خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۴۵۷۱

بهترین زمان غذا دادن به سگ و گربه چه زمانی است؟

بهترین زمان غذا دادن به سگ و گربه چه زمانی است؟

نگه‌داری کردن از حیوانات خانگی مثل سگ و گربه امری بسیار لذت‌بخش و تجربه‌ای بی‌نظیر است.

حیوانات خانگی موجوداتی بسیار بامزه و دوست‌ داشتنی هستند که مراقبت از آن‌ها نیازمند صرف انرژی و زمان است تا بتوان دوستی همراه و بی‌نظیر را در کنار خود داشت.

توجه به تغذیه حیوان خانگی از مهمترین اقدامات در زمینه مراقبت از او است. زیرا تغذیه حیوان تعیین کننده سطح سلامت، شادابی، نشاط و انرژی سگ و گربه است. انتخاب بهترین نوع غذا، تهیه آن و مناسب‌ترین زمان دادن غذا به پت بسیار مهم است که در ادامه به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت.

غذا دادن به سگ‌های بالغ در زمان درست و قیمت غذای سگ چه تأثیری در سلامتی دارد؟

بعد از خرید غذای سگ مناسب، مطلبی که بسیار مهم و حائز اهمیت است میزان و تعداد وعده‌های غذایی است که در طول روز به سگ می‌دهید. برخی از افراد که در طول روز مجبورند که سگ خود را تنها بگذارند یا برای سهولت کار خود، ترجیح می‌‍دهند ظرف غذای سگشان را پر از غذا کرده تا سگ هر موقع که دوست داشت یا احساس گرسنگی کرد به آن مراجعه کند.

اگرچه این اقدام ممکن است از گرسنه ماندن سگ جلوگیری کند اما زمینه‌ساز رفتارها و خواسته‌های مخرب سگ خواهد بود. از این‌رو بهتر است طبق یک برنامه‌ریزی مشخص هر روز مقدار معینی از غذای سگ را در ساعت‌های مشخص به سگ بدهید. این اقدام هم به تربیت سگ کمک می‌کند و علاوه بر آن از چاقی و بروز عوارض آن جلوگیری خواهد کرد.

برای فراهم سازی غذای سگ به موارد زیر با دقت توجه نمایید:
- سگ‌ها وعده‌های غذایی خود را رویدادی اجتماعی تلقی می‌کنند. پس بهتر است غذای او را با وعده‌های غذایی خود سرو کنید.

- اگر در منزل خود هم سگ بالغ دارید هم توله سگ؛ پس بهتر است غذای آن‌ها را در ظرف‌های مجزا اما در یک زمان در اختیارشان قرار دهید.

- تعداد وعده‌های غذایی مناسب برای سگ‌های بالغ ۱ الی ۲ وعده با فاصله زمانی ۸ تا ۱۲ ساعت است. اما این تعداد وعده غذایی برای سگ‌های نژادهای کوچک‌تر مانند یورکی، بیشتر و در فاصله زمانی کمتر خواهد بود.

- برای غذا خوردن سگ زمان تعیین کنید. برای مثال ده الی بیست دقیقه به سگ زمان دهید تا غذای خود را بخورد. پس از این بازه زمانی ظرف غذای سگ را برداشته و محتویات آن را برای وعده دیگر نگه‌دارید یا در غیراین صورت آن را دور بریزید.

- بهتر است سگ در هنگام خوردن غذا روحیه سرحال و شادابی داشته باشد تا بتواند به اندازه کافی غذا بخورد.

توجه داشته باشید که سبک زندگی شما به‎‌عنوان سرپرست سگ تاثیر مستقیم و بسیار زیادی بر زندگی پت شما نیز خواهد داشت. پس در تعیین وعده‌های زمانی غذا دادن به سگ این نکات را نیز در نظر داشته باشید.

57567 1

زمان غذا دادن به توله سگ‌ها

زمان، مقدار و تعداد وعده‌های غذایی که برای توله سگ‌ها مشخص می‌شود متفاوت از سگ‌های بالغ است. و این مقادیر پس از چند مدت تغییر پیدا خواهند کرد. این روند تا زمانی که توله به بلوغ کامل برسد و از نظر رشدی و سلامت جسمی و روانی به حد تعادل برسد ادامه خواهد داشت و پس از آن دیگر نیازی به تغییر آن نخواهد بود.

برای تعیین زمان غذا دادن به توله سگ‌ها موارد زیر را درنظر داشته باشید:
- بهترین و کامل‌ترین غذا برای توله‌هایی که تازه متولد شده‌اند، شیر مادرشان است. که این به زمان‌بندی و تعیین میزان نیازی ندارد. مگر در صورتی‌که توله مشکل خاصی داشته باشد.
- توله‌های ۲ تا ۴ ماهه به ۴ وعده غذا در روز نیاز دارند که این میزان باید در طول روز تقسیم‌بندی شود.

