کد مطلب: ۴۸۱۹۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فشار عرضه امیدها را کم کرد / نمادهای خودرویی همچنان مثبت

فشار عرضه امیدها را کم کرد / نمادهای خودرویی همچنان مثبت

افت شاخص کل بازار سهام با ریزش دلار همراه شده است و امروز نیز به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شاخص کل بازار 2.16 درصد افت کرد و دوباره وارد کانال یک میلیون و 400 هزار واحد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بازار تحت تاثیر معاملات منفی نمادهای شاخص‌ساز و صف‌های فروش زیاد بیش از دو درصد افت کرد و به یک میلیون و 490 هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهایی مانند فولاد، فملی، فارس و شبندر از سمت حقوقی‌ها حمایت شدند و تقریبا بیش از 30 درصد معاملات این نمادها را حقوقی‌ها انجام دادند.

ارزش مجموع معاملات امروز به 11,569 میلیارد تومان رسید و این رقم نسبت به دیروز کاهش داشته است و این کاهش شاید به دلیل قفل شدن بازار در صف‌های فروش باشد.

افت شاخص و رسیدنش به محدود یک میلیون و 400 هزار واحد با کاهش نرخ دلار همراه شد و باید دید در روزهای بعد روند دلار چه تاثیری بر شاخص خواهد گذاشت.

حاصل جو هیجانی بازار سهام صف‌های فروش میلیونی در نمادهای شاخص‌ساز شده و ریزش بازار فعلا ادامه‌دار است و به نظر می‌رسد تا زمان انتخابات امریکا بازار نوسانی است و باید به نحوی نرخ دلار تثبیت شود.

بازار 14 مهر

در روند معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی وضعیت خوبی داشتند و در رنج مثبت معامله می‌شوند و همچنین در روند معاملات گروه سیمان نیز تحرکات مثبتی داشت.

در روند معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن نیز نیم درصد ریزش داشت و این ریزش نشانگر کلیت قرمز بازار سهام است و این در حالیست که پیش‌بینی می‌شد تحرکات حقوقی‌ها در ابتدای روند معاملات بازار سهام را مثبت کند اما فشار عرضه بسیار زیاد بود و تقاضا جوابگوی این عرضه نبود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام دوستان حدود دوماه است ک هر روز جلسه و اخبار از حمایت بورس میشنویم هر روز یه عده میگن امروز حقوقی سنگین خرید کرد و بازار برگشت ولی عملا خیر و هر روز سرمایه زندگیمون کم و کمتر میشه..اونا خیلی حساب شده فقط دارن نوسانگیری میکنن..مردم همه چیز را ب بورس بسپارند..علی برکت الله..

  • ناشناس

    اینا یا دلال بازار دیگند یا با بورس دشمنند با هر دلیلی که خودشون میدونند با فریب و ایجاد ترس یا باایجاد صف فروش کادب یا عرضه زیاد میخواند بورس ورشکسته شه بورس ورشکسته نمیشه فقط با کارمزد و مالیات پول بیشتر گیرش میاد بورس اینجا و دنیا بدتره اینشو دیده آدما میاند و میرند بورس سرجاشه حتی اقتصاد و برا شرکتها هم مهم نیست چون این سهام ۱۰ یا ۲۰ درصد شناور رو هم مفت میخرند مال خود میکنند حالا یه موقعی تو بورس می‌فروشند یا نمیفروشند بجا حقوق میدند کارگراشون . سهام غیر شناور هم که کاری به بورس نداره بلوکی هر چی خواستند می‌فروشند. پس این لجبازی فقط به ضرر سهامداره که سهم خودش رو ارزون میکنه و با زیان میفروشه تبدیل به ریال با ارزشش کنه بره معلوم نیست چه کار بهتری سراغ داره

  • سمیعی

    بهترین جا بر سرمایه گذاری بورس هست آگه دولت بیخالش بشه عالی میشه ،اونایی که جو منفی میدن شک نکنید خودشون اولینها تو صف خریدن هستن

  • ناشناس

    سازمان بورس باید الزام بازار گردان برای نمادهای بورسی به جد دنبال کند ،چون بعضی از هیت مدیره شرکتها غیر قانونی از رشد و خرید وفروش سهام شرکت خودشان جلوگیری می کنند.

  • ناشناس

    تمام سرمایم در بورس ایران آب رفت به خاطر اعتماد به آقای روحانی بعد من بخوام أه و نفرین کنم آدرسش واشینگتن دی سی هست ؟؟؟ آقای روحانی خوهشا بسه

  • ناشناس

    با سلام میشه دوستان عزیز من با تجربه ده دوازده سال در بورس نصیحتم به شما عزیزان اینه هیچ وقت سهامتو توضرر نفروش فقط دید بلند مدت داشته باشید و دیگه تمام زندگیتو نیار تو بورس مطمعن باشید بازار بر میگرده اگر دولت کمی همت کنه فقط حرف نباشه تجربه نشان داده بورس بیشترین بازدهی در تاریخ داشته

  • ناشناس

    چه ربطی به ریزش دلار داره ؟!!! مگه تو این دو ماه که دلار از ۲۰ تومن شد ۳۰ تومن بورس هم رشد داشت که حالا با ریزش دلار اون هم بریزه ….!!! فعلا که دلار بره بالا بورس میریزه دلار بیاد پایین بورس میریزه !!! فقط میخاید هر جور شده بورس و زیر پا له کنید فقط همین

  • ناشناس

    سهامداران چرا بعد از ساعت دوازده نیم بازار بسته‌ میشه اما بعضی از سهم ها خرید وفروش دارن من کد بورس دارم ولی تو بورس سرمایه گذاری نکردم ولی پشت پرده خبرهایی هست

    • اصاب مصاب نعرم

      خوشبحال خودت…
      فعلا ففط عرضه اولیه بخر و حالشو ببر…
      #ریزش ها که تموم شد بیا و سفرت رو پهن کن…

  • ناشناس

    تجارت نیوز چرا فقط نظرات منفیو ثبت میکنی ؟

    • اصاب مصاب نعرم

      چون اوضاع منفیه…

  • #بورس_شفاف_نیست...

    راز بقا
    *نرخ دلار افزایش پیدا میکنه بورس سقوط میکنه و قیمت ها افزایشی میشه، دلار روند کاهشی پیدا میکنه بازم بورس منفی میشه و البته قیمت اجناس هم باز افزایشی… کسی میتونه این معادله رو حل کنه؟
    – ما تو دلار ۱۰ تومن وارد شدیم الان دلار ۲۸٫۱۹۹۰ ریال، چرا پولمون نصف شده؟
    اینا معادله نیس#نامعادله هست…اول بعضیا میگفتن هیجان تازه وارد ها الان دارن میگن هیجان حقوقی ها، بابا اینا همش #هیجان_دولت هست، این همه پول برا به جیب زدن دیدن خیلی هیجان داره دیگه…به مناسبت مفنی شدن بازار اینو تایید کنین
    #امیدی_نیست…