کد مطلب: ۲۰۱۳۷۴

معاون امور پالایشی وزیر نفت:

بنزین کلانشهر تهران و استان البرز یورو ۴ است

بنزین کلانشهر تهران و استان البرز یورو ۴ است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مجموع بنزین یورو ۴ تولیدی در کشور توزیع می‌شود که هشت کلانشهر و سپس حومه‌ آن‌ها از اولویت‌هاست.

علیرضا صادق آبادی درباره کیفیت بنزین تولیدی کشور و ارتباط آن با آلودگی کلانشهر تهران و البرز گفت: تعریف کلانشهر از دید نهادهای مختلف یکسان نیست؛ با فرض این که بنزین عرضه شده از سوی جایگاهی در بومهن یا رودهن که حومه تهران به شمار می‌آید از استاندارد یورو ۴ انحراف داشته باشد، آیا این موضوع به تعاریف مختلف از کلانشهرها برنمی‌گردد؟!

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با تاکید بر این‌که به هرحال همه بنزین یورو ۴ تولیدی در کشور، همگی در کشور توزیع می‌شود و در جای دیگری مصرف نمی‌شود، تصریح کرد: همچنین سعی ما انجام تکلیف و اولویتی است که بر عهده وزارت نفت گذاشته شده و این تکلیف توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در ۸ کلانشهر است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش افزود: به تازگی قرار شده است که برای هر تلمبه در جایگاه‌های عرضه سوخت یک «تگ» ایجاد و براساس این تگ‌ها تعریف ما از کلانشهر نیز مشخص شود.

به گفته وی، هم اکنون با احتساب تولید بنزین در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تولید می‌شود که در کلانشهرها و حومه آن نیز توزیع می‌شود.

این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری برسد.

صادق آبادی افزود: با راه‌اندازی این فاز تا پایان امسال و مشکلات و پانچ‌هایی که در راه‌اندازی مشخص می‌شود، حدود ۲ ماه طول خواهد کشید که تولید فاز دوم تثبیت شود.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم ۲ واحد KHD و GHD نیز به‌زودی راه اندازی شود که با راه‌اندازی واحد GHD حدود ۸ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ به تولید گازوییل کشور افزوده خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

منبع: وزارت نفت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.