کد مطلب: ۳۳۸۲۳۴

بودجه دفاعی چه تغییری کرد؟

بودجه دفاعی چه تغییری کرد؟

بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه دفاعی در سال آینده رقم ۳.۶ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۷ عملا به نصف تقلیل یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در بودجه سال آینده خود کاهش محسوسی را شاهد است؛ ۱۰.۲ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که دولت برای این نهاد در نظر گرفته است که هزار میلیارد از سال گذشته کمتر شده است اما نسبت به سال ۹۶ همچنان رقم بزرگ‌تری است.

دیگر نهاد نظامی کشور یعنی سپاه پاسداران برخلاف دو مورد قبلی افزایشی 5 هزار میلیاردی را در رقم بودجه خود به همراه داشته است و رقمی معادل 25.5 هزار میلیارد تومان در ردیف بودجه این نهاد درج گردیده است که تقریبا نسبت به دو سال قبل 2.5 برابر شده و بیشتر از دو برابر کل بودجه ارتش می‌باشد.

بودجه ستاد کل نیروهای مسلح اما به شدت کاهش پیدا کرده است و از 3 هزار میلیاردی که در سال 97 برای آن در نظر گرفته شده بود، به رقم 0.4 هزار میلیارد تومان برای سال آینده رسیده است.

در دیگر بخش‌ها نیز می‌توان به سازمان بسیج و قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) اشاره کرد که هر دو مورد افزایش کمی داشته‌اند و در سال آینده به ترتیب مقدار 1.33 و 0.33 هزار میلیارد تومان برای مصارف هر یک در نظر گرفته شده است. بودجه وزارت اطلاعات نیز با افزایش نسبتا قابل توجهی همراه بوده است.

با بررسی جامع بودجه پیشنهادی دولت می‌توان گفت که بودجه نظامی کشور نسبت به سال جاری حدودا 30 درصد کمتر شده است و وزارت دفاع نیز به عنوان عاملی مهم و تامین‌کننده نیروهای نظامی، نصف سال گذشته منبع جهت توسعه در اختیار دارد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.