کد مطلب: ۵۷۷۱۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جبران شاخص کل بورس / تعادل در بیشتر گروه‌های بورسی

جبران شاخص کل بورس / تعادل در بیشتر گروه‌های بورسی

امروز شاخص کل بورس در پایان بازار با ۲۰ هزار واحد مثبت و حدودا ۱٫۵ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس در پایان بازار با ۲۰ هزار واحد مثبت و حدودا ۱٫۵ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با ۹۰۵۴ واحد مثبت و حدودا دو درصد رشد در محدوده ۴۶۴ هزار واحد قرار گرفت. امروز فارس، میدکو و نوری بیشترین تاثیر مثبت را در بازار سهام گذاشتند و بیشترین تراکنش‌ها هم برای شستا، شبندر و برکت ثبت شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز امروز به حدود به شش هزار میلیارد رسید. همچنین حدود ۱۷۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقوقی به حقیقی اتفاق افتاد و رشد بیش از سه درصد ۱۶۷نماد و افت بیش از سه درصد ۳۹ نماد در پایان بازار امروز وجود داشت.

ارزش معاملات بورس امروز به هشت هزار میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به هفته گذشته که ارزش معاملات تا ۱۴ هزار میلیارد تومان هم رسیده بود کاهش چشم‌گیری را داشت.

امروز بزرگان گروه پتروشیمی سبزپوش بودند. نوری، پترول، آریا و شگویا از برترین نمادهای مثبت گروه پتروسیمی بودند. همچنین امروز روند معاملات گروه خودرویی نیر تا حدی متعادل بود در پایان بازار هم خودور، خگستر و خپارس با تحرکات مثبت به پایان رسیدند. همچنین امروز خساپا روندی منفی را ثبت کرد.

اخبار مهم بورسی امروز ۱۳ شهریور

_ طبق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی کارگزاران ناظر موظف هستند تا به سهامدارانی( حقیقی و حقوقی) که در سامانه سجام هنوز ثبت نام نکرده‌اند اطلاع رسانی کنند تا طی مدت ۱۰ روزه نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند. در غیر این صورت کدهای بورسی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند مسدود می‌شوند.

_ وزیر اقتصاد، در جلسه هم‌اندیشی با اقتصاددانان گفت: بودجه سال آینده با محوریت کنترل کسری تراز عملیاتی دولت تدوین خواهد شد.

_ نرخ اونس جهانی در بازار امروز ۱۳ شهریور ۱۸۲۸ دلار ثبت شد. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید وروند کاهشی را ثبت کرد.

پیش‌بینی بورس فردا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

سلمان بابایی‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره بازار فردا گفت: شاخص کل بورس در حال حاضر با مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رو به رو است و گذر از این محدوده سخت و دشوار است.

وی در این باره افزود: اگر قیمت دلار و نرخ کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی افزایشی شود به احتمال زیاد روند صعودی در بازار سرعت بیشتری بگیرد.

برای مطالعه بیشتر گزارش سهامداران کدما بخوانند! / رشد ۸۲ درصدی درآمد ماهانه کدما را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرتضی

    شما که هفته پیش گفتید شاخص در۱۶۰۰ مقاومت داره و بخاطر همین دو روز بازار منفی شد و ما را بخاک سیاه نشوند باز مجددا میگید مقاومت داره دو ماهه ۵۰۰م خرید کردم تازه حدود۲۵ میلیون از اصل سرمایه با همین دو روز منفی رفتم تو ضرر نباید لااقل باندازه بهره بانکی سود میداد پس چه سرمایه گذاری شد

  • مرتضی

    از دو ماه پیش با ۵۰۰ میلیون خرید ۲۵ م از اصل سرمایم رفت نباید لا اقل باندازه بهره بانکی سود میداد باز مجددا میگین مقاومت داره پس چه سرمایه گذاری شد شما هفته پیش گفتین مقاومت داشته

  • بهار نزدیک

    چی شد باز فاز مثبت میدید شما یک مشخص کارشناس نوسانگیر هستید فردا باز مثبت بشه میگید دلار ۱۰۰ تومن میخاست بیاد پایین بازار ریزشی شد یا نمیدونم هوا تالار شیشه ای گرم بود منفی فردا یا دو نفر از کارمند های تالار تست کروناشون مثبت شده فردا بازار منفی سر یک چیزای بیخودی فقط دنبال جو منفی هستید انتشار بده دیگ فقط مثبت انتشار میدی

  • م..ک

    آقای وزیرجدیدالان میتونه یه کارمثبت انجام بده.به تاپیکو دستوربده سودسهام رابه حساب سجامی واریزکنه.ماکه چقدپیام دادیم اصلاگوش نکرد