کد مطلب: ۴۷۱۷۷۵

ریزش ۶۵ هزار واحدی شاخص بورس / حمایت دقایق پایانی حقوقی‌ها اثربخش نبود

ریزش 65 هزار واحدی شاخص بورس / حمایت دقایق پایانی حقوقی‌ها اثربخش نبود

در پایان معاملات امروز بورس، شاخص کل با افتی 3.7 درصدی به کانال یک میلیون و 660 هزارتایی سقوط کرد و ارزش کل معاملات نیز 30 درصد کم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس تهران با افتی 65 هزار واحدی (3.77 درصدی) ضمن سقوط به سطح یک میلیون و 662 هزارتایی به پایین‌ترین مقدار خود از 15 تیرماه رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز حدود 2 درصد کاهش داشت.

در جریان معاملات امروز بیش از 736 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود 6 میلیارد سهم با ارزشی معادل 9 هزار میلیارد تومان دادوستد شد. این در حالی بود که ارزش معاملات روز گذشته حدود 13 هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده بود. ارزش کل معاملات فرابورس نیز امروز بیش از 35 درصد کاهش داشت و به حدود 26 هزار میلیارد ریال رسید.

بورس یک شنبه 2 مرداد

در معاملات امروز بورس نمادهای فارس، شستا و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و در فرابورس نیز مارون، کگهر و صبا تاثیرگذارترین نمادها بر سرخپوشی بازار بودند.

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که در دقایق پایانی، برخی نمادهای شاخص‌ساز با حجم خرید بسیار بالای حقوقی‌ها همراه بودند. فولاد، تاپیکو، وبصادر و شبندر برخی از این نمادها بودند که با وجود سهم بالای حقوقی در خرید در نهایت نتوانستند معاملات مثبتی را پشت سر بگذارند.

در میان گروه‌های صنعت مختلف نیز گروه فلزات‌اساسی برترین گروه صنعت بود به طوری که ارزش کل معاملات این گروه تقریبا دو برابر گروه فراورده‌های نفتی و سرمایه‌گذاری‌ها بود. در میان نمادهای بازار نیز ونیکی، فولاد و فملی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد ونیکی که در چند ماه اخیر همواره با صف خرید به کار خود پایان داده بود امروز، با صف فروش به کار خود پایان داد.

1 3 48

بورس در حالی معاملات امروز خود را خاتمه داد که تنها سیگنال مثبت بازار فردا شاید همین خریدهای دقایق پایانی حقوقی‌ها باشد که آنرا می‌توان به نوعی پایان اصلاح دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    تیتر بعدی تجارت نیوز:دارا دوم بخریم یا نخریم؟خخخخ

  • کیوان

    قطعا باور نمیکنید اما زودتر از اونچه که بتونید تصورش رو بکنید با هم به این روزها، هول شدنها و ترسیدنها خواهیم خندید …
    از فروشنده ها صمیمانه تشکر میکنم که ایثار میکنن و با فروختن در ضرر، امکان خرید در قیمتهای جذاب رو برای بقیه فراهم میکنن.
    هر منفی یک فرصت جدید برای خرید پله ای !

  • سعید

    خیلی رفته بالا شاخص باید روی ۱ میلیون وایسه انشالا

  • ناشناس

    من دیگه خسته شدم اینقدر ضرر کردم

    • محمدی

      شاخص تا زیر یک میلیون میره اصلا اقتصاد فعالی نبوده .مراقب بورس باشید خونه خراب میشید

  • ناشناس

    تا ما خواستیم سود کنیم این طور شد ولی الان دلار بهتره چون احتمال گرون شدنش خیلی بالاس

  • رضا

    دولت برای جهش تولید و فرار از تحریم سیاست های انبساطی پیش گرفت و برای رونق تولید داخلی نقدینگی و افزایش داد وبخاطر اینکه بسترتولید آماده نیست نقدینگی سر از دلار و طلا و… در آورد که باعث تورم شدید شد دولت چاره ای نداشت که بورس میتوانست نقدینگی و کنترل وتولیدو راه بیاندازداما بورس بجای تولید کاری مثل بانکها با پول مردم کرد اول افزایش حجم وبعد سوخت

  • ناشناس

    پس چرا نظر منو نذاشتید؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    سلام امروز سبزه

    • رضا

      اره سبز مایل به قرمز

  • ناشناس

    صف فروش امروز هیشکی نیست

  • ناشناس

    تاکی ساده باشیم اونایی که دم از بورس میزنن مگه رشد اقتصادی داریم مگه تولید داریم مواد اولیه داریم همه شرکتها ورشکسته هستن این بساط رو دولت درست کرد مثل سال 97 دلار رو برد 19 فروخت به مردم آورد 10 تومن کای سود کرد الان بابورس همین کاررو کرد کسری بودجه اش رو بابورس جبران کرد