کد مطلب: ۶۳۴۹۷۰

بهترین برند موتور پمپ آب کشاورزی کدام است؟

بهترین برند موتور پمپ آب کشاورزی کدام است؟

بسیاری از کشاورزان جهت آبیاری مزارع و باغات خود از موتور پمپ یا موتور آب استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی برند های پرطرفدار این محصول در بازار ایران پرداخته ایم.

در ابتدا توضیح مختصری از موتور پمپ آب لازم است. موتور آب یا موتور پمپ وسیله ای است که جهت انتقال آب از رودخانه، آبگیر، استخر و یا هر منبع دیگری، مورد استفاده قرار میگیرد. عملکرد این دستگاه بوسیله سوخت بنزین و یا گازوئیل انجام می پذیرد، لذا موتور پمپ های آب به دو دسته بنزینی و دیزلی تقسیم بندی می شوند.

تفاوت عمده موتور پمپ آب با پمپ کف کش در این است که می توان از آن ها در مناطقی که به برق دسترسی ندارند نیز استفاده کرد. این مزیت از آن جهت اهمیت دارد که اکثر مزارع نیز به برق شهری که پمپ کف کش بوسیله آن کار می کند، دسترسی ندارند . البته قیمت موتور پمپ نیز معمولاً از کف کش بیشتر است. لذا اگر به برق شهری دسترسی دارید، توصیه ما خرید پمپ کف کش به جای موتور پمپ است.

آی ناین گردآورنده این مقاله به بررسی برخی از بهترین موتور پمپ آب کشاورزی بر مبنای قیمت و کیفیت پرداخته است. طبیعتاً در این لیست برند ها ارزیابی شده اند و بسته به نیاز شما می توانید سایز ۱ تا ۴ اینچ از برند مورد نظر خود را تهیه کنید.

موتور پمپ هوندا

اگر بخواهیم بهترین برند موتور پمپ ( و حتی موتور برق ) را معرفی کنیم، هوندا ( Honda ) برندی است که با تکیه بر آن می توانید اکثر نیاز خود را برطرف کنید. این برند به دلیل نوآوری های زیاد، تکنولوژی بالا و کیفیت قطعات مورد استفاده در جهان کاملاً شناخته شده است.

البته باید در نظر داشته باشید برای تهیه موتور پمپ آب هوندا باید قیمت بالایی هزینه کنید اما حداقل این اطمینان را خواهید داشت که محصول تهیه شده طول عمر و بهره وری بالایی دارد. موتور پمپ هوندا ضد خوردگی، دارای آب بند های سیلیکون کارباید مناسب برای کارهای سنگین بوده و شما را نا امید نخواهد کرد.

نکته مهم: محصول تقلبی برند هوندا در بازار ایران زیاد بوده و با قیمت بسیار پایین عرضه می شود. این محصول به هیچ عنوان کیفیت ذکر شده فوق را نداشته و کاملآ برعکس آن است. لذا توصیه می کنیم در صورت تمایل به خرید محصولات هوندا حتماً از جای مطمئن اقدام کنید.

نکته مهم: دقت کنید نام هایی با عنوان موتور پمپ طرح هوندا نیز به هیچ عنوان بیانگر محصول اصلی نیست.

موتور پمپ روبین

برند دیگری که در ایران حتی بیشتر از هوندا شناخته شده است، روبین یا روبین سوبارو است. این محصول از دیر باز مورد استفاده بسیاری از کشاورزان بوده و به دلیل کیفیت بسیار بالای آن تقریباً همه مصرف کنندگان از آن ابراز رضایت کرده اند.

نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه همانند هونداً این برند نیز دارای محصولات تقلبی بسیار در بازار ایران بوده و در خصوص آن شاید بتوان گفت احتمال اینکه محصول تقلبی از بازار تهیه کنید، بسیار بیشتر از تهیه محصول اصل است.

5 4

موتور پمپ لانسین

برند نسبتاً شناخته شده لانسین در ایران از بهترین های موتور آب کشاورزی بوده و تنها دلیل ذکر شدن آن در سومین آیتم لیست، کمتر شناخته شده بودن آن نسبت به دو مورد فوق است.

