کد مطلب: ۵۷۹۹۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شاخص کل بورس امروز مثبت شد / گروه‌های کوچک قربانی سیاست‌های دولت

شاخص کل بورس امروز مثبت شد / گروه‌های کوچک قربانی سیاست‌های دولت

امروز شاخص کل بورس با ۲۱ هزار واحد مثبت در کانال یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد قرار گرفت و حدودا دو درصد مثبت را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس با ۲۱ هزار واحد مثبت در کانال یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد قرار گرفت و حدودا دو درصد مثبت را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن هم در پایان بازار امروز با هفت هزار واحد مثبت در محدوده ۴۵۱ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص‌سازان بازار امروز را با تحرکات مثبت به پایان رساندند و پارسان، نوری و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند. در پایان هم بیشترین تراکنش برای سپید، آبادا و برکت ثبت شد.

بیشترین حجم معاملات را امروز دی با ۴۳۳ میلیون سهم خساپا با ۴۰۰ میلیون سهم وبملت با ۲۷۳ میلیون سهم خودرو با ۲۷۲ میلیون سهم و شبندر با ۲۴۹ میلیون سهم داشتند.

ارزش معاملات امروز به شش هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات هم ۷٫۲۰۲ میلیارد سهم بود. همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از شش هزار میلیارد تومان رسید و ۳۱۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی و رشد بیش از سه درصد ۲۲۲نماد و افت بیش از سه درصد ۵۷ نماد در بازار اتفاق افتاد.

در پایان بازار امروز بیشتر گروه‌های بازار رنگ سبز را به خود دیدند. فلزات اساسی و خودرویی‌ها که چند روزی است با افت تقاضا و کاهش قیمت همراه شدند امروز به روند عادی خود برگشتند. علی عصاری، کارشناس بازار سهام هم پیش‌بینی کرده در روزهای آینده شاهد افزایش تقاضا و رشد این دو گروه باشیم.

برخلاف گروه‌های بزرگ بازار که امروز روند خوبی را داشتند بیشترین نمادهای منفی در گروه‌های کوچک بازار به چشم می‌‎خورد آن هم به دلیل سیگنال‌های منفی به صنعت سیمان، برق و قندی است که به نظر می‌رسد اگر سیاست‌های دولت درباره این صنایع مشخص شود راه این نمادها مشخص‌تر شود.

برای مطالعه بیشتر گزارش دستکاری در بازار اتفاق افتاده است؟ /کدام صنایع با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این کارگزاری آگاه چرا یه مدته منفی شاخص هزار واحد کمتر نشون میده و مثبت شاخص هزار واحد بیشتر؟??
    انگار هر چی باشه عدد شاخص، به اضافه هزار واحد مثبت میکنه ??‍♂️انتظار کارمزد هم دارند با این سیستم هاشون.

    • محمودرضا

      دقیقا

    • ناشناس

      دقیقا. این که دیگه نمیشه دروغ گفت اگه کاربر کارگزاری آگاه هستید برید نگاه کنید واقعا همین طوره. حالا چرا منفی می زنند بعضی ها؟?

  • ناشناس

    بنده یه ساله اومدم بورس، فقط اینو فهمیدم با وجود رشد شاخص و یا افت شاخص بیشتر نمادها همشون بیش از 70-80 درصد تو ضرر هستن، الان نمادها خمحرکه، خودرو، خساپا، قثابت، غدام، شستا و … را ببینید متوجه میشید، من چکار به رشد شاخص دارم مهمه اینه نمادها هم رشد کنن نه اینکه تو یک قیمتی درجا بزنه دو روز مثبت و 5 روز منفی.

  • ناشناس

    بورس در تمام دنیا یعنی مسیری برای جذب سرمایه مردم برای افزایش تولید ولی در ایران بورس یعنی خالی کردن جیب سهامدار خرد و پر کردن جسب رانتی ها و حقوقیها تا وقتی این مساله هست سرمایه داران واقعی جرات ورود ندارند کجای دنیا سرمایه شما در صف فروش قفل میشه یا صف خرید اجازه خرید به شما نمی دهد

  • ناشناس

    قبلا گاهی اول وقت یه سر به سایتتون میزدم ، اما اینقدر تحلیل و اخبار اشتباه و فیک و حتی مضحک تو این سایت زیاد شده که دیگه بعد تایم بازار فقط برای خنده و رفع خستگی میام و بعضی مزخرفات تجارت نیوزو ،صرف مزاح میخونم، اینترنت مفت ندارم حرف مفت بخونم

  • ناشناس

    اااای خدااااااااااااااااااااااااااا
    کاش کمکم میکردی که هرگزتوبورس واردنمیشدم
    تمام دسترنجم که باسختی زیادبه دست آورده بودم ازدست دادم
    خدایاباعث وبانی بیچارگی امثال منوبه زمین بزن ???

  • ناشناس

    فعلا که همه وعده وعیدهای رییسی برای بورس کشک بوده و دروغ از آب در اومده

  • ناشناس

    هنوز هم بورس ایران ناامن ترین و بدترین جا برای سرمایه گذاری است

  • ناشناس

    فقط جیب مردم بدبخت رو تو بورس خالی کردن

  • ناشناس

    همش دروغ و وعده و عید الکی . بورس همون آشغالی که بوده هست

  • ناشناس

    بورس ایران، جایی یبرای خالی کردن جیب مردم بدبخت ایران