کد مطلب: ۵۳۰۵۷۶

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان برای شرکت‌ها

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان برای شرکت‌ها

در این مقاله به شرح ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری رایگان خوب پرداخته شده و انواع نرم افزارهای حسابداری رایگان که در بازار وجود دارند را بررسی شده است.

در این مطلب سعی می‌کنیم با ارایه یک دید روشن و شفاف در انتخاب یک نرم افزار حسابداری رایگان واقعی به شما کمک کنیم. نرم افزاری را که بتوانید به آن اعتماد کنید و اطلاعات مهم مالی کسب و کار خود را در آن ثبت کنید و نگران از بین رفتن اطلاعات و یا مشکلات متعدد نشوید.

در ادامه، ابتدا به شرح ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری رایگان خوب می‌پردازیم و سپس انواع نرم افزارهای حسابداری رایگان که در بازار وجود دارند را بررسی می‌کنیم. اگر حوصله خواندن کامل متن را ندارید. مستقیم به انتهای مطلب بروید و نرم افزار حسابداری رایگان را دانلود کنید.

ویژگی‌های و ا مکانات نرم افزار حسابداری رایگان

ممکن است با دیدن این تیتر یاد این ضرب المثل بیافتید که "دندان‌های اسب پیشکشی را نمی‌شمرند". اما باید گفت که در مورد نرم افزار، آن هم نرم افزار حسابداری که می‌خواهید برای مدیریت مالی شرکت یا فروشگاه خود از آن استفاده کنید، صرف مجانی بودن نباید چشم شما را روی دیگر مسایل ببندد. و نرم افزار حسابداری باید حداقل ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

_ معتبر باشد

توسط شرکت معتبر و با سابقه‌ای ارایه شده باشد تا بتوانید به آن اطمینان کنید و هر روز نگران از کار افتادن نرم افزار نباشید.

_ امن باشد

امنیت اطلاعات موضوع بسیار مهمی است که اگر در نرم افزار حسابداری به درستی رعایت نشده باشد می‌تواند به کسب و کار شما خسارت وارد کند.

_ متناسب با نیاز شما باشد

اگر شما یک شرکت هستید یک نرم افزار حسابداری رایگان شخصی نیازهای شما را برآورده نمی‌کند. و اگر شخص هستید نرم افزارهای حسابداری رایگان شرکتی مناسب شما نیستند.

_ پشتیبان‌گیری از اطلاعات داشته باشد

بهتر آن است که نرم افزار حسابداری بکاپ‌گیری خودکار داشته باشد. و اطلاعات را روی فضای ابری نگهداری کند. تا شما نگران نگهداری بکاپ اطلاعات نباشید.

نرم افزار حسابداری رایگان قفل شکسته

تعدادی از نرم افزارهای حسابداری که به عنوان نرم افزار حسابداری رایگان بین برخی کاربران جا افتاده‌اند در واقع رایگان نیستند و بدون اجازه شرکت تولید کننده نرم افزار قفل آنها شکسته شده است و بین برخی کاربران دست به دست می‌شوند. بدیهی است که به هیچ وجه استفاده از این نرم افزارها را برای هیچ کسب و کاری توصیه نمی‌کنیم. به دلایل زیر:

اخلاقی نیست، به نظرم نیاز به توضیح ندارد.

نسخه‌های قدیمی هستند، معمولا نسخه‌های خیلی قدیمی از این نرم افزارها کرک شده‌اند و تکنولوژی‌های آنها قدیمی است و با سیستم عامل‌ها و نرم افزارهای جدید سازگار نیست.

فاقد پشتیبانی است، بدیهی است که این نرم افزارها پشتیبانی شرکت تولید کننده را به همراه ندارند و حتی در برخی موارد شرکت تولید کننده دیگر وجود ندارد. لذا ثبت اطلاعات حساس مالی در یک نرم افزار بدون پشتیبانی کاری است بسیار پرریسک است.

ارتقا داده نمی‌شوند، وقتی شما از یک نرم افزار به شکل قانونی استفاده نکنید نمی‌توانید نسخه‌های جدید آن را دریافت کنید و خیلی زود مجبور به تعویض نرم افزار خواهید بود.

IMG 20210418 140600

نرم افزار حسابداری رایگان الکی

بسیاری از نرم افزارهای رایگان حسابداری در این دسته قرار می‌گیرند. نرم افزارهایی که از عبارت رایگان برای جذب مشتری استفاده می‌کنند و در واقع رایگان نیستند. حتی برخی از برند‌ها از عبارت ۱۰۰ درصد رایگان را استفاده می‌کنند ولی وقتی سایت شرکت بررسی می‌شود هیچ نسخه رایگانی در کار نیست و توضیح کاربران هم مشخص می‌کرد که عبارت رایگان صرفا یک تله برای جذب مخاطب است.

برای این دسته از نرم افزارها در خوشبینانه‌ترین حالت شما یک نسخه دمو با امکانات خیلی محدود، یا محدودیت زمانی یا محدودیت در تعداد اسناد و … دریافت می‌کنید که در واقع بیشتر به درد آشنا شدن با آن نرم افزار می‌خورد تا استفاده واقعی از آن.

