کد مطلب: ۱۶۹۱۸۹

به دنبال اصلاحات عربستان قیمت نفت افزایش یافت

به دنبال اصلاحات عربستان قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت دیشب در بازار جهانی به بالاترین مبلغ از تابستان سال ۲۰۱۵ تاکنون رسید که اصلی‌ترین دلیل آن هجوم نیروهای امنیتی و دستگیری بسیاری از شاهزادگان و مقامات این کشور بوده است.

در پی دستگیری تعدادی زیادی از شاهزادگان، مقامات سابق و تجار عربستان، قیمت نفت به بالاترین میزان از تابستان سال 2015 تاکنون رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، دادستان کل عربستان اعلام کرد: اقدام اخیر فاز اول مبارزه با اصلاحات در این کشور است. 11 شاهزاده، 4 وزیر و تعدادی زیادی از تجار و بازرگانان عربستان روز شنبه دستگیر شدند.

نکته قالب توجه اینکه ولید بن طلال یکی از ثروتمندترین مردان جهان نیز در میان بازداشت‌شدگان است.

در پی این خبر قیمت نفت وست‌تگزاس‌اینترمدیت و قیمت نفت برنت دریای شمال افزایش چشمگیری را تجربه کردند.

این در حالی است که روز گذشته برخی کارشناسان بازار نفت جهانی اعلام کرده بودند که بحران سیاسی در عربستان و شکل‌گیری موج جدید دستگیری مقام سعودی از سوی خاندان سلطنتی تاثیری بر قیمت نفت در بازار نخواهد داشت و قیمت نفت روند ثابتی را تجربه خواهد کرد.

روند مبارزه با فساد مالی در عربستان از سوی ولیعهد این کشور مدیریت شده است و وی حمایت خود را از تمدید توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی اعلام کرده است.

اواخر هفته گذشته مقامات سعودی با برخی کشورهای تولیدکننده نفت نظیر ازبکستان، قزاقستان و روسیه دیدار کرد. پس از این دیدار وزیر انرژی روسیه نسبت به کاهش ذخایر نفت انبار‌شده در جهان ابراز رضایت کرد و از آمادگی کشورها برای تشدید تلاش‌ها برای بهبود اوضاع در بازار جهانی خبر داد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.