‌های اعلام شده سوخت بازگشت. جایگاه‌های مرکز شهر نسبتا خلوت بودند و شبیه به قبل سوخت‌گیری می‌کردند.

وزیر نفت وعده داد که احتمالا ماه دیگر، سهمیه جبرانی به همه رانندگان اختصاص داده می‌شود. سهمیه‌ای که می‌گویند احتمالا ۶۰ لیتر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسام

    متاسفانه رانندگان تاکسی به تبعیت از مسافرکس‌های غیرقانونی فقطبه دنبال بهانه‌ای برای افزایش کرایه هستند

    • ناشناس

      سلام داداش گلم
      جیگر توهین کردی به راننده گان درستش کن مسافرکش نه مسافرکس

    • ناشناس

      جمله تو درست کن برادر گرامی

    • ناشناس

      من مسافرکش نیستم ولی اینومیدونم که رانندگان مسافربر خیلی به سختی روزگارشون میچرخه لاستیک، روغن، لوازم یدکی گرون وبی کیفیت و…

  • ناشناس

    دولت بدش نمیاد چند روز تاخیر بده تا بنزین ۱۵۰۰ تومانی در پمپ بنزین به مردم برسونه…. تا الان یک هفته بنزین ۳۰۰۰ تومانی فروخته..‌‌حساب کنید درآمد دولت را….

  • ناشناس

    ایکاش مدیران مملکتی واقعاً مدیر ومدبر بودند ولی به گمانم همگی بدون استثنا پالون مدیریت حمل می‌کنند و به این پالان هم افتخار کذایی داشته خود بزرگ بینانه رفتار دارند ی کم به خودتون بیایید جنابان پالان کش دیگر بس است با نادانی افراد نالایقی چون شما گرفتاریهای مان بیشتر شده باز خدا قوت بده به اون راننده های تاکسی که عرق جبین نونشونو در میارن واخرش هم تمامی کاسه ها کوزه ها را به سر این بندگان خدا می‌شکنند.