هر چند که استفاده از نسخه دمو نرم افزار حسابداری برای آشنا شدن با امکانات آن می‌تواند مفید باشد ولی باید مراقب بود که در دام شرکت‌هایی که از این روش‌ها برای جذب مشتری استفاده می.کنند نیافتید زیرا:

سالی که نکوست از بهارش پیداست، بدون توضیح

اتلاف وقت، پس از مدتی که محدودیت نرم افزار آشکار شد، شما ناچار به تغییر نرم افزار می‌شوید و این یعنی همه زمانی که برای ثبت اطلاعات و یادگیری نرم افزار گذاشته‌اید به هدر می‌رود.

پرداخت‌های متعدد، اگر تصمیم به استفاده واقعی از نرم افزار بگیرید برای هر چیزی مجبور به هزینه می‌شوید. از پشتیبانی و آموزش گرفته تا امکانات مختلف نرم افزار و حتی مدت زمان استفاده از آن

الزام بدون انتخاب، این چیزی است که این شرکت‌ها می‌خواهند که شما برای مدتی از نرم افزار حسابداری مثلا رایگان استفاده کنید و اطلاعات مالی خود را در آن ثبت کنید و پس از مدتی مجبور باشید که با پرداخت هزینه استفاده از آن را ادامه دهید در حالی که اگر از ابتدا حق انتخاب داشتید ممکن بود هرگز این نرم افزار را انتخاب نکنید.

نرم افزار حسابداری رایگان برای حسابداری شخصی

تعداد زیادی از نرم افزارهای حسابداری رایگان واقعی در این دسته قرار می‌گیرند. نرم افزارهایی مانند نیو، خانه ما و … که با یک جستجوی ساده در اپ استورهای اندرویدی و اپل می‌توانید آنها را پیدا کنید و به رایگان دانلود کرده و روی گوشی موبایل خود از امکانات آنها استفاده کنید.

البته منظور من از نرم افزار حسابداری رایگان واقعی این نیست که همه امکانات این نرم افزارها رایگان است. بلکه بدین معنی است که بدون پرداخت هزینه می‌توانید از امکانات رایگان آنها استفاده کنید و فقط برخی امکانات آنها نیاز به پرداخت هزینه دارد و اگر به آن امکانات نیاز نداشته باشید می‌توانید برای همیشه رایگان استفاده کنید.

اما باید دقت داشته باشید که نرم افزارهای حسابداری این دسته، برای حسابداری شخصی استفاده می‌شوند. ولی اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید این نرم افزارها مناسب شما نیستند و شما نیاز به یک نرم افزار حسابداری شرکتی دارید که برای کار شرکتی یا فروشگاهی طراحی شده باشد.

نرم افزار حسابداری رایگان برای حسابداری شرکتی و فروشگاهی

اگر شما به دنبال یک نرم افزار حسابداری شرکتی یا فروشگاهی رایگان هستید که بتوانید با اطمینان اطلاعات مالی بنگاه اقتصادی خود را در آن ثبت کنید و نگران پشتیبانی‌گیری از اطلاعات نباشید. گزینه‌ها بسیار محدود هستند. در واقع بهتر است بگویم که فقط اپلیکیشن های موبایل برای این کار وجود دارند. که برخی از آنها فقط بخش محدودی از نیازهای شما مانند صدور فاکتور یا مدیریت چک‌ها را انجام می‌دهند. در حال حاضر کامل‌ترین نرم افزاری که در این حوزه وجود دارد و رایگان است. نسخه موبایل نرم افزار حسابداری هوفر است که می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

نسخه رایگان نرم افزار حسابداری هوفر

دانلود نرم افزار حسابدار ی اندروید هوفر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در صورت استفاده از نرم افزارهای ابری چطور از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشیم؟

    • ناشناس

      استفاده از نرم افزارهای ابری به جای نرم افزارهای سنتی مانند استفاده از بانک به جای گاو صندوق است، یک شرکت متخصص و حرفه ای با سرمایه گذاری مناسب از اطلاعات مشتریان محافظت می کند.

  • احمد

    پس ویندوز ب اون عظمت و بزرگی و حرفه ای رو کرک میمنید اخلاقیه!؟ یه حسابداری مسخره اخلاقی نیست! خخخ

  • سیدمتین‌احمدی

    نرم افزار کرک شده حسابداری رو از سایت ما تهیه کنید

  • سیدمتین‌احمدی

    کافه دانلود رو سرچ کنید و از ما بخواهید نرم افزار رایگان رو

  • امیر صادقی

    دوست گرامی
    کرک کردن ویندوز هم کار خوبی نیست. چون ما تحت قوانین کپی رایت جهانی در ایران نیستیم امکان پیگرد قانونی کرک محصولات آمریکایی وجود ندارد. در ایران به دلیل هزینه های بالای طراحی، تولید، توسعه و نگهداری نرم افزار شایسته نیست به دنبال کرک کردن نرم افزارهایی که خواهران و برادران ما آن را با تلاش فراوان تولید کرده اند برویم. همچون دانلودهای غیر قانونی فیلم و سریال های ایرانی که خوشبختانه به مراتب کم تر از گذشته شده است و اکنون بیشتر مردم آن را رعایت می کنند. روش صحیح توسعه صنعت نرم افزار کشور ممانعت از کرک کردن نرم افزارهای ایرانی است. به این شیوه به آینده توسعه کشور یاری می رسانیم .