تعداد وعده‌های غذایی توله با افزایش سن او کم خواهد شد تا زمانی‌که در دوران بلوغ تنها به ۲ وعده غذا در روز نیاز پیدا خواهد کرد.
در صورتی که در زمینه تعداد وعده و نوع غذای توله سوال یا مشکلی داشتید می‌توانید از یک دامپزشک ماهر کمک بگیرید.

زمان مناسب غذا دادن به گربه‌ بالغ و خرید غذای گربه با کیفیت عوامل مهم سلامت گربه شما

نکته مهمی که در تهیه غذای گربه و سگ وجود دارد تفاوت در نوع تغذیه و مقدار آن است. برخلاف تصور بسیاری از مردم نباید غذایی که برای سگ سرو می‌شود را به گربه داد.

این به دلیل تفاوت در ساختار و عملکرد سیستم گوارشی سگ و گربه است. زیرا سیستم گوارشی گربه برخلاف سگ‌ها توانایی هضم، جذب و دفع هر نوع ماده غذایی را ندارد. که برای تهیه غذای گربه لازم است نکات زیر را با دقت مطالعه نمایید.

- تعیین رژیم غذایی گربه متاثر از سن، نژاد، جنس، سایز، عقیم یا عقیم نبودن گربه و مشکلات خاص جسمی او است که باید با مشورت دامپزشک کشخص گردند.
- در تعیین مقدار و تعداد وعده‌های غذایی گربه بهتر است به سرشت و طبع گربه احترام گذاشت.

از این جهت که بهترین کار دادن مقادیر مشخص از غذا در تعداد وعده‌های غذایی بیشتر به گربه است. این کار از چاقی و پرخوری گربه جلوگیری خواهد کرد.

برای خرید غذای گربه و تعیین وعده‌های غذایی او برخلاف سگ‌ها ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوید. اما لازم است بدانید تهیه غذای مناسب در حفظ سلامت گربه بسیار مهم است.

4564564

زمان درست غذا دادن به بچه گربه‌ها

تهیه غذای مناسب برای بچه گربه‌ها به شرایط زیر بستگی دارد:
- بهترین شیر برای بچه گربه‌ها نیز شیر مادر است. در بررسی‌هایی که توسط دامپزشک انجام می‌شود در صورت لزوم و جهت تناسب غذایی از ترکیب شیرمخصوص برای گربه نیز استفاده می‌شود.
- بچه گربه‌ها از سن ۱ ماهگی به بعد از غذاهای خمیری مخصوص نیز تغذیه می‌کنند و مقدار غذای آنان نیز افزایش خواهد داشت. این موجودات بامزه در هر رده سنی به رژیم غذایی خاصی نیاز دارند.
توصیه می‌شود برای تعیین و تغییر رژیم غذایی گربه و بچه گربه‌ها همواره با دامپزشک گربه خود در تماس باشید تا گربه‌ای سالم و سرحال را در کار خود داشته باشید.

دلیل خرید تشویقی گربه و سگ چیست؟

با خرید تشویقی گربه و سگ شما می‌تواند روند تربیت آن‌ها را بهتر و باکیفیت‌تر پیش ببرید. تشویقی سگ و گربه را نمی‌توان به‌عنوان یک وعده غذایی اصلی استفاده کرد بلکه این یک میان وعده و جایزه برای پت در ازای یک رفتار یا حرکت مناسب و درست خواهد بود. تشویقی‌های مناسب و باکیفیت علاوه بر تاثیری که در تربیت این موجودات دارند نقش مهمی در حفظ و بهبود سلامت آنان نیز خواهند داشت. زیرا شما با خرید تشویقی مناسب می‌توانید به سلامت دهان و دندان، تقویت و سلامت پوست و مو و سلامت سیستم گوارشی گربه کمک کنید.

تهیه غذا و تشویقی گربه و سگ از آنلاین‌شاپ «پی کی پت»

تهیه انواع غذاهای خشک و کنسروی ایرانی و خارجی مخصوص سگ و گربه در سنین و با نژادهای مختلف از اقدامات مهم سرپرستان سگ و گربه‌های خانگی است. شما باید بهترین و باکیفیت‌ترین انواع غذا را خریداری نمایید. پت شاپ پی کی پت برترین پت شاپ در زمینه عرضه انواع محصولات و لوازم سگ و گربه و حیوانات خانگی است که انواع غذا و تشویقی اصل و باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.
شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به پت شاپ آنلاین پی کی پت انواع غذای مخصوص گربه و سگ، فرموله شده متناسب با سنین مختلف این موجودات را با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.