خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۲۱۰۰

بنکداران پارچه در آستانه ورشکستگی هستند

بنکداران پارچه در آستانه ورشکستگی هستند

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه با بیان این‌که این صنف در آستانه ورشکستگی است، گفت: از 7 هزار واحدهای صنفی که عضو این اتحادیه بودند 3 هزار و 500 واحد یا تعطیل شدند یا تغییر کاربری دادند.

امیر قدیمی‌نژاد با بیان اینکه بازار پارچه و نساجی در رکود کامل به سر می‌برد، اظهار کرد: بازاری که باید در اختیار مردم و کارگران ایرانی باشد، قرق پوشاک وارداتی و قاچاق از ترکیه و چین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه افزود: واحدهای صنفی که پوشاک به‌صورت عمده دارند مشغول فروش هستند و نساج‌ها و پارچه فروشان در رکود کامل به سر می‌برند و فروشی ندارند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی یکی‌یکی در حال تعطیل شدن هستند، ادامه داد: از 7 هزار واحدهای صنفی که عضو این اتحادیه بودند 3 هزار و 500 واحد یا تعطیل شدند یا از پارچه فروشی به فروش پوشاک خارجی تغییر کاربری دادند.

قدیمی‌نژاد با بیان اینکه حدود 50 درصد پارچه‌های موجود در بازار تولید داخل و مابقی خارجی است، ادامه داد: نرخ تولید در کشور بالا است و برای واحدهای تولیدی پوشاک خرید، صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه با بیان اینکه این صنف در آستانه ورشکستگی است، اظهار کرد: تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها به اسم 18 درصد است اما، 24 درصد به دست متقاضی می‌رسد.

وی افزود: به کشور واردکننده تبدیل شدیم و تولید در کشور از بین رفته است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.