کد مطلب: ۵۷۰۵۸۳

جزئیاتی از بورس امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۰:

حاشیه‌های بورس امروز ۱۹ مرداد / رکورد ارزش معاملات خرد بورس شکسته شد

حاشیه‌های بورس امروز ۱۹ مرداد / رکورد ارزش معاملات خرد بورس شکسته شد

امروز بازار سهام با تحرکات مثبت نمادهای فولادی، پتروشیمی و معدنی به کار خود پایان داد. در پایان بازار امروز شاخص کل محدوده یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد قرار گرفت. امروز رکورد ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ شکسته شد و به مبلغ ۸۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام با تحرکات مثبت نمادهای فولادی، پتروشیمی و معدنی به کار خود پایان داد. در پایان بازار امروز شاخص کل با ۲۰ هزار واحد مثبت معادل ۱٫۴۴ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با پنج هزار و ۴۲۱ واحد رشد معادل ۱٫۳ درصد مثبت در محدوده ۴۱۸ واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس در بازار امروز ۱۹ مرداد به هفت هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات صورت گرفته در بازار امروز ۹ هزار برگه سهم بود.

گروه فلزات، شیمیایی‌ها و خودرویی‌ها از برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز بودند. بیشترین حجم معامله هم امروز برای خودرو، خساپا و ملت ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید و حدود ۴۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد. در دقایق پایانی بازار امروز نمادهای ثنوسا و غپونه بسته و متوقف شدند.

رکورد ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم+صندوقهای سهامی) در سال ۱۴۰۰ شکسته شد، و ارزش معاملات خرد بورس امرو ۱۹ مرداد به مبلغ ۸۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

تحلیل بورس امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

دیروز قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از شروع معاملات سیمان در دو هفته آینده در بورس کالا خبر داد. او می‌گوید شرکت‌های سیمانی موظف شده‌اند تا تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند اما برخی از شرکت‌ها از این دستور پیروی نمی‌کنند.

درباره تاثیر ورود سیمان به بورس کالا حامد مددی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: ورود هر کالایی به بورس کالا شفافیت در قیمت و معاملات آن محصول را در پیش دارد. او می‌گوید، نظام قیمت‌گذاری در بورس کالا مبتنی بر اصل شفافیت است و محصولاتی که از این اصل پیروی نمی‌کنند اگر به بورس کالا وارد شوند، می‌تواند کمک کننده باشد. البته این اتفاق در هر صنعتی مثبت است.

وی در بخش دیگری گفت: اگر سیمان به بورس کالا وارد شود قیمت منصفانه و شفاف می‌شود و دست دلال از این محصول کوتاه می‌شود. همچنین ورود سیمان به بورس کالا باعث می‌شود تا شرکت‌ها محصولاتشان را با حاشیه سود بالاتری بفروشند.

پیش‌بینی بورس فردا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بورس فردا به تجارت‌نیوز گفت: شاخص کل احتمالا رود صعودی خود را ادامه دهد و تا هفته آینده به یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد برسد.

وی همچنین در پیش‌بینی گروه‌های پیش‌رو بازار فردا گفت: گروه نمادهای فلزات اساسی و ساختمانی می‌توانند از گروه‌های پیش‌رو بازار باشند. به خصوص گروه ساختمانی که از زمان ریزش بازار تا به حال در آن اصلاح قیمتی به شکل گسترده‌ای رخ داده است.

6

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فردا از ساعت 11 به بعد ریزش شروع می شود.این بمونه یادگاری .اول وقت فردا بازار دیدنی

    • ناشناس

      از این ریزش‌ شاخص در ساعت ۱۱ ها یکماهه وعده میدی نقد هستی داری بخودت دلخوشی میدی یا دلالها

    • ناشناس

      مرداد پارسال هم بورس اصلاح عمیق کرد بخاطر اینکه سهامدار تازه وارد ناشی به حرف شماها گوش کرد حالاش هم که در حال صعوه اگر اینبار هم افت کنه بازم ریزش نیست چون دوباره صعود میکنه اینبار دیگه حرفهای منفی بافها کمتر رنگ داره پس اگر هم باشه و لازم هم هست اصلاح کوچکی خواهد بود

    • Ali

      باش بهش میگم

  • ناشناس

    روز خوشگله فرداست…..الفرار حقوقی هاست

    • ناشناس

      خوده نوسانگیر بیسوادت با نیم درصد سود نری تو صف فروش نگران حقوقی نباش تازه خریده تا کلی سود نکنه بیرون نمیآد

  • ناشناس

    بعد از عرضه اولیه فردا چهارشنبه ،بازار چه می شود.

    • ناشناس

      پول تو بورس وارد میشه و انشالله سودآور هم هست

  • ناشناس

    یا فردا یا فردا .یا شنبه واویلا واویلا ……..