ویژگی های موتور لانسین

موتور های بنزینی و دیزلی لانسین از متمایز ترین قطعات مورد استفاده در موتورآب های محصولات این کمپانی است. ویژگی هایی از قبیل: استارت راحت، قابل اتکا و بادوام، خروجی یکنواخت، مصرف سوخت بهینه و کم بودن آلایندگی همه از ویژگی های آن است.

ویژگی های جنس بدنه پمپ

جنس بدنه تشکیل شده از آلومینیوم مستحکم و در عین حال سبک است که از آلیاژ چدن نیز در آن استفاده شده است.

از موتور پمپ های لانسین می توان در کاربرد های گسترده گوناگون مانند مزارع کشاورزی، باغات، ادارات، مصارف خانگی، ساختمانی، کشتیرانی، ایستگاه ها، معادن و … استفاده کرد.

موتور پمپ کوپ

آیتم چهارم در لیست موتور پمپ کشاورزی، محصولات کوپ چین است. این برند از کیفیت بسیار بالا و بازدهی خوبی برخوردارند. محصولات آن بیشتر در نوع سوخت دیزل در بازار ایران موجود بوده و از جهت قدرت پرتاب نیز در سطح بسیار بالاتری نسبت به انواع بنزینی برخوردار می باشند. به همین جهت موتور پمپ ارتفاع بالا را می توان در بازار ایران در محصولات کوپ جست و جو کرد.

ویژگی های پمپ آب دیزلی کوپ

موتور آن از نوع هوا خنک بوده و مصرف سوخت آن نیز بهینه سازی شده است. وزن آن نسبتاً کم و مناسب جابجایی بوده و جنس پمپ از آلومینیوم مرغوب با کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری است. به طور کلی می توان محصولات کوپ را از محصولات درجه یک چین، قابل اتکا و مناسب مصارف بالا عنوان کرد.

موتور پمپ هیوندای

از پرفروش ترین موتور پمپ های بازار ایران بی شک موتور پمپ هیوندای است. البته این امر الزاماً به دلیل کیفیت بالای محصولات آن نیست بلکه بیشتر به دلیل نام شناخته شده آن در صنعت خودرو سازی و کمپانی کره ای آن است.

نکته مهم در خصوص ابزارآلات هیوندای این است که تمامی آنها در چین تولید می شوند. انواع موتور برق، موتور پمپ و ابزارآلات هیوندای از کیفیت مناسبی برخوردار بوده اما نمی توان آنها را هم سطح برند های مطرح ذکر شده فوق دانست. البته ذکر این نکته که از لحاظ قیمت، محصولات هیوندای بسیار ارزانتر از برند های فوق هستند نیز مهم است.

هنگام خرید موتور پمپ آب به چه مواردی باید دقت کرد؟

توصیه آی ناین این است که در صورت امکان از یکی از برند های فوق محصول خود را انتخاب کنید. برند های روبین و هوندا همانطور که گفته شد، مدل های تقلبی بسیار زیادی در بازار ایران داشته و تنها در صورتی موتور پمپ هوندا یا موتور پمپ روبین تهیه کنید که ۱۰۰ درصد از اصل بودن آن اطمینان داشته و همچنین دقت کنید که قیمت آن به هیچ عنوان پایین نخواهد بود. یعنی اگر بخواهیم مقایسه کنیم، شاید لازم باشد حداقل ۳ الی ۴ برابر برند های نسبتاً گران و با کیفیت بازار مانند کوپ و لانسین هزینه کنید.

برخی از قطعات موتور پمپ و به طور کلی انواع محصولات دارای موتور نیازمند تعمیر و نگهداری بوده و برخی بسته به برند محصول دارای طول عمر بالاتر می باشند. ۵ برند ذکر شده فوق، علاوه بر طول عمر مناسب، دارای خدمات پس از فروش و همچنین قابل تعمیر در بازار ایران می باشند. همین امر خود یک امتیاز بزرگ هنگام خرید می باشد که باید در نظر بگیرید.

جهت مشاهده تمامی محصولات موتور پمپ و موتور آب کشاورزی به همراه صد ها محصول تخصصی کشاورزی و آبیاری می توانید از این لینک اقدام نمایید.

اطلاعات تماس :

آدرس سایت منتشر کننده این مقاله : www.i-9.ir

تلفن تماس بخش فروش : ۴۵۵۳۷-۰۲۱

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از راهنمایی شما سپاسگزارم .