کد مطلب: ۹

وزیر نفت: بنزین پتروشیمی‌ها آلاینده و خارج از استاندارد است

وزیر نفت: بنزین پتروشیمی‌ها آلاینده و خارج از استاندارد است

وزیر نفت با اشاره به تولید نفت و گاز بدون گوگرد با استانداردهای یورو 4 در کشور گفت: در حال حاضر در تهران تنها بنزین پاک توزیع می شود.

به گزارش تجارت نيوز وزير نفت در جلسه علني شوراي شهر تهران با اشاره به جلسه با شهردار تهران، گفت: پيش بيني احداث 200 تا 250 جايگاه تک تلمبه در پايتخت شده است.

به گزارش مهر، بيژن نامدار زنگنه در جلسه علني روز سه شنبه با اشاره به همکاري هاي اين وزارتخانه با مديريت شهري در خصوص توزيع سوخت پاک و کاهش آلودگي هوا گفت: ما در تهران، کرج و چند کلانشهر ديگر بنزين پاک و نفت و گاز بدون بودجه توزيع مي کنيم و درخواست داريم خودروي گازوئيلي سواري در تهران شماره گذاري شود زيرا از هر جهت به نفع پايتخت است.

وزير نفت با اشاره به توليد نفت و گاز بدون گوگرد با استانداردهاي يورو 4 در کشور گفت: در حال حاضر در تهران تنها بنزين پاک توزيع مي شود.

وي توليد بنزين در پتروشيمي ها را رد نکرد و گفت: مطمئناً بنزين توليدي پتروشيمي آلاينده و خارج از استاندارد است اما در تهران که سطح آلودگي هوا بسيار بالاست اين نوع بنزين را توزيع نمي کنيم حتي در صدد واردات بنزين هستيم.

زنگنه با اشاره به توافق شهرداري تهران و وزارت نفت در خصوص تامين اعتبار براي نوسازي ناوگان تاکسيراني و توسعه حمل و نقل عمومي گفت: وزارت نفت هزينه هاي اين نوسازي را مي دهد، مجلس نيز دست ما را براي کمک به کاهش آلودگي هواي پايتخت باز گذاشته است. اگر تاکسي در تهران نوسازي شود و سبب کاهش مصرف سوخت شود مابه التفاوت کاهش مصرف را وزارت نفت پرداخت مي کند يا ميزان صرفه جويي مصرف سوختي که در ازاي استفاده مسافران از مترو مي شود.

به گفته وي، اين ميزان چند ميليارد دلار خواهد شد که در اختيار شهرداري قرار خواهد گرفت.

وزير نفت ادامه داد: موتورسيکلتها بيشترين آلاينده ها را وارد هواي پايتخت مي کند و شخص رئيس جمهور علاقمند به ساماندهي موتورسيکلتهاست. بايد موتورسيکلتهاي برقي وارد کشور شود تا آلاينده ها بسيار کاهش پيدا کنند.

به گفته زنگنه بايد هزينه هاي درمان کاهش پيدا کند و منابعي که هدر مي رود و سبب نابودي ما مي شود را صرف ساخت و ساز کنيم.

وي با انتقاد از کاهش جايگاههاي توزيع سوخت در پايتخت گفت: زمين در تهران گران است و در رايزني که با شهرداري داشته ايم قرار است 200 تا 250 جايگاه تک تلمبه احداث کنيم. متاسفانه ما در کشور در خصوص جايگاههاي سوخت ژيگولي رفتار کرده ايم و به دنبال جايگاههاي بزرگ هستيم.

وزير نفت يکي ديگر از مشکلات کشور را استفاده بالا از انرژي ها دانست و گفت: بايد در ساخت و سازها به گونه اي رفتار کنيم که مصرف انرژي در خانه ها کاهش پيدا کند.

وي از ايجاد موزه نفت در چند نقطه کشور خبر داد و گفد: در مسجد سليمان، آبادان و تهران مي توان موزه نفت احداث کرد و قصد داريم در صورت امکان دومين جايگاه توزيع بنزين که در نزديکي هاي خيابان راه آهن است را به موزه تکنولوژي نفت بدل کنيم و جاذبه گردشگري نيز دارد.

در ادامه تندگويان يکي از اعضاي شوراي شهر و فرزند يکي از وزراي شهيد نفت با بيان اينکه در سالهاي گذشته اين وزارتخانه به مخروبه اي تبديل شده بود گفت: اميدواريم مديريت جهادي وزير شامل حال تهران هم شود و سوخت مناسب در پايتخت توزيع شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.