  • ناشناس

    با سلام
    چرا این کارشناسان عزیز یه مقدار دقت نمیکنن؟!!!!
    امروز شاخص ۱۴۵۳۰۰۰ واحد را رد کرده. آقای ایمان رییسی فرمودن:”شاخص کل احتمالا رود صعودی خود را ادامه دهد و تا هفته آینده به یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد برسد”!!!
    یا اشتباه تایپی تجارت نیوز است و یا اشتباه کارشناس. در هر صورت تجارت نیوز موظفه خبر را درست ارائه دهد.
    با تشکر

    • ناشناس

      این کارشناسان بعضیشون هنوز حرف از تثبیت مقاومت ۱۳۰۰ میزنند

    • ناشناس

      ممنون از تجارت نیوز که عدد مذکور را اصلاح کردید.

    • ناشناس

      شما توهم زدی جای 4 و 5 و اشتباه دیدی والا 1540 واحد رو عرض کردند اخی ….

    • ناشناس

      ۵۴۰ گفته

    • Ali

      جنابعالی سوادت کمه نوشته ۵۴۰نه ۴۵۰

    • ناشناس

      ببین چقدر توهم زده داریم که بهش لایک هم دادن فقط دنبال یه حرف چرند هستند که بیسوادی بورسی خودشون رو بندازند تقصیر یکی دیگه

    • ناشناس

      بعد اصلاحش کرد.

  • ناشناس

    شاخص را با شاخص ساز ها دارن میبرن بالا
    همه سهم های کوچیک تو منفی هستن

    • ناشناس

      امروز ۲۵۰ تا سهم مثبت بود و لااقل ۱۰۰ تاشون صف خرید مگه چند تا سهام شاخص ساز هست اینهمه سهم همشون بزرگ و شاخص ساز بودند

  • ناشناس

    سلام به همه دوستان دنبال کننده اخبار تجارت نیوز
    سوال؟
    کدوم سهم های رانتی نقش تو رشد شاخص کل داشتند؟
    این سهم هایی که ما داریم ودی، وبصادر، وتجارت ، وکار، ثشاهد، پترول و امثالهم از زمان حرکت شاخص کل یک میلیون و دویست تا حالا هیچکدام رشدی نداشتند. اینقدر مثبت و منفی شدند و درجا زدن که حوصله همه سر رفته مثلا سهمی مثل ثشاهد که 85درصد اصلاح داشته توی اون رشد هنوز سهیم نبوده…
    حال شما شاخص کل رو چطور بالا بردین که این سهم ها رشد نداشتند؟؟؟

    • ناشناس

      دیگه بازار معقول کار میکنه سهام رانتی رو میشناسه برای همین این سهام از شاخص هم وزن عقبه
      شاخص کل را هم توجه نکن

  • ناشناس

    بعنوان کسی که بیش از سی سال در بورس فعالان به تمام سهامداران خرد هشدار میدهم این افزایش ها دستوری و هیجانی است وابر حباب داره شکل میگیرد در تله حقوقی ها گرفتار نشوید فردا ب احتمال قوی یک منفی کوچک شاخص را میزنند تا آنرا عادی جلوه دهند برای باتلاق های بعدی فعلا از خریدوفروش دست نگهدارید

    • ناشناس

      حرف الکی نزن پارسال با تورم تایید شده ۴۴ درصد بورس ریزش داشت امثال هم صحبت از تورم ۶۰ تا حتی ۸۰ درصدیه بعد حرف از حباب و ابرحباب میزنی؟
      بعد اون تحلیل بیسوادانه چی بود؟ فردا منفی کوچک میزنند تا چی بشه؟!!!
      آره اگه منفی کوچک را نوسانگیر بده بیسوادهایی که تو میترسونی بروند تا سال دیگه تو صف فروش

  • ناشناس

    از تجارت نیوز خواهش میکنم بخاطر منافع سهامداران ان اگر واقعا دلسوز آنهاست هشدار قبلی من که از تجربه 36ساله بورس است نشر دهد وگر نه بعدا دچار عذاب وجدان میشوی تمام

    • ناشناس

      حرف آموزشی و علمی برای بورس نزن اگر حرفی داری در مورد ارز دیجیتال بزن تا تجارت نیوز ثبت کنه

    • ناشناس

      تو اگر همون سهامدار ۳۰ ساله پایینی هستی که شاید بهتره بگی ۳۶ ساله دلالم و برای بورس منفی بافی میکنم تا کمی مثبت میشه فعالتر هم میشم
      یا اگر واقعا ۳۶ ساله سهامداری و از مثبتها جاموندی هم بَخیلی هم بیسواد این ۳۶ سال گل لگد میکردی بهتر بود

  • ناشناس

    امروز ودیروزسازمان بورس با بنیاد مستضعفان تباتی کردن و دیروز شصدف رو 10.3 بردن بالا و پول مردم رو جذب کردن وامروز یک میلیون سهم شصدف فروخته شد و کاملا منفی شد دست دولت تو بورسه مواظب باشید کاملا دستوری سهامداران شصدف بدبخت شدن