کد مطلب: ۱۶۴۶۵۲

بهبود صادرات میعانات ایران از رکورد پایین ۵ماهه

بهبود صادرات میعانات ایران از رکورد پایین ۵ماهه

رویترز به نقل از یک منبع آگاه از برنامه نفتکش ایران گزارش کرد صادرات میعانات این کشور در نوامبر یک درصد نسبت به اکتبر که پایین‌ترین رکورد پنج ماه گذشته بود، افزایش خواهد یافت.

به گفته این منبع آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، ایران قصد دارد مجموعا حدود ۲۹۷ هزار بشکه در روز میعانات برای صادرات در نوامبر بارگیری کند که در مقایسه با حدود ۲۹۵ هزار بشکه در روز در ماه میلادی جاری، اندکی افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سعید خوشرو، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اواخر سپتامبر به رویترز گفته بود صادرات میعانات که در تولید پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس از انجام فعالیت تعمیراتی در میدان گازی پارس جنوبی، به حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز بازخواهد گشت با این‌ همه همچنان پایین ۵۵۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که متوسط ۱۵ ماه گذشته است.

صادرات میعانات از ایران از زمانی که در فوریه سال میلادی جاری به رکورد ۶۰۱ هزار بشکه در روز افزایش یافت، با کاهش مواجه شده است. رکورد ۶۰۱ هزار بشکه صادرات بیش از دو برابر سطح صادرات در ژانویه سال ۲۰۱۶ بود که تحریم‌های غیرقانونی علیه برنامه هسته‌ای برچیده شد.

به گفته این منبع آگاه، صادرات میعانات ایران به کره جنوبی از حدود ۱۵۳ هزار بشکه در روز در اکتبر به ۱۸۶ هزار بشکه در روز در نوامبر افزایش خواهد یافت.

در این بین انتظار می‌رود واردات امارات متحده عربی از ایران به حدود ۹۹ هزار بشکه در روز برسد که ۱۱ درصد نسبت به اکتبر کاهش خواهد داشت در حالی که ژاپن حدود ۱۲ هزار بشکه در روز در نوامبر میعانات ایران را بارگیری می‌کند که نسبت به ماه پیش از آن ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

چین پس از خرید حدود ۱۷ هزار بشکه در روز میعانات ایران در اکتبر، ماه آینده واردات از ایران نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.