کد مطلب: ۱۷۲۹۹۰

به دنبال انتظار برای تعیین نرخ بهره قیمت طلا کاهش یافت

امروز در بازارهای جهانی با انتظار بازار برای تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا درباره نرخ بهره در آخر این هفته و نیز احتمال رای سنای آمریکا به اصلاح مالیاتی، ۱.۷ دلار کاهش یافت.

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با ۱.۷ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۲۹۲ دلار و ۳۰ سنت به فروش رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت امروز این فلز زرد در کمترین زمان به قیمت ۱۲۹۱ دلار و ۶۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۲۹۵ دلار و ۲۰ سنت به فروش رفت.

قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته ۱۹.۱ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۹۸.۵ دلار افزایش یافت.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره کاهش ۶ سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قمیت ۱۶.۹۵ دلار معامله شد. فلزات گرانبهای پلاتینم و پالادیوم هر کدام با یک و ۴ دلار کاهش به ترتیب ۹۴۵ دلار و ۹۹۳ دلار معامله شدند.

خبرگزاری رویترز در باره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت: در آستانه نشست فدرال‌رزرو آمریکا تحلیل‌گران معتقدند که احتمال وجود دارد جروم پاول رئیس جدید فدرال‌رزرو نرخ بهره را هرچند اندک ولی افزایش دهد.

کارلو آلبرتو لکاسا رئیس اکتیو تریدز گفت: تصمیم پاول (رئیس جدید فدرال‌رزرو آمریکا) درباره نرخ بهره در آمریکا تقریبا مثل رئیس قبلی خواهد بود اما تعجبی ندارد که طی چند ماه آینده پاول موضع محتاطانه‌تری را پیش خواهد گرفت.

پیش از این تحلیل‌گران اعلام می‌کردند رئیس جدید فدرال‌رزرو آمریکا که به جای خانم جانت یلن بر مسند نشسته است، کاملا محتاط است و احتمال افزایش نرخ بهره آن‌طور که جانت یلن در پیش گرفته بود، نخواهد شد.

به گزارش رویترز اگرچه قیمت طلا امروز کاهشی بوده اما همچنین در محدوده بیشترین میزان ۶ هفته گذشته در نوسان است.

به گفته کارشناسان قیمت منطقی برای طلا با یک دهم درصد کاهش ۱۲۹۳ دلار و ۸۳ سنت است. این درحالی است که در جلسه قبلی فلز زرد قیمت ۱۲۹۹.۱۳ دلار در هر اونس را نیز لمس کرد. این رقم بیشترین میزان از ۱۶ اکتبر تاکنون محسوب می‌شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.